Archief - Patent

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Obama

Legacy Member
Hoi iedereen!

Stel dat je een website over The Simpsons (uiteraard fictie :p) zou willen oprichten, zou je dan een website à la www.simpsons.be , www.nedflanders.be etc kunnen oprichten, zelfs indien er een copyrighted versie elders bestaat? bijvoorbeeld in canada ofzo.

dank bij voorbaat!

passero

Legacy Member
als je de regels van DNS.be erop naleest dan zie je dat wanneer jij het pattent hebt, je aanspraak kan maken op het domein indien je het zelf zou willen gebruiken.

Ik denk niet dat de pattenthouders u kunnen aanklagen omdat je hun naam gebruikt zonder toestemming maar ze kunnen wel eisen dat je de domeinnaam afstaan omdat zij het pattent hebben.

Obama

Legacy Member
passero zei:
als je de regels van DNS.be erop naleest dan zie je dat wanneer jij het pattent hebt, je aanspraak kan maken op het domein indien je het zelf zou willen gebruiken.

Ik denk niet dat de pattenthouders u kunnen aanklagen omdat je hun naam gebruikt zonder toestemming maar ze kunnen wel eisen dat je de domeinnaam afstaan omdat zij het pattent hebben.

Cool, dankje voor de nuttige info!!!

Obama

Legacy Member
Bijkomend vraagje :

Stel dat je een website als particulier registreert, kan je dit dan later makkelijk omzetten naar een (je eigen) bedrijf?

passero

Legacy Member
Een domeinnaam registreer je op een persoon of bedrjf. Als jij die nu persoonlijk registreert en later heb je je eigen bedrijfje en je wil die dus inbrengen als kosten enzo dan moet je eigenlijk een transfer doen van de domein. Bij een transfer zet je de domeinnaam over van persoon A naar persoon B (of bedrijf B). Die 2de wordt dan eigenaar van het domein. Is dus perfect mogelijk.

Ik denk trouwens ook dat als het jouw bedrijfje zou zijn, je gewoon aan de hostingfirma moet vragen om de facturatiegegevens aan te passen en de contactgegevens van de domeinnaan aan te passen, alhoewel ik van dit laatste niet 100% zeker ben...

Jezter

Legacy Member
normaal krijg je altijd een factuur
factuur gaat boekhouding in, simpel ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan