NfERnO
Legacy Member
De Airport DataBase is 'n project/opdracht da ik en ne maat uit m'n klas in elkander hebben gestoken voor 't vak Databases. (figures...) We hebben er vandaag een korte presentatie over kunnen geven (en was tevens het laatste examen, yay! ^^), en denk wel da't best goed meeviel.
Enfin, 'k wou zomaar eens weten wa jullie van de site vinden.
Wat hield de opdracht in? Het komt neer op een database maken (in Oracle) met allerhande data over vluchten, vliegtuigen, luchtvaartmaatchappijen, ... en vervolgens die database vanuit een webinterface, de site dus, te besturen. Het voornaamste is dat je een serie bepaalde vragen (queries) aan je database kan vragen.
Hier is de link:
http://adrem.ua.ac.be/~dbcurs10
Om de projectjes van de andere groepen te bekijken hoef je het getal 10 in de url maar door een cijfer tussen 1 en 17 te vervangen; 17 groepen dus
Heb in onze site al twee minieme foutjes ontdekt:
-De lijst op de indexpagina is beetje out-of-date; zijn ondertss paar extra features toegevoegd op de site...
-De pagina met de zoekinterface is niet W3C-valid, domweg omda'k het cols-attribuut bij da tekstvak onderaan heb weggelaten...
Die foutjes zullen er immer en altijd blijven staan, omdat wij al sinds de deadline van die opdracht niemeer op die server mogen.
Ik wilde gewoon maar ff weten wat jullie ervan vinden; dus ehm, gooi't er maar uit.
Edit: Oh ja, mss da jullie ook die presentatie willen bekijken; heb ze in .ppt-formaat online gegooid; ze staat hier:
http://users.pandora.be/nferno/TEMP/ADB_Presentatie.ppt
Enfin, 'k wou zomaar eens weten wa jullie van de site vinden.
Wat hield de opdracht in? Het komt neer op een database maken (in Oracle) met allerhande data over vluchten, vliegtuigen, luchtvaartmaatchappijen, ... en vervolgens die database vanuit een webinterface, de site dus, te besturen. Het voornaamste is dat je een serie bepaalde vragen (queries) aan je database kan vragen.
Hier is de link:
http://adrem.ua.ac.be/~dbcurs10
Om de projectjes van de andere groepen te bekijken hoef je het getal 10 in de url maar door een cijfer tussen 1 en 17 te vervangen; 17 groepen dus
Heb in onze site al twee minieme foutjes ontdekt:
-De lijst op de indexpagina is beetje out-of-date; zijn ondertss paar extra features toegevoegd op de site...
-De pagina met de zoekinterface is niet W3C-valid, domweg omda'k het cols-attribuut bij da tekstvak onderaan heb weggelaten...
Die foutjes zullen er immer en altijd blijven staan, omdat wij al sinds de deadline van die opdracht niemeer op die server mogen.
Ik wilde gewoon maar ff weten wat jullie ervan vinden; dus ehm, gooi't er maar uit.

Edit: Oh ja, mss da jullie ook die presentatie willen bekijken; heb ze in .ppt-formaat online gegooid; ze staat hier:
http://users.pandora.be/nferno/TEMP/ADB_Presentatie.ppt
) en dat doet, ook al geven ze er geen punten op, veel voor uw presentatie. Onbewust kijken ze daar toch naar en gaan ze sneller punten geven. Altijd alles geven is de boodschap en de correcte instelling !