Archief - PHOTOSHOOT: Compilatie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Floyd

Legacy Member
Hay,
Met het bekijken en becommentariëren van al die photoshoots tegenwoordig, kreeg ik zelf ook zin er eentje in elkaar te boksen. Ook al omdat ffp tegenwoordige op een vrij laag pitje draait.

Het is een compilatie van foto's die ik de laatste maanden genomen heb geworden (de oudste dateert van rond februari, de nieuwste van enkele dagen geleden). Alle bewerking is in Photoshop gebeurd, het randje zelf gemaakt.

-> http://jelle.neewel.be/fotos/compilatie.php

(ik heb expres zoeveel plaats tussen de verschillende foto's gelaten, zodat het mogelijk is elk beeld apart te bekijken).

Bedankt!

Gamefreak

Legacy Member
heel schoon reeks!
veel foto's met orginele kleuren en compositie. (7, 8, 13, 14, 18, 21, 23, 24, 26)
welke camera hebt ge gebruikt?

Floyd

Legacy Member
Gamefreak: bedankt! De gebruikte camera is bij alle foto's een Canon PowerShot S60.


...lomografie?! :wtf:

manson

Legacy Member
ik vind de donkere hoeken echt niet goed
voor mij is dat het lomo effect waar typhon volgens mij over spreekt
voor mij mag die nabewerking er gerust afgelaten worden
voor de rest zitten er zeker leuke bij, maar ik heb me te veel geergerd aan die randen dat ik mss wat te weinig aandacht aan de inhoud zelf heb geschonken

vidiot

Legacy Member
Lomografie was zeer hip midden jaren 1990. Foto's trekken vanop de heup of uit eender welke hoek zonder door je zoeker te kijken en dus zonder te weten wat het exacte kader is, of het scherp gaat zijn etc.
Ik heb thuis ook zo'n origineel Lomo toestelletje uit de beroemde Russische fabriek, toen veel fotos mee gemaakt met wisselend resultaat. Die had een fantastische groothoeklens, de reden waarom hij zo geschikt was voor Lomo's. Waren ook leuke fotootjes, formaat ongvr 10x10cm.
http://www.lomolca.de/lomo.jpg

edit: die verdonkerde hoeken werken veel beter op zww fotos.
eerlijk gezegd zie ik geen enkele foto met boeiende inhoud, eventueel de hand met ijsblokjes wel interessant.

Floyd

Legacy Member
Inderdaad, op de verdonkerde hoeken heb ik al meer commentaar gekregen. Het was een test en uit tests leert men!
Ik moet wel zeggen dat ik er van hou, het geeft voor mij meteen veel meer sfeer, maar het verhult inderdaad de foto een beetje (veel). Volgende keer misschien minder, en minder opvallend gebruiken dus.

eerlijk gezegd zie ik geen enkele foto met boeiende inhoud, eventueel de hand met ijsblokjes wel interessant.
Ik hoop dat je bedoelt: een boeiende inhoud voor jou? Of bedoel je vanuit technisch fotografisch standpunt?
Je kan wel begrijpen dat een van de grootste pluspunten voor mij, als ik de foto's bekijk, het onderwerp ervan is.
Of bedoel je soms dat ik een manier moet vinden om boeiende onderwerpen voor MIJ even boeiend als bv voor jou zou moeten kunnen maken?

Zoals je het nu zegt komt het nogal "definitief" over. :)

vidiot

Legacy Member
Mja, misschien is dat geen inhoud 'voor mij', maar kdenk toch in't algemeen voor de mensen. Het zijn misschien teveel huis-tuin-keuken foto's, en begrijp me niet verkeerd. De foto's lijken genomen in vertrouwde omgevingen, zonder veel uitdaging... let op, ik wil iedereen stimuleren hé, maar trek eens verder, zoek een boeiender onderwerp dan de garagelamp, de tuinmuur, de sigaret op de party etc. Ik weet niet wat je graag fotografeert, maar niets mooier bv dan mensen (vind ik, ook architectuur is een uitdaging). Vroeger trok ik dan eens naar een rusthuis of een kermis, ... Zoek meer onderwerpen die je niet in de hand hebt waardoor je echt (snel) moet vertrouwen op je technische kennis.
Maar misschien is het vaak voldoende om alleen die technische kennis te tonen en is de inhoud voor velen niet belangrijk. Ik vind een originele compromis tussen beiden de max. Misschien moet ik ook eens wat fotos posten, wie weet wat jullie daarvan denken... :p

Keepitup!
:niceone:

Floyd

Legacy Member
True, maar daarvoor moet je natuurlijk al 'op stap gaan'. Deze foto's zijn inderdaad huis-tuin-keuken foto's, daar breng ik niets tegen in. Dan is het de bedoeling die verder banale foto's zo goed mogelijk te maken zeker?
Er zitten trouwens toch ook een paar foto's van mensen in? (trouwens inderdaad het meest boeiende onderwerp).

Er staan trouwens nog twee kleine nieuwe reeksen op mijn site, geïnteresseerden kunnen altijd eens gaan kijken en er hier (of ergens anders) commentaar op geven.

vidiot

Legacy Member
De roofing foto's vind ik goed, zelfs mooi :p
Ook het uitlichten van de schaduw (bureaustoel) vind ik interessant gevonden (als techniek, nu nog boeiender onderwerpen).

Floyd

Legacy Member
Bedankt!
Yep.. Het uitlichten van schaduw is één van mijn genialere ideeën geweest :), en blijft voorlopig inderdaad bij een techniek. Als de gelegenheid zich voordoet (gaat natuurlijk best bij sterk licht) kan ik het misschien combineren met, simpelweg, een goeie foto. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan