Archief - PHOTOSHOOT: Eerste dSLR stappen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

guRuh

Legacy Member
Heb sinds gisteren mijn fameuze digitale spiegelreflex eindelijk ontvangen, tot groot jolijt natuurlijk.

Allereerst woordje uitleg voor de geinteresseerden... waarom ik een Konica Minolta Dynax 5D heb gekocht, en niets anders :).

1) 18/70 kitlens: das toch direct al een slordige 25mm meer dan de meeste kitlenzen, en ze is van goeie kwaliteit. Kitlens ga ik zeker niet over klagen, toch niet tot als ik betere lenzen heb getest :).

2) AS: KM's Image Stab. systeem: een CCD shift systeem dus. (in de body, niet in de lens). Hiermee spaar je uiteindelijk veel geld uit, doordat je nooit echt nood zal hebben aan die dure witte Canon lenzen. Akkoord (en dit blijkt ook uit tests), de AS is niet even effectief als Canon's IS op lange focal lengths, maar dat is dan ook niet te verwachten voor deze prijs.

3) Het gevoel... eigenlijk heft dit mee vooral naar de Dynax 5D getrokken, hij ligt me gewoon goed in de hand.

Nu enkele testshots:
Ben maar eens de macro toer op gegaan op te zien wat de lens op dat gebied waard is, niet zo slecht bij nader inzien.

1.
20051014151208_pict0016%20copy.jpg


2.
20051014134108_pict0015.jpg


3.
20051014134005_pict0009.jpg


Om het internet te laten genieten(?) van mijn kunnen heb ik ook een siteje online geplaatst, en dat is te vinden op: guruh.photography

guRuh

Stimpy

Legacy Member
nice
ma kzou graag die fotos in groter formaat bekijke tbh :p maja direct zoveel bandbreedte ..

guRuh

Legacy Member
Zeg maar een grootte, en welke pic, daar kan voor gezorgd worden ;)

Typhon`

Legacy Member
Ik zou eerder voor een 800*533 formaat gaan, dat is toch mijn keuze :).
(Zit natuurlijk op 1280*1024 resolutie)

koebeest

Legacy Member
die laatste 2 foto's zijn zo dom eh!
ma toch mooi . Vreemd eigenlijk :p

vogelnestje

Legacy Member
de Guruh zit ook belgium digital :p

liefst nr 3, vroeg me trouwens af of ge daar een filter voor gebruikt hebt?

n°2 is uw licht rechts slecht, wss door een schaduw... anyway, succes!

twoen

Legacy Member
god I love minolta

de beste digitale camera' zijn toch die van de oude gevestigde analoge waarden zoals nikon en minolta en dergerlijke

on topic:

wanneer je foto's neemt van een machine of een groot voorwerp met veel details is het vaak veel mooier om de machine of voorwerp slechts de helft van de foto in te laten nemen

kwou wel da ik u camera had hoor

ik zit ier met een nikon 4800 en een konica minolta Z1 maar een dynax 5d zou ik ook graag hebben :)

Mr.Pee

Legacy Member
vogelnestje zei:
de Guruh zit ook belgium digital :p
Ik was net van plan hetzelfde te zeggen, heb zijn foto's daar ook gezien... Mijne nickname daar is ook mrpee. (enkele foto's op mijn site en op bd)!
Zoals eerder al gezien vind ik het op de een of andere manier knappe foto's, toffe compo's, en lekker frisse kleuren!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan