Archief - OTHER: Music.bogy.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bogy

Legacy Member
Ik heb een shoutcast serverke opgezet, en wa ligge scripten tot ik daar iets nuttig mee kon doen ... :)

het resultaat is dus een site waar de bezoeker zelf de songs kan requesten en dus ook luisteren natuurlijk...


't werkt als volgt:

-een liedje is aan't spelen
-gebruiker luistert, en kiest op de site één of meerdere (max5 per gebruiker) andere liedjes uit
-liedjes komen in een queue te staan
-nadat het huidige liedje gedaan is, wordt eerst de queue leeg-'gespeeld'

veel succes ermee ....


ow ja, site bestaat al efkes (da zulde zien aan de guestbook) maar is onlangs een beetje van layout enzo veranderd. Hebben jullie nog aanmerkingen op layout en eventueel werking?


edit: het gaat uiteraard over de volgende site: http://music.bogy.be

dahousecatfelix

Legacy Member
K'wil nie neuten enzo eh ma de bedoeling van dit forum is om uw site te laten checken voor ge hem released.
Dit lijkt mij eerder een nutteloze reclamethread. :unsure:

RpR

Legacy Member
dahousecatfelix zei:
K'wil nie neuten enzo eh ma de bedoeling van dit forum is om uw site te laten checken voor ge hem released.
Dit lijkt mij eerder een nutteloze reclamethread. :unsure:
Soms moet je releasen en pas je je site nog aan dus ik zou niet weten waarom het niet mag?

bogy

Legacy Member
reclamethread? dude wa heb ik eraan of er nu meer of minder mensen die site bezoeken?

ik wil gewoon weten of mensen de layout goed vinden de site zelf prettig vinden werken.

en reclame hoef ik trouwens ni hoor... google brengt genoeg mensen naar de plekjes die ik gecreëerd heb


edit: en idd, zoals rpr aanhaalde, deze site was eerder al gereleased, maar is aangepast omdat er problemen waren met de layout en bandbreedte verbruik door bepaalde toepassingen...

Erlend

Legacy Member
In that case...
- Neen de layout is niet goed.

  • Gebrek aan overzichtelijke structuur.
  • Buggy kleuren gebruik.
  • Weinig aansprekend.
Het zou al veel beter zijn moest er een mooie logische structuur zijn en de minder nooby kleuren. Laat de zwarte achtergrond vallen en kijk eens wat andere website doen, bij gebrek aan de technische kennis gebruik je best gewoon enkele tinten i.p.v een mengelmoes te maken.

bogy

Legacy Member
die zwarte achtergrond moet zeker nog verdwijnen, maar niet meteen.

ik heb zelf ook nog andere sites (zie sig) waar ik duidelijk andere stijlen heb gebruikt.

Ik wou het deze keer een beetje aanpakken met de volgende eigenschappen: functioneel, overzichtelijk en minimum aan franjes.

Die shoutcast status frame (onderaan) moet zeker anders gedaan worden, daar ben ikzelf ook van overtuigd, maar de httpserver die in mijn plugin zit voor die requests ondersteunt geen php scripts, dus op dat gebied moet ik al eerst een oplossing vinden.

als ik lichtere achtergronden zou gebruiken, dan zou de kleur van die statuspagina enorm hard afsteken. want die kan ik niet veranderen atm.

maar als we dat frame achterwege laten; ik denk dat ik zeker terug wat werk moet steken in het uitdunnen van de html code die frontpage mij heeft opgezadelt. Dan zou ik ook nog het fonttype op de site een beetje moeten aanpassen, dat er over heel die pagina 1 font gebruikt wordt.

het aansprekend zijn van de site; goeie opmerking. Maar het is helemaal niet belangrijk dat die site aantrekkelijk is en aangekleed; het moet functioneel zijn en goed werken voor de mensen die het bezoeken. De site moet snel kunnen inladen, en er is maar een 512 kbit uplink, dus als de site meer grafische items zou bevatten, zou me dat in alle waarschijnlijkheid een enorm snelheidsverlies opleveren als er 2 mensen of meer tegelijk op de site surfen.

Over de kleuren kan ik anders nog 1 ding zeggen; het gebruik van kleuren over de tekst van de pagina zou inderdaad anders moeten... zoals die gekleurde linkjes (soms doet cannabis rare dingen) en verschillende kleuren die niet bij elkaar passen...

Ik had gedacht om alles in het blauw te zetten ofzo... of een zacht oranje tintje

orez

Legacy Member
Uw topic bevat geen prefix! Gelieve de rules van dit forum te respecteren en na te lezen op: https://www.beyondgaming.be/archive...7/forum-regels-prefixen-warningsysteem.279992 Bij deze ontvangt u een usernote !

@site zelf:

Uw argument van hey ik heb nog andere sites gemaakt zie mijn sig! gaat hier niet op... ik zie 1 andere site in u sig en die spreekt mij ook niet echt aan... Echt andere stijl vind ik het ook niet trouwens.

Om te beginnen, die zwarte achtergrond --> dump it ... Zelfs al steekt die shoutcast box er dan tegenaf, plaats er ne kaderke rond ofzo... dan is het al wa afgebakend tegenover de rest van de site.

die image bovenaan? Gebruik liever geen image, en maak mooie headings op met behulp van CSS.

U argument van ja ik kan geen images gebruiken tis maar 512kb uplink, vind ik ook maar een flauw "excuus", met html/css kan je VEEL mooiere dingen bereiken of dit..., en waarschijnlijk zelfs nog kleiner in filesize aangezien die "brol" van frontpage er niet meer zal bijstaan.

Die links, al die kleurtjes... alles behalve aangenaam om naar te kijken, dan mag u ook niet verwachten dat de werking aangenaam is... Ik werk er niet graag mee door de flashy kleurtjes.

Voor werking is het feitelijk ook allesbehalve, ik geef een suggestie dat je best eens opzoekt wat accessibility betekent, en hoe je dit het beste toepast, niet dat je alle regels tot in de details hoeft te volgen maar het draagt toch bij tot een eenvoudigere werking van uw site.

Als je niet weet wat css is, zoek er info over op en kijk zeker op http://www.csszengarden.com/ wat je allemaal kan met CSS.

Uw site minderen tot 1 font hoeft niet specifiek, zolang je niet meer als 2 verschillende font-family's gebruikt op een site is dit niet erg... gebruik er gewoon geen 36.

De commentaren die hier gegeven zijn zijn volledig terecht! Je hebt nog heel wat werk voor de boeg.

Hustla

Legacy Member
Vraagje: kun je die shoutcast server nu ook met een URL maken? Vroeger ging dat toch alleen maar met je IP? En als je dan een IP had die veranderde om de 3 uur ofzo..

bogy

Legacy Member
Hustla zei:
Vraagje: kun je die shoutcast server nu ook met een URL maken? Vroeger ging dat toch alleen maar met je IP? En als je dan een IP had die veranderde om de 3 uur ofzo..

dat hangt niet echt van de shoutcast server af...

als je een domeinnaam hebt, kan je je ip laten linken aan dat domein (of diens subdomeinen)

check anders eens dyndns.org of dyns.be
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan