Archief - OTHER: Check Site : www.wd-it.com

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xavez

Legacy Member
Excuse me, 2 weken? Oh hell no... Dat maak ik op 1 dag... Standaardscriptjes, standaardlayout, inhoud niet verzorgd, te weinig marges, <br />'s, rare javascript-links...

Op z'n minst bedenkelijk dat je daar twee weken over doet...

raion

Legacy Member
Navigatie(top)
Laat duidelijk zien dat dit links zijn door eventueel roll over effecten te geven zoals je bij die javascript links hebt gedaan. En maak de bezoekers duidelijk op welke pagina ze zitten door extra nadruk te leggen op de link die verwijst naar de huidige pagina(vb. Home in het vet als je op index.php surft).

Home
Volledige alinea's centreren zou ik niet doen. Align ze gewoon links en voeg wat margin space tussen je box en je inhoudt, zoals je bij de andere pagina's hebt gedaan.

Contact
Misschien wat feedback geven als er iets fout ingegeven wordt(vb. ongeldig email adres).

accordeon menu
Langs links en rechts zit er witruimte van een paar pixels, ziet er niet uit vind ik.
Doe die padding van 2px weg en verwijder de width attribuut van div#content en klasse .p7AB

Tables
Maak een duidelijker onderscheid tussen de headers en de inhoud, zet basic, medium, etc.. in het vet ofzo.

Al je images die je hebt gefloat wat margin-right en margin-bottom meegegeven zodat ze niet tegen de text aanplakken.

Probeer ook je opmaak te onderscheiden met de structuur. Want bvb bij je tabellen zie ik
"<td width="116" bgcolor="#999999"><div align="center" class="style4"></div></td>"
20 of 30 keer staan in je source code, het is veel makkelijker om dit 1 keer te definiëren in een css bestand, dan elke keer te copy en pasten.
Bij de meeste pagina's heb je dit gedaan, maar enkel bij tabellen blijkbaar niet.

Ik zou nog wat meer verdiepen in css want je gebruikt soms teveel overbodige code.

Voor de rest cava he je kleurenschema vind ik best wel ok

zwerver

Legacy Member
esthetisch detail: waarom verschilt de positionering van de inhoud per pagina? (Home & paketten >< diensten, aanpak, contact)

over de technische kant weet ik niets, dus zwijg ik ^^

Install

Legacy Member
eerst en vooral xaves bedankt voor je comment maar een beetje meer gedetailleerd mag wel...
Ja 2weken en ik heb er niet de volle 24/7 aan gewerkt naja zie jij wss als uitvlucht achja..

Raion bedankt voor je comment hier heb ik al veel meer aan zal nog heel wat moeten aanpassen aan de site...

Fixes volgen binnekort...

Ohlivier

Legacy Member
[-]

- Ik vindt hem simpel.. meschien net iets TE simpel...

- De header voelt iets te.. 'tutorial'-achtig aan snapje ? Het is meschien geen tutorial maar het voelt zo aan..

- Ook het logo is maar wat text met de cliché glow'tjes erop & dan die rode bolletjes herken ik overal, het is de zowat meest gedownloade brush van deviantart denk ik want velen hebben/gebruiken hem.

- Op de home pagina zou ik je aanraden je text links lijnend te maken.
Gecentreerd ziet het er echt amateuristisch uit & het is zo moeilijker te lezen

- Wel raar dat je de eigenaar van het slide script niet vermeld/credit geeft
(www.projectseven.com)


[+]

- Het licht grijs samen met het zwart en rood is wel mooi

- Je paginas zijn wel goed gestructureerd

- Genoeg informatie op de paginas


[Mijn conclusie]

Toffe site, qua inhoud zou ik alles zo laten, alleen nog projectseven even vermelden ergens ;)
Dat qua inhoud, qua design zou ik nog eens proberen..
Gebruik desnoods wat tutorials als je wil, al is het om te leren
Ga meschien eens naar www.templatemonster.com en kijk eens rond daar, maar hou wel in gedachten dat op die site het allemaal professionele designers zijn, waarvan velen ook skilled in 3D dusja.. maar je kan er ideeën op doen

- Oli

orez

Legacy Member
Vele minpunten, weinig pluspunten.

- Slecht gebruik van CSS --> GEEN stijlbepalingen in uw html document zetten !!! (zoals bgcolor etc...)
- Gebruik zo weinig mogelijk classes (je gebruikt er veel waar er niet eens nodig zijn)
- Geef uw klasses DUIDELIJKE namen (geen style4 ofzo, daar weet je gew niets mee...)
- Gebruik VALID code !!! (align="center" --> deprecated, en mag infeite niet meer worden gebruikt.)
- HOVERS !!! op uw menu, laat ook duidelijker blijken dat het navigatie-elementen zijn, nu is het gewoon tekst op een gradient bar. That's it.
- Hovers again, op iedere link in uw pagina !
- Gebruik margins !!!
- Die &nbsp; tussen die p tags onderaan... wat doet dat daar??? Los opnieuw op met margins en/of padding.
- Veel te veel gebruik van divs !!! waarom iedere element van een td, nog eens in een div steken??? td { text-align: center; } in uw css... en geen divs gebruiken !
- Gebruik niet voor alles een div ! je hebt er maar 3 nodig in dit geval, header - content - footer ... (er bestaan vééél andere elementen (blockquote, p, h1, ....)
- Gebruik Heading elementen + semantische html .... anders ga je nooit hoog scoren in een zoekmachine.
- Get rid of ur header... Het oogt tutorial-achtig, en tis gewoon goedkoop dat gradient menu, met die reflectie van uw logo. Veel te veel sites gebruiken dit, ik zeg niet dat het fout is om dit te gebruiken, maar doe er iets extra mee !!
- Gebruik betere typografie (margins, whitespaces, ...)
- Get rid of them stupid <br />'s in uw code... Dit opnieuw oplossen met css & margins.
- Gebruik foutafhandeling op uw contactform !! Dit is belangrijk... Nu is het allesbehalve functioneel, en zéér kwetsbaar voor spammers en dergelijke.
- Kleurschema is dat niet... het is ... grijs & wit... Steek er een ander kleurtje bij, maak het interessanter met een mooi kleur om het saaie wat contrast te geven.

Al bij al, dit is een zéér vlugge check, ik vind waarschijnlijk nog veel dingen waar ik een opmerking kan op geven... met andere woorden, nog zeer veel werk voor de boeg!

Indien je echt professioneel wil gaan zou ik toch nog een hele tijd wachten vooraleer uzelf op de markt te profileren. Want je biedt geen enkele meerwaarde. Je portfolio moet echter DE uitschieter zijn van al uw werk, en dit is het allesbehalve! Misschien nog wat verder leren, en eventueel het designen uitbesteden aan andere personen... Want je hebt nog een heel lange weg af te leggen.

En een zéér irritant punt voor mij, verwijder aub :
Door webstandaarden te gebruiken is een website beter te bekijken op verschillende platformen en webbrowsers.
Deze zin van uw dienstenpagina... want nix, maar dan ook nix is volgens de webstandaarden gemaakt !!

Ik heb er geen probleem mee dat jij sites maakt, maar verkoop geen producten die vol zitten van de leugens. Jij verkoopt een laptop en zegt, dat er 300 GB inzit, terwijl er maar 100 GB inzit... de mensen zullen ook niet tevreden zijn...

En die prijzen... alstublieft zeg... sorry voor het commentaar, maar uw sites zijn MAXIMUM 100 EUR waard... afkomen voor prijzen per pagina, in stomme html... We zijn ondertussen het jaar 2008, we leven niet meer in het jaar 1998 ....

Ook de belofte van hoog te raken in google ed... Opnieuw ben je aan het "liegen", want met uw onsemantische opbouw van pagina's zal je nooit ofte nimeer hoog scoren in een zoekmachine... je hebt er simpelweg de kennis niet voor !!!

Doe niet aan valse marketing, wees eerlijk, en wees streng op uzelf... Als ik dit zie dan walg ik gewoon... Ik vind het gewoon schandalig...

Ik hoop voor u dat je een BTW-nummer hebt etc....

Install

Legacy Member
Over een BTW nummer (dat eigenlijk niet meer bestaat) hoef jij je geen zorgen te maken want het ondernemings nummer is er incl de bank rekening nummer,...
over jouw kritiek hier heb ik tenminste iets aan en ik verbeter de site zo snel mogelijk...
ik ben ook niet de enige die in de code zit en dat moeten jullie ook voor ogen houden...
niet dat dit word "goed" gepraat maar ik poste deze site om te leren en en dat doe ik ook .
en hoe meer van dit hoe liever ik het heb.
alvast bedankt
Note: Ik doe het hoofdzakelijke codeer werk.
en ik moet nog veel leren dat weet ik ook maar ik doe dit nu eenmaal niet alleen.
Dit is een project dat vanuit school is opgebouwd en waar ik nu met 3 anderen aan werk...
Mijn leerkracht is op het idee gekomen om verder te gaan in wat wij bezig zijn dus dat doen we ook.


@ohlivier:ontwerp logo is niet van deviant art en is geen brush!

Reptiel

Legacy Member
als je op bestel duwt zou je op zijn minst in het contact pagina de gesleceteerde bestelling moeten ingesteld staan en niet opnieuw te moeten kiezen.

visual-X

Legacy Member
maak jij websites?

ik vind jouw website toch maar low budget. nu, inspireer je op andere websites die heel stylisch en goed in elkaar zitten. push your limits. het is niet erg als je 2/3/4/5 keer opnieuw begint hoor.

exxhal

Legacy Member
Het kan nog altijd een mooie link of start pagina worden :)

Ik ben ongeveer wel de laatste om kritiek te geven maar wil gerust mijn eerste website laten zien. "ongeveer 4 jaar geleden denk ik" www.surplusog.be
t.o.v. mijn prijsbeest :p www.openbareverkoop-uitdehandtekoop.be
Ik heb het dan vooral op de vooruitgang en niet over een resultaat :)

mr. music

Legacy Member
Ik ben dus een van de medewerkers en apprecieer jullie comment wel. echter wil ik dan wel vragen om concrete oplossingen te geven. je vind het te duur, doe dan een nieuw voorstel waar wij ons aan kunnen optrekken. wij zitten alle 3 nog op school en kunnen dus alle comment gebruiken, maar dan moet hij wel nuttig zijn. en gelieve niet bezig zijn over zaken waar je totaal niks mee te maken hebt als btw nr en zulke dingen.

greetz

orez

Legacy Member
mr. music zei:
Ik ben dus een van de medewerkers en apprecieer jullie comment wel. echter wil ik dan wel vragen om concrete oplossingen te geven. je vind het te duur, doe dan een nieuw voorstel waar wij ons aan kunnen optrekken. wij zitten alle 3 nog op school en kunnen dus alle comment gebruiken, maar dan moet hij wel nuttig zijn. en gelieve niet bezig zijn over zaken waar je totaal niks mee te maken hebt als btw nr en zulke dingen.

greetz

uhm, mijn beste...
Heb ik dan geen nuttig antwoord gegeven??? Een nieuw voorstel, weleuh... read again --> maximum 100 EUR ??
etc etc...

Ik heb u de meest nuttige commentaar gegeven dat je maar kan wensen.
En BTW-nr is enkel een statement... Want met zoiets heb je kans tot "failliesement", want je hebt een eigen zaak... Maarja meeste mensen staan daar allemaal niet bij stil...

En als jij echt zegt dat je geen nuttige commentaar hebt gekregen, get the fuck outta here... Sorry als het grof overkomt, maar het is zo.

ochja P.S.: Concrete oplossingen ? --> je bent aan het LEREN, surf rond, zoek op google, het forum hier, de stickies, ... whatever... Ik wil gerust concrete oplossingen geven, maar dan mag je 75% van het verdiende geld gerust aan mij uitbetalen.

mr. music

Legacy Member
orez, ik heb geen namen genoemd, je moet je niet aangevallen voelen.
ik weet dat een btw nummer vereist is, maar daar zorgen wij wel voor. dit is een topic voor de site, niet voor het bespreken van de zaak. ook heb ik niet gezegd dat er nergens nuttige commentaar tussen stond, dit had voornamelijk betrekking op enkele specifieke posts. zoals tijdsduur dat wij eraan gewerkt hebben, heel fijn als anderen het sneller doen, maar daar hebben wij niks mee gewonnen. dat is kritiek die we kunnen missen, daar leren we niks mee. we zijn alle 3 gedreven en willen wel iets bijleren.

mr. music

Legacy Member
die cms is inderdaad een grote vraagstelling, maar er zijn er reeds anderen waar we uit kunnen kiezen. we zijn ook nog niet zeker of dit wel gaat blijven. en een design, dat is zelfs voor de prof's altijd zoeken en is toch afhankelijk van de smaak. hier zal altijd over getwist kunnen worden, maar we doen ons best.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan