guRuh
Legacy Member
Heb sinds gisteren mijn fameuze digitale spiegelreflex eindelijk ontvangen, tot groot jolijt natuurlijk.
Allereerst woordje uitleg voor de geinteresseerden... waarom ik een Konica Minolta Dynax 5D heb gekocht, en niets anders
.
1) 18/70 kitlens: das toch direct al een slordige 25mm meer dan de meeste kitlenzen, en ze is van goeie kwaliteit. Kitlens ga ik zeker niet over klagen, toch niet tot als ik betere lenzen heb getest
.
2) AS: KM's Image Stab. systeem: een CCD shift systeem dus. (in de body, niet in de lens). Hiermee spaar je uiteindelijk veel geld uit, doordat je nooit echt nood zal hebben aan die dure witte Canon lenzen. Akkoord (en dit blijkt ook uit tests), de AS is niet even effectief als Canon's IS op lange focal lengths, maar dat is dan ook niet te verwachten voor deze prijs.
3) Het gevoel... eigenlijk heft dit mee vooral naar de Dynax 5D getrokken, hij ligt me gewoon goed in de hand.
Nu enkele testshots:
Ben maar eens de macro toer op gegaan op te zien wat de lens op dat gebied waard is, niet zo slecht bij nader inzien.
1.
2.
3.
Om het internet te laten genieten(?) van mijn kunnen heb ik ook een siteje online geplaatst, en dat is te vinden op: guruh.photography
guRuh
Allereerst woordje uitleg voor de geinteresseerden... waarom ik een Konica Minolta Dynax 5D heb gekocht, en niets anders
.1) 18/70 kitlens: das toch direct al een slordige 25mm meer dan de meeste kitlenzen, en ze is van goeie kwaliteit. Kitlens ga ik zeker niet over klagen, toch niet tot als ik betere lenzen heb getest
.2) AS: KM's Image Stab. systeem: een CCD shift systeem dus. (in de body, niet in de lens). Hiermee spaar je uiteindelijk veel geld uit, doordat je nooit echt nood zal hebben aan die dure witte Canon lenzen. Akkoord (en dit blijkt ook uit tests), de AS is niet even effectief als Canon's IS op lange focal lengths, maar dat is dan ook niet te verwachten voor deze prijs.
3) Het gevoel... eigenlijk heft dit mee vooral naar de Dynax 5D getrokken, hij ligt me gewoon goed in de hand.
Nu enkele testshots:
Ben maar eens de macro toer op gegaan op te zien wat de lens op dat gebied waard is, niet zo slecht bij nader inzien.
1.
2.
3.
Om het internet te laten genieten(?) van mijn kunnen heb ik ook een siteje online geplaatst, en dat is te vinden op: guruh.photography
guRuh
maja direct zoveel bandbreedte ..