Archief - PHOTOSHOOT: Compilatie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Floyd

Legacy Member
Hoi,
Alweer een compilatie (hopelijk de laatste voorlopig..). Rekening houdend met allerlei commentaar dat ik op de vorige heb gekregen heb ik besloten eens helemaal opnieuw te beginnen. Het is echt een overzicht geworden vanaf het begin dat ik mij met fotografie bezig houd, met als gevolg dat het wel nogal veel foto's zijn (77), maar laat u daardoor niet afschrikken.

http://jelle.neewel.be/fotos/compilatie.php

Als referentie kan je misschien de bestandsnaam van de foto gebruiken? (ze zijn netjes genummerd).
Dank!

Erinyes

Legacy Member
M'n eerste indruk is alleszins zeer goed. Volgens mij schuilt er toch een talent voor fotografie in jou.

Soms vind ik de de kleuren wel te gesatureerd en op den duur komt het niet meer natuurlijk over (die intens blauwe luchten en groene velden). Waar het heel onnatuurlijk overkomt is toch zeker foto 13 en 20.

Bij foto 24 denk ik dat je het wel beter kunt afwerken: het is veel te hard zichtbaar dat je de achtergrond geblurred hebt, niet omdat je dat gedaan hebt, maar omdat je de figuur (het kindje) niet mooi hebt "uitgesneden". Dat kan toch wel veel beter.

Bij foto 18 vind k het jammer dat je in de weerspiegeling van het glas staat. Even bewerken dus. En in het vervolg zoveel mogelijk glazen vermijden om geen weerspiegelingen meer te krijgen...

Voor de rest zou ik zeggen: doe zo verder!

PS: welke camera gebruik je?

Floyd

Legacy Member
Ik gebruik Canon PowerShot S60.
Inderdaad, ik hou nogal van felle kleuren voor sommige foto's, en dat kan dan wel onnatuurlijk overkomen. Misschien iets minder overdrijven in 't vervolg dus.
24: zeer juist, slecht afgewerkt
18: dat vind ik juist één van de coole dingen aan de foto, laat ik dus ook zo.

Bedankt voor de commentaar!

guRuh

Legacy Member
Specifieke commentaar geven is onbegonnen werk, dus laat het me zo stellen:

Je portretten zijn aan de zwakke kant, probeer harde schaduwen in de gezichten te vermijden(kbedoel niet de z/w foto's, die zijn best aardig), en de mensen niet in de zon te laten kijken.
Probleem is hier meestal: uitgebrande vlekken tov donkere schaduwen: niet mooi.

Pas ook op met reflecties, tis niet echt interessant als je je eigen ziet zitten in de weerspiegeling van de ruit.

ps: dour owns ;)

Inv`

Legacy Member
gewoonweg prachtig, vooral de natuurfoto's!

u meneer, hebt talent voor fotografie.

Floyd

Legacy Member
Zeer nuttige commentaar guRuh, dank je wel. Dat van die harde schaduwen vs uitgebrande vlekken had ik zelf ook al gemerkt, maar dat komt omdat die foto's op willekeurige momenten genomen zijn, daar hoeft waarschijnlijk geen uitleg bij. Vond het zeker wel nog goed genoeg om in de compilatie op te nemen.

Die reflectie.. misschien uit fototechnisch standpunt niet zo goed, maar het is echt wel de bedoeling dat ik er bij op sta. Beste vriendin, ik neem foto, samen op de foto, blablabla ge snapt het wel.

edit: Inv: bedankt :)
edit2: Freaky 7 ook natuurlijk ;)

Lo_fi

Legacy Member
Vergeleken met de vorige compilatie is deze echt wel van een ander niveau. Ik vind niet alles even goed maar er zitten toch zeker een heel aantal foto's bij waar ik vanzelf langer bleef bij hangen en een verhaal achter kon vermoeden..

Minder vind ik de typische kat-structuur-schaduwfoto's omdat die meestal blijven hangen bij 'doorsnee'.

Zeer leuk vind ik dat de foto's over het algemeen een mooie sfeer over zich hangen hebben en dat je blijkbaar wel een natuurlijke feeling hebt om die sfeer te vatten.

Floyd

Legacy Member
48: inderdaad Dour (als je er al eens geweest bent en je afvraagt waar in godsnaam dit schijnbare paradijs kan liggen, moet je eens de parking deftig doorkruisen en op het juiste moment grote... enorme ogen optrekken)
04: ergens halverwege tussen Verviers en het plaatsje Werbomont, de Ourthe heb ik daar niet meteen opgemerkt. :)

guRuh

Legacy Member
Floyd zei:
48: inderdaad Dour (als je er al eens geweest bent en je afvraagt waar in godsnaam dit schijnbare paradijs kan liggen, moet je eens de parking deftig doorkruisen en op het juiste moment grote... enorme ogen optrekken)

Is idd "heaven on earth" :)

Quilombo

Legacy Member
zitte goeie bij, ook slechte

blijven oefenen

(professioneel: 5 foto's in totaal ofzo)

Floyd

Legacy Member
Dat was inderdaad zeker de bedoeling.
Ach, ik ben al (heel) blij dat de foto waar het meeste commentaar op wordt gegeven eentje is met een opzettelijk "foutje". :)
Heel erg bedankt!

D'Sek-

Legacy Member
Er zijn enkele prachtstukken tussen. Sommige foto's krijgen door hun hoge kleurverzadiging iets surreëel, maar dat komt meestal wel ten goede.

Floyd

Legacy Member
Kan je misschien vermelden welke foto's je dan prachtstukken vindt? Ik kan weinig afleiden uit commentaar als "sommige zijn goed, sommige slecht", als je begrijpt wat ik bedoel. :)
Vriendelijk bedankt!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan