Archief - OTHER: xhtmlandcss.info

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gille

Legacy Member
Gegroet,

sinds kort heb ik mij het domein xhtmlandcss.info aangeschaft, en nu heb ik dat dus uitgewerkt. Layout (en de skin dus ook) zijn zelfgemaakt. De site draait op WordPress 2.0.1, met hier en daar een plugin.

Het idee van de site is dus om een resource te worden waar mensen (en voornamelijk beginnende webdesigners) terecht kunnen om XHTML & CSS te leren. Op dit moment heb ik al 3 texte geschreven, en ik verwacht toch om er een serieus stuk bij te schrijven.

Graag had ik dus commentaren op de layout, content, ed...

De link !

orez

Legacy Member
gelieve uw link in uw topic zelf te plaatsen en niet enkel in de titel

Brock

Legacy Member
ziet er proper uit, perfect geschikt voor het onderwerp !

Obliv`

Legacy Member
- de structuur van de site is zowat als http://webstandardsgroup.org/resources/ , das wel goed. En het is resolutiebewust.
- de layout vind ik gewoon zwak. Als je probeert het 'less = more' principe toe te passen, heb je gefaald. Dit is gewoon te 'less'.
- grafische elementen ontbreken gewoon
- niks contrast of kleur
- typografie zit ook niet echt goed, kijk maar naar het woordje 'introduction' of de onderverdeling van de navigatie
- de inhoud is ongetwijfeld zeer interessant voor de beginnende webdesigner

conclusie:
----------
- inhoud: ok
- vormgeving: trekt op niet veel

gille

Legacy Member
Bedankt voor de commentaren, ik zal kijken om nog wat meer grafische elementen toe te voegen.

Behalve dat is er nog iets anders dat me dwarszit; als ik nl. in IE naar de site kijk verdwijnen de titles van mijn navigatie :s Als ik ze selecteer, dan kan je hem weer zien, maar na een rollover over 1 van mijn buttons is hij weer spoorloos. Ligt dit aan mij of is dat een probleem in de CSS of iets dergelijks?

Obliv`

Legacy Member
KushReNaDa zei:
Bedankt voor de commentaren, ik zal kijken om nog wat meer grafische elementen toe te voegen.

Behalve dat is er nog iets anders dat me dwarszit; als ik nl. in IE naar de site kijk verdwijnen de titles van mijn navigatie :s Als ik ze selecteer, dan kan je hem weer zien, maar na een rollover over 1 van mijn buttons is hij weer spoorloos. Ligt dit aan mij of is dat een probleem in de CSS of iets dergelijks?

kheb er ook geen verklaring voor, op sommige pagina's heb ik dat ook. Als ik dan refresh komen ze meestal wel terug.

gille

Legacy Member
Heb al zitten googlen ook, en nergens een verklaring voor te vinden. Bizar...

0n3Liner

Legacy Member
gebeurt wel vaker dat ie rendering problemen heeft... dan verdwijnt er tekst ofzo... een table rondzetten helpt wel, haha

Quilombo

Legacy Member
k zou dien header even groot maken als uw site..
en in die titels idd meer letterspacing

Zero Grav

Legacy Member
Als het die error is wat ik denk moet je eens met line-height experimenteren.

Ik Heb ook al verdwijnende elementen gehad ooit en er was ook totaal niks mis mee. Toendat ik alles gewist had enzo zei iemand met dat line-height: 0.1px; (ofzoiets) toevoegen de oplossing was. >_<

Erlend

Legacy Member
Grafisch goed maar er mankeert nog een hoop. Ik denk dat icoontjes veel
kunnen doen. Hier en daar een leuk icoontje - wat meer detail.

Deze website is vergelijkbaar met de jouwe - die website is AF en het zijn
die details zoals schaduw dat daarvoor zorgen.
--
Een website over xhtml en css met font-size in px :).

gille

Legacy Member
Iedereen hartelijk bedankt voor de commentaren; ik ben momenteel bezig met een andere layout die grafischer zal zijn, en niet meer zo blog-like zal aanvoelen. Van zodra ik vind dat het de moeite is om te tonen post ik hem in dit topic ;)

Bedankt :)

Quilombo

Legacy Member
KushReNaDa zei:
Zou niet echt veel nut hebben als ik een nieuwe maak he ;)

dan moet ge t hier nie posten,
en ja hoor, een paar waarden aanpasse, jezusmenselief dat zal lang duren

$mokey

Legacy Member
In wordpress kan je heel gemakkelijk de lay-out wat aanpassen, iets meer kleur mocht van mij wel, en de header wat breder. Het is zekers en vast een begin. Doe zo verder.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan