Archief - OTHER: Find A Gameserver.com

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

0n3Liner

Legacy Member
Zet misschien een search op de frontpage ook?
Als ik op zoek ben naar iets wil ik informatie EN SNEL! Ik wil niet eerst door je menu kijken of dat tekstje lezen dat uitlegt waarop deze site slaagt.

Rvl

Legacy Member
Waarom zo moeilijk doen om 5px te vergroten voor het belangrijkste onderdeel van u website als je een onnodige (en geen meerwaarde voor de layout) banner van boven aan elke pagina steekt? Zo kan je het ook eens bekijken;).
Die banner heeft geen enkel nut, gewoon nog eens een referentie naar ne link op u site die ge evengoe in u menu vind, misschien springt het in het oog maar ge voegt die banner ook beneden aan het design toe dus dat is voldoende. Verder als ge die banner eruit haalt gaat het design meer een geheel vormen en niet een contentpage met ergens in de lucht u header. En door het weg te doen hebt ge dan extra plaats waardoor ge belangrijkere dingen kunt verwezenlijken als gebruikerstoegankelijkheid op punt stellen, maar volgens mij ben je toch niet van plan een wijziging door te brengen dus bij deze.;)
edit: Verder vind ik de uitwerking om verschillende gamesehosting bedrijven te vergelijken eerder pover. Je krijgt enkel en profiel van een gamhosting bedrijf, opties waaronder een paar hosts kunnen aanduiden en dan hier tabellen met verschillen laten weergeven is een minimum

Disa

Legacy Member
[ImpacT] zei:
Je moet ook wel dit begrijpen, als ik hier icoontjes van 20x20 ga zetten dan heb ik een imens grootte plaats, eigenlijk is dan de helft van je scherm gevuld met icoontjes om het zo te zeggen. We ondersteunen meer dan 70 games, en er komen er altijd bij, t'is vaak niet dat er vlug verdwijnen.

Maar je hebt een punt, ik heb hier zelf ook over nagedacht maar het kan nu eigenlijk niet echt anders en zoals hierboven ook gezegd, gamers halen heel snel hun icoontje eruit. Trouwens op ClanBase zijn de icoontjes van dezelfde grootte, ok daar staat wel de naam erachter maar ze hebben ook lijstjes en daar klaagt niemand over, nu jah t'is maar hoe je het bekijkt.


Mjah daar staan de icoontjes er ter verduidelijking van imo. Maak er anders een lange lijst van? Doet niet zo veel imo.

disa

.kw

Legacy Member
De website laadt veel te traag en bijgevolg heb ik hem ook niet gezien.

[ImpacT]

Legacy Member
.kw zei:
De website laadt veel te traag en bijgevolg heb ik hem ook niet gezien.

'k Heb hier eergisteren melding van gedaan aan mijn webhost, 't blijkt dat ze alle servers gaan vernieuwen van hardware ergens begin volgende maand, toch ben ik er ook totaal niet blij mee, 'k vind het niet kunnen.

Maar er wordt dus wel aan gewerkt. Mijn excuses hier toch voor.

sneax

Legacy Member
Niet zo'n goeie site IMO.

- De bedoeling is om mensen te helpen zoek naar een GSP? Waarom staat er op de frontpage dan niet gewoon meteen een form om te beginnen zoeken ipv een blog?
- Waarom moet ik registeren om de zoekresultaten te zien? Waarom zou ik registeren? De website heeft anders niets te bieden. Registeren kunt ge mss vragen voor het forum en enkele extra functies maar daarnaast moet ge een LOKmiddel hebben om iemand uberhaupt de site te laten gebruiken (wat hier de search zou kunnen zijn). Basisregel waar velen falen (omat ze veel registranten willen): eerst intresse creëren, eerst basisfuncties bieden DAN pas een registratie aanbieden. Nu jaagt ge de mensen gewoon weg.
- Waarom is de site beperkt in breedte? Als ik een 'compare' wil doen (als dat al bestaat op uw site, kheb niet geregistreerd) van bv. 3/4 gameprovider dan zou het leuk zijn als ik die bv. allemaal naast elkaar zou kunnen zetten (en dus de volledige breedte van mijn scherm kan gebruiken).
- Bij een search staan er alleen icoontjes, en die zien er echt niet duidelijk uit, waarom niet gewoon een lijst maken met (eventueel klein lettertype) alle game namen naast? Major flaw imo.
- Zoeken op een % waarde die JULLIE geven? Wat is het doel van de gebruiker om te comparen als JULLIE er al punten aan geven (of zelfs als het userrviews zijn doesnt matter)? Ik wil prijsranges kunnen geven, gemiddelde kost per playerslot, optimale prijsconfiguratie, etc... een hele hoop opties die ge niet ZELF kunt vinden of die teveel zijn om zelf uit te rekenen en waardoor uw site een meerwaarde krijgt.

Uw site moet prioriteiten stellen en de bullshit er rond moet ge weglaten. IMO maakt ge de typische fouten die elke beginnende websitemaker maakt. Uw hoofddines moet goed uitgewerkt zijn (wat het nu neits overtuigend is, zeker niet) en er moet niet te veel afleiding zijn van andere bullshit. Die search op de zijkant lijkt wel bijkomstig met al die andere links derbij ...

Uw idee is goed maar slecht uitgewerkt, probeer dit te verbeteren en ge kunt beginnen met eventueel contacten te leggen met GSP's een kortingen via uw website aanbieden etc...

[ImpacT]

Legacy Member
Hmm, ik merk dat je wel wat "geprobeerd" hebt, want er klopen bepaalde dingen totaal niet in je antwoord.

Als jij vind dat onze home pagina een "blog" voorstelt, dan weet ik niet meer hoe de blog's van tegenwoordig eruit zien, maar sorry dit is verre van een blog.

Ten eerst is het niet nodig je te registreren om zoekresultaten te vinden en de info van dit bedrijf na te kijken en ook de evaluaties van die bedrijf te bekijken.

Elk bedrijf krijgt standaard 50%, dit wordt zo door het systeem gegeven, daarna kunnen enkel de gebruikers en geen enkel van de leden van onze crew een evaluatie doorsturen.

Prijzen online zetten, of een gemiddelde prijs per slot. Tuurlijk willen wij deze informatie kunnen tonen, maar ik hoop dat je beseft dat dit onmogelijk is, of je moet toegang hebben tot een database van elk bedrijf waar deze prijzen instaan, vermits de prijzen vaak veranderen.

Nu we hebben hier weldegelijk over nagedacht en houden dit nog steeds in beraad vermits we de mogelijkheid gaan bieden aan alle bedrijven op onze website om hun info zelf up-to-date te houden.

Over de game icoontjes, hier hebben we al meerdere opmerkingen over gehad en zijn op zoek naar een oplossing.

Raar maar waar zijn eigenlijk alle gameserver providers die we al persoonlijk hebben gecontacteerd zeer blij met deze website en vinden het een goed idee.

Soit bedankt voor je opmerkingen, zijn er zeker een paar goeie bij!

sneax

Legacy Member
[ImpacT] zei:

Ik beloof u dat de site in zijn huidige vorm niet veel te bieden heeft. Het mag dan wel mogelijk zijn om de details van webhosting bedrijven etc... te bekijken, als ik er langer dan 10seconden moet voor doen om dit te vinden dan is die optie nutteloos tegen dan hebben de mensen al weggeklikt.

Ik heb 20 seconden moeten zoeken waar ik uberhaupt een search kon doen, dan deed ik die search om een mssg te krijgen dat ik de resultaten niet kan bekijken omdat ik niet ingelogd ben ...

Een goed iee zeker wel, maar ...

Nu ja, ge zult het zelf wel merken, of ge past uw site aan (en al mijn voorstellen zuller er dan wel doorkomen) of uw site blijft steken op een relatief mager bezoekersaantal.

Een blog (weblog) is een pagina waar posts opkomen (nieuwste eerst) die een journal functie heeft (dagboek, news, etc... over gelijk welk thema) en waarop het meestal mogelijk is comments te posten. Uw newssectie noem ik de blog-pagina. Nu ja tis maar een woord dat ik gebruik eh.

[ImpacT]

Legacy Member
sneax zei:
Ik heb 20 seconden moeten zoeken waar ik uberhaupt een search kon doen, dan deed ik die search om een mssg te krijgen dat ik de resultaten niet kan bekijken omdat ik niet ingelogd ben ...

Ge moet helemaal NIET ingelogged zijn of een account hebben om op de site die info op te vragen.

Heb 1 ding van uw opmerkingen eens uitgevoerd, achter elk icoontje staat nu de naam volledig geschreven of in een afkorting. Beter zo ?

Sprits

Legacy Member
[ImpacT] zei:
Ge moet helemaal NIET ingelogged zijn of een account hebben om op de site die info op te vragen.

Heb 1 ding van uw opmerkingen eens uitgevoerd, achter elk icoontje staat nu de naam volledig geschreven of in een afkorting. Beter zo ?

ge moet WEL ingelogged zijn om de info te kunnen opvragen!

http://www.nibbler.be/other/login.JPG

[ImpacT]

Legacy Member
nibbler.be zei:
ge moet WEL ingelogged zijn om de info te kunnen opvragen!

http://www.nibbler.be/other/login.JPG

... Ok, die message hoort daar niet te komen, maar ge hebt zelfs nog niet eens een "search" opdracht uitgevoerd. Dit bewijst wel dat je zelfs nog niet eens geprobeert hebt van een zoekopdracht uit te voeren, voer een zoekopdracht uit, klik op de naam van het bedrijf, je zult wel zien dat je de info en evaluaties kunt bekijken.

Oki, die message daar is mijn fout, maar dat je zelfs nog niet eens eerst "probeert", komaan.

sneax

Legacy Member
[ImpacT] zei:
... Ok, die message hoort daar niet te komen, maar ge hebt zelfs nog niet eens een "search" opdracht uitgevoerd. Dit bewijst wel dat je zelfs nog niet eens geprobeert hebt van een zoekopdracht uit te voeren, voer een zoekopdracht uit, klik op de naam van het bedrijf, je zult wel zien dat je de info en evaluaties kunt bekijken.

Oki, die message daar is mijn fout, maar dat je zelfs nog niet eens eerst "probeert", komaan.

Allé ge begint er te komen, snap mijn punt nu is, ik heb WEL geprobeerd en besloot dat het niet werkte.

Als ik misschien langer had beziggezeten had ik het wel doorgekregen maar das mijn punt juist, een andere bezoeker die is al lang WEG! Het probleem was dat ik gewoon geen results kreeg (en dit werd mij niet duidelijk gemaakt).

Edit: Allé ik snap er niets van hoe ge kunt denken dat die site iets waard is nadat ik proberen zoeken heb? De search werkt alleen als ge effectief een naam van een GSP ingeeft. Ge moet dus al de naam weten alvorens ge kunt zoeken. Waar haalt ge die naam? Juist Google. Waar komt ge dan terecht? Juist op de website van de GSP. Met alle info op. Wat is dan het nut van uw site?

Als ge een site wil maken moet ge er TIJD insteken. Waarom het niet zo doen:
Zoeken op price-range
Zoeken op average price/slot (php berekend dat wel)
Zoeken op mogelijke games
Zoeken op online cotnrol panel ja/nee
Zoeken op ftp access ja/nee
Zoeken op kwaliteit (bandbreedte/uptime/serverspecs) (en dit van een BETROUWBARE exgterne bron, moeilijk ja, maar wilt ge een goeie website?)
Zoeken op kwaliteit van service (hulp, ticketsystem etc... idem comment van heirboven)

Geen enkel van deze criteria zou verplicht moeten zijn.

Dan uit de lijst die ge bekomt kunt ge er een paar aanklikken waarvoor ge ne 'compare' kunt doen, deze komen dan naast elkaar te staan in colums op de website zodat ge makkelijk kunt vergelijken.

Deze zoekdinges moet centraal op de startpagina komen, eventueel met minder opties, maar in elk geval moet het doel van uw site duidelijker. Who cares wat uw irc kanaal is of wie de crew is? Bezoeker negeren dat!

Ge hebt een volledige re-do nodig ... misschien pik ik uw idee wel en start ik zelf zo'n site ... kheb nu toch tijd de volgende weken :p

[ImpacT]

Legacy Member
sneax zei:
Allé ge begint er te komen, snap mijn punt nu is, ik heb WEL geprobeerd en besloot dat het niet werkte.

Als ik misschien langer had beziggezeten had ik het wel doorgekregen maar das mijn punt juist, een andere bezoeker die is al lang WEG!

Ik snap uw punt en die message had er niet mogen staan, dat geef ik toe.
Soit heb nu ook een logo "rechts" gezet, met toch in't groot (en rood) SEARCH, kunt nie missen IMO.

Sprits

Legacy Member
[ImpacT] zei:
... Ok, die message hoort daar niet te komen, maar ge hebt zelfs nog niet eens een "search" opdracht uitgevoerd. Dit bewijst wel dat je zelfs nog niet eens geprobeert hebt van een zoekopdracht uit te voeren, voer een zoekopdracht uit, klik op de naam van het bedrijf, je zult wel zien dat je de info en evaluaties kunt bekijken.

Oki, die message daar is mijn fout, maar dat je zelfs nog niet eens eerst "probeert", komaan.

ik heb toch wel een searh opdracht uitgevoerd...

kijk naar mijn adres balk!
ik heb gezocht naar telenet (voor verschillende games)
ok, het resultaat mag dan al nul zijn maar je kreeg het dan toch

als dees de bedoeling niet is van u site, dan snap ik het ni en sluit ik deze dan ook direct!

[ImpacT]

Legacy Member
Ik denk dat je het concept van de site niet door hebt.

't Is niet dat je naar public servers gaat zoeken. Maar naar een bedrijf dat gameservers verkoopt. Bv. Jolt

TIP : Lees de eerste post die wat onderaan staat even, of klik op de klop "about".

Rvl

Legacy Member
Na x aantal posts gelezen te hebben heb ik je enkel nog maar je website weten te verdedigen en nooit vermeld van "ja dat zouden we misschien kunnen aanpassen". Is dit dan wel een check? Excuses als het niet zo is en ik wil hier ook geen persoonlijke aanval naar u doen (aangezien ik u niet eens ken) maar het is precies gewoon met deze post je site bekender te maken bij het publiek ipv aanpassingen te doen. De vele antwoorden die je al hebt gelezen wijzen er toch sterk op dat je zoekfunctie duidelijker in beeld moet worden gebracht en ook een integratie op u main page noodzakelijk is maar deze commentaren negeer je steeds.

Sprits

Legacy Member
[ImpacT] zei:
Ik denk dat je het concept van de site niet door hebt.

't Is niet dat je naar public servers gaat zoeken. Maar naar een bedrijf dat gameservers verkoopt. Bv. Jolt

TIP : Lees de eerste post die wat onderaan staat even, of klik op de klop "about".

daarom klik ik zo'n sites al weg!

findagameserver: daaronder versta ik een gameserver van elke game! (publics dus)

dus als ik daarop kom, moet ik eerst gaan zoeken waarvoor hij dient!

Zet op de voorpagina dan waarvoor de site dient...

ik denk da als mense findagameserver gaan zien dat toch wel 90% ga denken dat het publics zijn... en geen gameserver hostings!

[ImpacT]

Legacy Member
Rvl zei:
Na x aantal posts gelezen te hebben heb ik je enkel nog maar je website weten te verdedigen en nooit vermeld van "ja dat zouden we misschien kunnen aanpassen". Is dit dan wel een check? Excuses als het niet zo is en ik wil hier ook geen persoonlijke aanval naar u doen (aangezien ik u niet eens ken) maar het is precies gewoon met deze post je site bekender te maken bij het publiek ipv aanpassingen te doen. De vele antwoorden die je al hebt gelezen wijzen er toch sterk op dat je zoekfunctie duidelijker in beeld moet worden gebracht en ook een integratie op u main page noodzakelijk is maar deze commentaren negeer je steeds.

Misschien heb ik het niet in die woorden gezegd, maar er zijn weldegelijk aanpassingen gedaan.

gebruikers waren eerst verplicht zich te registreren zodat ze de info van een bedrijf konden inzien en de evaluaties. Dit hebben we afgezet, zodat iedereen toegang heeft tot deze informatie.

Onze icoontjes van onze games vonden vele mensen te klein en te onduidelijk, er werd gevraagd of we hier niets aan konden veranderen, we hebben het in overweging genomen en uitgevoerd, langs elk icoontje staat nu een de afkorting of de volledige naam.

Er werd gezegd dat men de "zoek" functie niet vond op de site en men wou liever een grote knop die opviel. Deze is ook toegevoegd op de site om het de gebruikers nog te vergemakkelijken.

Nu als jij dan claimt dat we niet luisteren en niets doen, sorry maar dan vind ik dat je persoonlijk ongelijk hebt. Ok ik ga in de verdediging, soms wel logisch maar ik hoop dat je ook inziet dat we weldegelijk iets doen met de opmerkingen die we krijgen.

nibbler.be zei:
daarom klik ik zo'n sites al weg!
ik denk da als mense findagameserver gaan zien dat toch wel 90% ga denken dat het publics zijn... en geen gameserver hostings!

Je zou eens gewoon "gameserver" of "find a gameserver" moeten ingeven in google, moet de resultaten maar zelf bekijken.

Quilombo

Legacy Member
mja en van de gezochte servers...
bv. ut'99, t enige spel waar ik iets van ken staan de beste servers er niet eens bij, en de grootste lagservers krijgen een hoge score, een nog hogere score is voor servers waar geen kat ooit van heeft gehoord...

[ImpacT]

Legacy Member
Quilombo zei:
mja en van de gezochte servers...
bv. ut'99, t enige spel waar ik iets van ken staan de beste servers er niet eens bij, en de grootste lagservers krijgen een hoge score, een nog hogere score is voor servers waar geen kat ooit van heeft gehoord...

Wel het is dan aan jou om je mening te geven over die bedrijven, zodat andere mensen weet hiervan krijgen, dat is het hele concept. 't Zijn de gebruikers van de site die een score doen dalen of stijgen.

't Gaat trouwens ook niet om public servers of private servers. Het feit gaat erom, heb je ooit een server gehuurd bij een van deze bedrijven, hoe waren je bevindingen dan, wat is je evaluatie enz... Daar draait het om. En als er servers bedrijven zijn waar jij nog nooit van gehoord hebt, hmm vrij normaal, dat zal iedereen wel hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan