Archief - OTHER: Mouseover.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cerbellum

Legacy Member
Mouseover.be vult in waar de rest van nederlandstalige logs afhaken: het nieuws en de al dan niet noodzakelijke weetjes van alles waar de creatieve medemens zich mee voedt. Items smaken naar innovatie, technologie, design, gadgets, multimedia of events gepresenteerd onder de vorm van korte mededelingen tot uitgebreide artikels en interviews.

Maar lees liever de stukken zelf, al dan niet via de RSS feed, en reageer wanneer je je geroepen voelt. Evolueren doet dit projectje verder vanzelf dus laten wij ons ondertussen maar bezig houden met de eerste berichten. We zijn alleszins benieuwd wat de Nucleus - Flickr combinatie hier kan betekenen.

Mouseover.be

Greets,
Cer
It's been a long time ;)

Lo_fi

Legacy Member
aha, Mouseover is alive..

Wat me vrij vlug opviel :

- de site is nog een beetje traag? hier duurde het laden een tijdje..
- header en logo is leuk
- de rechterbalk is een beetje smal waardoor het geheel enorm druk overkomt. De donkere titelvlakjes ./ afbakeningen zijn misschien een beetje te 'hard'
- de eerste post staat ontzettend dicht bij de header. Ik zou wat ademruimte inbouwen
- de text in de post is justified; wat meestal rustiger is maar in dit geval de leesbaarheid net wat vermindert.
- de icoontjes staan net onder de titel..komt druk over..misschien toch nog eens overwegen die te verplaatsen.
- ik snap het nut van de klok in de header niet.
- background-tile is leuk
- initiatief is leuk

cerbellum

Legacy Member
Traagheid server heb'k ook opgemerkt, staat momenteel bij priorweb wat normaal toch geen probleem mag geven.

Eerste post ietsje meer ademruimte gegeven
icoontjes kunnen we eens bekijken
titelvakjes idd mss ietsje te donker
klok, achja, let's say..boys'n'toys.

thx

DeMoN

Legacy Member
Het duurt inderdaad enorm lang om te laden, maar t'zou me verbazen moest priorweb er iets mee te maken hebben... k'heb op 2 verschillende servers van hun een site staan en nog nooit problemen mee ervaren. (buiten ene keer scsi schijf crash)

Qua design vinnek het wel schoon, alleen vind ik wel dattet veel wegheeft van http://www.pureesoiree.be

cerbellum

Legacy Member
Traagheid ligt wsl aan priorweb, alle sites die er op onze account staan zijn momenteel quasi onbereikbaar.

En ligt het aan mij of is de link naar PS toch echt wel ver te zoeken..

Grts

Typhon`

Legacy Member
Ja man,
ik vind dat het toch wel veel weg heeft van PS hoor Cerbellum, nooit van u verwacht . :naughty:

Om maar te beginnen: de kleuren, het pixellijntje
*Aan het zoeken*
Doeme toch, misschien ook de toepassing van 1 hoek scherp en andere afgerond?
Mja, het zijn de kleuren die het doen hoor Demon, voor de rest zie ik zelf niet echt gelijkenissen. ;)
Wat al gezegd is; de site laadt traag, ook als hij al eens geladen heeft...
Voor de rest qua design vind ik het blauw minder passend, een koude felle kleur in een lichtwarme lay-out, misschien wel persoonlijk.

Quilombo

Legacy Member
zeer schone site, lettertype bevalt me niet zo
en ps :wtf: heeft er geen reet mee te zien :/

Fr3aK

Legacy Member
Ik zou de titels van elk nieuwsbericht toch niet onderlijnen, is namelijk niet zo goed voor de leesbaarheid.
Voor de rest ziet het er wreed sjiek uit hoewel ik oranje ipv blauw zou genomen hebben :)

Zero Grav

Legacy Member
DeMoN zei:
Qua design vinnek het wel schoon, alleen vind ik wel dattet veel wegheeft van http://www.pureesoiree.be

Behalve die 2 lijnvormen in het contentgedeelte vind ik die vergelijking toch wel superver gezocht. :s

Op het design heb ik niet zozeer aanmerkingen, maar ik had toch wel gehoopt dat je met een iets origineler concept als dit was afgekomen.
Vroeger kwam je altijd wel op een sekssite uit als je een seksistische url invoerde, nu kom je gewoon bij elke url op een andere weblog uit.

Het is één van de vele blogs die eigenlijk ook één van die vele blogdesigns heeft.
En de lettertypes van Mouseover en Arty Farty Techy Daily zijn echt bijzonder slecht gekozen.

't Is een negatieve post, maar, come on, dit hebben we toch nog al gezien? Ironisch zelfs aangezien je de pic van Duoh!'s nieuwe logo gebruikt die op haar blog stond.

Le Preinz

Legacy Member
Op de comments van aangaande 'weer een weblog'
Een weblog is nu eenmaal een vorm van site waarbij nieuwe berichten chronologisch geordend weergegeven worden en meestal de mogelijkheid bestaat om reacties te plaatsen. Als de site puur al wordt afgeschreven omdat we deze vorm van site kiezen dan valt er niet veel te zeggen natuurlijk

We handelen specifiek voor een bepaalde doelgroep en ik kan me geen andere nederlandstalige site meteen voor ogen halen die al redelijk gelijkaardige berichtgeving brengt zoals deze. Correct me if I'm wrong. Links zijn altijd welkom. Het is niet de zoveelste funsite, moppen, grappige filmpjes en babes log maar dat zal je wel ondervinden naarmate de berichten vorderen.

Zero Grav zei:
't Is een negatieve post, maar, come on, dit hebben we toch nog al gezien? Ironisch zelfs aangezien je de pic van Duoh!'s nieuwe logo gebruikt die op haar blog stond.

De pic van Duoh! bij mijn artikel komt via flickr. De blog zelf van de dame (I think) in kwestie ken ik niet. Voor onze thumbs maken we nu eenmaal gebruik van de ingebouwde 'blog this' functie in flickr aangezien daar meestal fijne pcis te vinden zijn.
Maar wat de opmerking 'dit hebben we toch al gezien' op slaat kan ik niet meteen thuis brengen. Die pic sloot gewoon mooi aan bij het thema 'huisstijlen'.

Lo_fi

Legacy Member
- Het is juist dat er heel veel blogs zijn.

- Het is juist dat er heel veel blogs zijn van mensen die niks te vertellen hebben.

- Het is juist dat er heel veel blogs zijn van mensen die niks te vertellen hebben maar dat toch proberen.

maar...

Wil dat zeggen dat we het bloggen dan maar moeten overlaten aan die blabberaars? Ik zie hier een blog met een onderwerp dat me interesseert, van een groepje mensen (positief) waar ik van geloof dat ze iets te vertellen hebben. Als ze dat niet doen..gooi ik ze uit de daily-blogcheck en is er niks aan de hand. Tot dan mag het voordeel van de twijfel wel gelden denk ik.

Content is king, maybe zelfs mouseking.

xml

Legacy Member
Wat is er gebeurt met artport.be? Was dat niet een gelijkaardig concept van jullie?

Overigens vind ik hem vrij pover. Het ziet er nogal 'dik, vettig' uit allemaal.

Typhon`

Legacy Member
stukje muggenzift: sommige teksten bevatten fouten zoals "localiseren" ipv lokaliseren, toegangkelijk, hetgene, fotos, interpratie etc...
Ik weet dat ik ook fouten maak maar uw site ziet er professioneel uit dus daarmee dat ik het spijtig vind ;).

Le Preinz

Legacy Member
xml zei:
Wat is er gebeurt met artport.be? Was dat niet een gelijkaardig concept van jullie?

Overigens vind ik hem vrij pover. Het ziet er nogal 'dik, vettig' uit allemaal.

artport.be heb ik persoonlijk offline gehaald aangezien de helft van het team waar we mee werkten op erasmus vertrok. De andere helpende handen hebben iets te enthousiast ingetekend om mee te helpen maar verloren snel enthousiasme vrees ik waardoor het werk (ontwikkeling, promo, content,...) allemaal bij paar mensen kwam. Niet meer te doen op die manier waardoor ik vond dat we of iets goed moeten doen of niet. Ik vond het alleszins zeer spijtig want ik kreeg overal ons project wel verkocht bv mee in de uitzending bij Mekka (stubru) enzo. Tja,...

Het leukste deel voor ons alleszins was het uitzoeken van fijne nieuwtjes, interviews doen, artikels schrijven,... zetten we nu met aantal verder via deze site. We baseren ons nu op een bestaand systeem zodat onderhoud en ontwikkeling al amper tijd vraagt en we ons op goede content kunnen richten.

peng

Legacy Member
De site is offline hier... Maar alles van Priorweb (including m'n eigen neewel) blijkt offline te zijn, dus ik vermoed dat Priorweb een probleempje of 2, 3 heeft.

Straks nog eens proberen!

orez

Legacy Member
idd peng... kheb vandaag ook al opgemerkt dat priorweb deze morgen enorm traag ging, en kon via dreamweaver geen connectie meer maken etc... Dus er zal wel erges iets loos zijn :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan