Archief - Nieuwe Multiflex website

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TDM

Legacy Member
Reeds enkele weken geleden gaven we de Multiflex website een nieuw kleedje, maar horen alsnog graag van jullie welke punten we kunnen verbeteren. Bekijk www.multiflex.be.

Bedankt voor jullie feedback,
Michael

Streetrunner

Legacy Member
Dit vind ik een super site ...
Mooi ontwerp, simpel maar duidelijk, leuke kleurcombinaties, ...

Kortom, verdient naar mijn mening een dikke 10 !

Smoerf

Legacy Member
Layout technisch spreek ik me niet uit, je code daarentegen is een rommelboel.

- Overdreven veel gebruik van divs. Divs dienen als containers om zaken te positioneren, vb. een header, navigation, content,... Jij zet ieder menu item in een div terwijl dit beter in een list zit.
- Geen enkele <hx /> tag terug te vinden op heel je pagina, je hebt dus geen documenttitel, geen subtitels, niets, nada, ... Google en de slechtzienden/blinden zullen u dankbaar zijn.
- Geen énkele <p /> tag terug te vinden op heel je pagina
- Inline images gebruiken die layout gerelateerd zijn een no go, die images hebben niets te maken met de inhoud van je website.
- je adres gegevens moeten in een address tag, daarom bestaat die...
- je gebruikt een tabel voor je referenties terwijl dit perfect met een <dl /> kan gerealiseerd worden, zo kan je de relatie leggen tussen de projectnaam, image en description. als je al een table wil gebruiken, gebruik dan op zijn minst correcte <th />'s die duiding geven over wat waar staat.

Kort samengevat, als ik je site bekijk zonder layout vind ik er bijna mijn weg niet in terug, en ik zie dan nog alles, screenreaders (google / slechtzienden) kunnen geen images lezen, dus theoretisch gezien moet je een alt tag voorzien met een description van je image in, maar nogmaals, als het layout gerelateerde images zijn moeten ze in je css meegegeven worden als background van je tag.

adrianhates

Legacy Member
Streetrunner zei:
Dit vind ik een super site ...
Mooi ontwerp, simpel maar duidelijk, leuke kleurcombinaties, ...

Kortom, verdient naar mijn mening een dikke 10 !

Qua layout idd wel een dikke 10 ... ma qua code ..
echt een rommelboel! bleik :)

Ik snap ook niet dat je zo kan werken.. Als ik dat zie in men notepad++ stop ik er gewoon mee want dan wetek dattek niet goed bezig ben!

edit : dit zie ik als je je images uitschakeld
http://img401.imageshack.us/img401/2274/tempko5.png

TDM

Legacy Member
Bedankt voor jullie feedback!

De code is inderdaad niet wat het moet zijn en wordt bij nader inzien beter herzien. Zijn er nog voorstellen wat betreft onderverdelingen, gebruiksgemak, vormgeving,...?

Dank je,
Michael

j design

Legacy Member
Ziet er allemaal wel netjes uit maar ik heb toch een minpuntje qua layout.
De eeste pagine het 'blad' ziet er netjes uit, maar dan de vervolgpagina's is de rechteronderkant anders, en met anders bedoel ik zowat uitgesmeerd.
Alsook de contactgegevens zijn wat uitgesmeerd aan de onderkant.
Mss gewoon da afbeelding van die flash nemen en een stukje inkorten.

De code is al wat over gezegd dus dat laat ik nu zo.

Qau uitstraling is het wel een leuk concept

dendaak

Legacy Member
Weeral lightboxes... Ik ben ze beu gezien.
Voor de rest,chepau!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan