Archief - PHOTOSHOOT: Eerste keer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

#8U6

Legacy Member
Hallo.
Ik heb al een aantal digitale fototoestellen gehad.
Ik koop altijd redelijk goedkope (200€) toestellen, omdat dit goedkoop is. :unsure:
Deze keer heb ik een Nikon Coolpix 4600 gekocht. Heb vandaag het toestel de eerste keer gebruikt. En dit zijn de resultaten.
Bij die konijnen is het beeld echt slecht, deze zijn nomen met maximale zoom.
http://users.telenet.be/8U6/1.html

ps: Weet er iemand of je met dit toestel ook video beelden MET geluid kan opnemen?

Da Turtle

Legacy Member
twaren nie echt ideale weersomstandigheden é, ik zou et op een andere keer nog eens proberen :p
0077 zou wel nog goed gelukt zijn denk ik bij beter weer of beter licht ofzo, maar ik ken dan ook niks van fotografie

FEW

Legacy Member
wow, dacht ik even dat ge een fotoshoot van uwe "eerste keer" gemaakt had :unsure:

frenzal

Legacy Member
fotos zijn wazig en saai, oefen nog maar wat voordat je ze hier komt posten als photoshoots dit zijn gewoon een paar snapshots

orez

Legacy Member
hmmz... zijn idd gewone snapshots..
er is zelfs geen scherpstelling, enorm slechte weerkeuze, geen intressante onderwerpen (of ge maakt ze toch niet intressant)

http://users.telenet.be/8U6/FOTO/Nikon Coolpix 4600/DSCN0087.JPG bij deze foto bv... die ruis... VEEL TE HOGE ISO !

Je gaat zwaar in de fout, telkens typische snapshots... Je houdt geen rekening met krachtlijnen/krachtpunten/bogen in het landschap/Gulden Snede, en noem maar op... tzijn richtlijnen, die je als beginnend fotograaf beter volgt, indien je deze genoeg beheerst, dan mag je bewust wat van deze richtlijnen afwijken..

Tenigste wat jij nu momenteel te doen hebt, is veel meer leren over fotografie, en zeker het gevoel creeëren, want dit is echt niets...

Thorens

Legacy Member
En zeggen dat er bij mistig weer zo een mooie foto's gemaakt kunnen worden ;)
Nog véél werk aan de winkel, zoals ru'orez heel mooi duidelijk heeft gemaakt :)

#8U6

Legacy Member
Ok. Daar bestaan zeker geen howto's voor ? :D
Alvast bedankt.. Zal er rekening mee houden ...

Deguchi

Legacy Member

orez

Legacy Member
Deguchi zei:
Om geen nieuwe thread te moeten maken:

Wat vinden jullie van deze foto's:
http://users.pandora.be/deguchi/libel.jpg
http://users.pandora.be/deguchi/vlinder.jpg

de originele grootte is ook beschikbaar:
http://users.pandora.be/deguchi/libel_origineel.jpg
http://users.pandora.be/deguchi/vlinder_origineel.jpg


en dan nog 1 vraagje:
http://phototravels.net/japan/pcd2452/icicle-waterfall-35.3.jpg

hoe kunt ge da effect van water bekomen? Gewoon lange shuttertijd ofzo?

voor u dezelfde commentaar als tegen 8u6 met de fotografische regels. Jij plaatst ook je onderwerp gewoon int midden, wat het een snapshot maakt.

Assymetrie in fotografie is belangrijk. Zoek maar ook even op wat ik tegen 8U6 gezegd heb

Golden Ratio/Krachtlijnen/Krachtpunten/Landschapsbogen/ ...

En je vind er nog redelijk veel info over terug op het internet, maar kant en klare how to's niet... fotografie is en blijft een gevoel ;)

orez

Legacy Member
Thorens zei:
En zeggen dat er bij mistig weer zo een mooie foto's gemaakt kunnen worden ;)
Nog véél werk aan de winkel, zoals ru'orez heel mooi duidelijk heeft gemaakt :)

Mistig weer is idd leuk, maar niet voor beginners ;) meer voor de ervaren hobbyist al.

Mr.Pee

Legacy Member
Om dan ook maar geen nieuwe thread te starten, zeker niet voor 1 foto; wat vinden jullie hier van? http://users.pandora.be/mrpee/koffie.JPG
Persoonlijk vind ik het jammer dat het kopje er niet helemaal opstaat, maar de foto is genomen op school en ik had het toen niet gezien.
Alvast bedankt voor comments!

Aan 8u6; blijven oefenen, en neem er écht de tijd voor want fotografie is iets fantastisch!

Timooo

Legacy Member
Ik zou écht ni ete wa er zo speciaal is aan een kopje koffie. Echt ni...
Ge kunt er wel schoon foto's van trekken, maar de da gij hebt getrokken is het toch ni...

Floyd

Legacy Member
@Marsmillo: Ja om te beginnen: een statief. Dat je dat niet hebt gebruikt verhindert zowat om enig commentaar te geven op je foto's.. Nr2 lijkt wel leuke kleuren te hebben, maar dat is maar afgeleid uit wat ik er uit kan ontwaren...

Mr.Pee

Legacy Member
Zoals Floyd zegt; een statief zou inderdaad zijn nut bewijzen. Kleuren zijn tof, en mist is meestal wel sfeervol, maar niet meteen de makkelijkste conditie om foto's in te trekken.

FreDDy

Legacy Member
#8U6

2 dinges:

als je ergens bent en je denkt daar een mooie foto te kunnen nemen, loop er even rond en bekijk alles een van verschillende kanten.
neem bvb de grafstenen. Jij ziet grafstenen en je neemt een foto van een groep grafstenen.
wat zou ik waarschijnlijk doen, mij op een niet standaard hoogte plaatsen van de grond en vrij dicht tegen 1 van de stenen zodat de voorste scherp is en de rest niet (is maar een voorbeeld)
ge zijt precies gewoon van uwe fiets gestapt, ne foto genomen en verder gefietst

mist kan mooie foto's opleveren, maar het mag er niet voor zorgen dat 3/4 van uwe foto wit-grijs ziet. je kan beter foto's nemen als er zachte mist is, anders moet je dicht bij je onderwerp staan en zorgen dat de mist voor het 'onbekende' gaat (bijvoorbeeld)

@ Mr. Pee

dit is de saaiste kop koffie da kik ooit al heb gezien.
het idee is niet slecht, maar de foto brengt niks naar de kijken
wat zijn de eigenschappen van koffie, en van de tas ?
denk is na welk gevoel je wilt meegeven.
voorbeeld, zet er naast nen assenbak me een rokende sigaret is, zorgt voor een iets 'duistere' sfeer, en ik zou direct denken aan het gevoel van verslaving, de afhankelijkheid van mensen aan bepaalde dinges.

@ Marsmillo

zoals reeds vermeld, ga op stap met uw statief.
de plaatsen zijn volgens mij niet slecht gekozen, maar probeer eens met een iet minder dikke mist of zelf gewoon s'nachts.

#8U6

Legacy Member
Inderdaad, gewoon afgestapt en fotogenomen,
Rijd is me uw vloke in een korte broek, -4°C :D Dan maakte da ge terug op uw vlo zit ze :P

FreDDy

Legacy Member
#8U6 zei:
Inderdaad, gewoon afgestapt en fotogenomen,
Rijd is me uw vloke in een korte broek, -4°C :D Dan maakte da ge terug op uw vlo zit ze :P

vo ne goeie foto moete wel iets overhebben e.

Mr.Pee

Legacy Member
@ FreDDy, normaal gezien zou ik dit ook proberen weer te geven, maar zoals eerder gezegd is deze foto gewoon genomen tijdens de les, op de bureau van mijn leraar... Meer tijd had me waarschijnlijk ook betere foto's opgeleverd. En er was een gebrek aan assebak+sigaret om verslaving weer te geven! :D

Kijk anders eens naar mijn site, op de foto's daar mag je ook altijd commentaar geven!

FreDDy

Legacy Member
Mr.Pee zei:
Kijk anders eens naar mijn site, op de foto's daar mag je ook altijd commentaar geven!

maak mss even een html paginatje met de volgens jou beste foto's gewoon genummerd onder elkaar. is handiger voor commentaar op te geven.
ik zal er graag eens naar kijken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan