Archief - PHOTOFOLIO: Babsken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Babs

Legacy Member
Ik ben Lies, 21 jaar en student in Grafische en digitale media - multimediaproductie.
Mijn richting heeft niks met fotografie te maken, en zelf weet ik enorm weinig van de technische aspecten, maar dat heeft me nog nooit tegengehouden om een camera te nemen en op zoek te gaan naar interessante onderwerpen.

Ik ben enorm gefascineerd door het onvoorspelbare, en daarom zal je me ook vaak in de buurt van dieren en kinderen vinden. Op elk moment kan alles veranderen, en dan ben je een foto kwijt of juist een parel rijker.

Mijn werk stelt nog maar weinig voor in tegenstelling tot andere mensen van het forum, maar ik heb uiteraard nog veel te leren. Daarom maken we ook fouten :)

De foto's:

Zoo van Antwerpen

IMG_5136.jpg


IMG_5272.jpg


IMG_5489.jpg


IMG_5189.jpg


Dierenbeurs Hasselt

poes.jpg


Oostende

vogel-1.jpg


kwal-1.jpg


Campo Santo

kruis.jpg


trap.jpg


Andere

bij.jpg


Ik beloof hierbij zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan van zodra ik tijd heb :p Eerst exaampjes.

Spectre

Legacy Member
ja die dierenfoto's zijn echt wel prachtig ^^
ik vind dat zelf ook een mooi onderwerp om foto's van te maken :)

Xo0

Legacy Member
De eerste 2 zijn :niceone:

Deze photofolio mag zeker tussen de rest staan!

TiB0

Legacy Member
die vier eerste van in de Zoo vind ik ook heel mooi, hoewel zo'n onderwerpen me meestal niet echt aanspreken :)

vooral qua kleuren en compositie heel erg leuk, die vier.


de meeuw, het graf en de kat vind ik dan weer een beetje minder...

redsnake

Legacy Member
zeeer mooie fotos lies(y)

vooral die met het kruis spreekt me aan!

succes met de examens:)

LunchBox

Legacy Member
ik vraag me vooral af wat die ene olifant in de andere z'n oor fluistert :)

de kat is precies een schilderij trouwens.. zo rustgevend, alleen jammer van de strepen links, maar dat kan aan je compressie liggen.

Babs

Legacy Member
Ma fin, ik word wakker en kom naar hier en lees al die positieve dingen :D
Da doe mij echt deugd om te horen.
echt merci allemaal!

Da spoort mij des te meer aan om verder aan het werk te gaan :)

LunchBox zei:
de kat is precies een schilderij trouwens.. zo rustgevend, alleen jammer van de strepen links, maar dat kan aan je compressie liggen.

Mja, ik vind die kat echt iets hebben. Probleem was da ik die getrokken heb tussen een tralies in, dus da was echt nie evident.

Catscratch

Legacy Member
Die evil sneeuwuil blijft de max! :)
Knappe port! Binnenkort zullen we nog wel eens meer gaan fotograferen ofzo! :)

V!$u4L

Legacy Member
Mr. Reptile just crowned lizard king. Dead ass jellyfish is ook leuk... Hmmm, jelleh...
Die foto's zijn verre van slecht.

Babs

Legacy Member
Voor de geïntresseerden, de rest van de reeks (khad er de beste uitgenomen):

IMG_5083.jpg


IMG_5123.jpg


IMG_5204.jpg


IMG_5264.jpg

Deze vind ik zo spijtig dat het niet scherper is, maar dat was echt een fractie van 3 seconden dat die naar mij keek.

IMG_5390.jpg


IMG_5393.jpg


IMG_5426.jpg


IMG_5543.jpg


In deze foto's herken je mijn grootste fout die ik telkens opnieuw maak, namelijk dat ik mijn onderwerp teveel centreer. Compositie is nie mijn sterkste punt, maar door die andere foto's weet je toch dat ik eraan aan het werken ben :)

LeSec

Legacy Member
Zitten paar goeie foto's bij maar die tweede van campo santo zou ik rechttrekken :)
Wat me ook opviel is dat bij elke foto van de zoo je altijd maar delen van het dier in beeld brengt? Express of niet? En zoja? waarom zo gekozen? :p

Babs

Legacy Member
The_Messenjah zei:
Zitten paar goeie foto's bij maar die tweede van campo santo zou ik rechttrekken :)
Wat me ook opviel is dat bij elke foto van de zoo je altijd maar delen van het dier in beeld brengt? Express of niet? En zoja? waarom zo gekozen? :p

Tzijn de details die het hem maken.

Ik vind, had ik die olifanten er volledig opgezet, dan zou je het effect van "wat zou die ene vertellen?" missen. Nu zie je die foto, en dat is meteen de vraag die je erbij stelt :)

Bij da nijlpaard vond ik het leuk dat je de reflectie van zijn/haar oog in het water zag.
Da hagedis geval vond ik de poten intressant omwille van de kleuren, in tegenstelling tot de rest van het lijf.

En die uil vond ik gewoon geniaal. Had ik de foto gecentreerd genomen met beide ogen erop zou het misschien ook goed geweest zijn, maar nu staat hij erop precies hoe ik het wou. Da beetje oranje van zijn oog dat ge nog ziet in contrast me de witte veren, maken juist die foto.

Ik doe het onbewust alleszins, maar ik merk graag leuke details op, en ik denk dat ik die daarom ook probeer vast te leggen op foto :)
Een olifant heeft iedereen al gezien, maar één die fluistert? :p

Devastate

Legacy Member
stokstaartjes zijn way too cool. :love:

die andere zijn idd net iets minder; maar toch nog altijd wel fijn om zien.

Babs

Legacy Member
Devastate zei:
stokstaartjes zijn way too cool. :love:

die andere zijn idd net iets minder; maar toch nog altijd wel fijn om zien.

Idd, zo denk ik er ook over. Maar kwou ze zeker en vast niet achterhouden :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan