Archief - PHOTOSHOOT: Dar al rmatic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

rMa *tic*

Legacy Member
Heb een websitje gemaakt en wat fototjes op gezet die ik zelf heb genomen, het is zowat the best of van wat dat ik met mijn digitaal fototoestel heb getrokken. Ik zou graag eens julie reactie er van horen. Alvast bedankt

www.daralrmatic.be

Floyd

Legacy Member
Je komt in ieder geval op interessante plaatsen blijkbaar, en da's voor mij al een grote plus. :)
Ik vind enkele foto's zeker geslaagd, zoals noorwegenbig1.jpg, noorwegenbig2.jpg (mits een vijfdeke eraf gecropt, boven of onderaan), http://home.scarlet.be/~p4u63686/arne/the doors/mistbig.jpg (mag zeker een klein stukje af vanonder voor mij), noorwegenskyline2big.jpg (alweer: onderaan mag er een stuk af).

Ik ben geen autoriteit in het vakgebied dus ik zal het houden bij mijn eigen mening, maar ik ben geen fan van uw kadrering/compositie. Het is een beetje clichématig en iets té ruimdenkenden zouden wel eens kunnen denken dat het hun "artistieke vrijheid" beknopt, maar de klassieke 2/3 - 1/3 verhouding is echt wel aangenamer voor het oog volgens mij (zeker bij landschappen). In jouw foto's zie ik iets te vaak alles gecentreerd.

rMa *tic*

Legacy Member
Bedankt voor de reactie alvast
Ms zou ik id wat meer mogen wegknippen, maar de meeste foto's zijn gewoon van de kodak geladen en onbewerkt gelaten. van de gulden snede enz. had ik nog geen flauw benul toen ik de meeste van die foto's trok. Nu let ik er wel wat meer op, maar toch vind ik het mooie foto's blijven.
De locatie van de foto's is hoofdzakelijk: noorwegen, Bernina bergen(zwitserse alpen) en België.

Floyd

Legacy Member
Ik ben akkoord als je zegt dat je het mooie foto's blijft vinden. Ik kijk niet met tegenzin naar die prachtige decors op je foto's. Maar wat hier vooral beoordeeld moet worden is denk ik toch hoe jij die decors in een foto giet, en daar zijn mijn commentaren dan ook op gericht. Ik kan mij zovele onderwerpen indenken waar zelfs de technisch gezien minst goeie foto heerlijk blijft om naar te kijken. :)

LunchBox

Legacy Member
Gelieve je foto's te nummeren, is veel handiger wanneer men een specifieke foto wil bespreken. (vierde rij, derde van links is minder praktisch)

rMa *tic*

Legacy Member
Nummering komt eraan, alhoewel ik vind het nogal slordig lijken zo met nummertjes ervoren(ga er eens iets anders op zoeken).
De foto's hebben meestal wel een logische naam(uitvergroten).

LunchBox

Legacy Member
Vind het eerder slordig dat je thumbnails niet dezelfde grootte hebben (vooral die trap hoogtes) :music:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan