Archief - MYSQL: Hosting + forum

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-Gripen-

Legacy Member
Beste,

Ik ben van plan om met een hoop vrienden een forum te maken, zodat we het kunnen gebruiken om af te spreken e.d. Sommigen van ons zijn ook op Erasmus en zo is het ook gemakkelijk om contact te houden. Graag zou ik zelf een phpbb forum maken, en niet werken met zo'n gratis online forum.

Ik kan werken met ftp en het installeren van het forum op een server is ook niet echt moeilijk. Ik moet nu enkel nog een gratis host vinden.

Deze vond ik nog interessant: http://www.websitesnetwork.com/

Mijn vraag is nu: gratis is ook maar gratis. Zijn er bvb zaken bij deze host waarmee ik rekening moet houden, qua risico's bvb?

Wanneer je zo'n online webruimte hebt, moet je dan iets kennen van scripting e.d. om een dergelijk phpbb forum te installeren. (Je moet databases op die host kunnen maken e.d. :oink:)

Alvast bedankt voor de hulp !

azerty_2006

Legacy Member
Kan wel maar werkt helaas niet meer ;).
En de slang is dat zij de nieuwe klanten krijgen die dus van free naar premium gaan, jij de winst van ads.

Edit: maar als je dat graag eens zou doen is er nog resellerspanel.com

azerty_2006

Legacy Member
Tuurlijk zit daar iets aan vast. Het kost hen ook geld natuurlijk.
Maar waar de adder soms zit heb ik alle raden naar.

De twee hosts die jij noemde ken ik niet maar bij byethost is het enige nadeel die ik ken reclame in Cpanel en in error pages. M.a.w. niets dat de bezoekers zien tenzij je doode links hebt.

Accordis

Legacy Member
Ik vind Byethost ook de beste, maar toen ik in de vakantie mijn website gemaakt met Php-Fusion wilde bezoeken in Spanje, kreeg ik 1 op de 3 keer de melding bij het laden van een pagina:
De verbinding werd geherinitialiseerd ...

Dat is wel jammer

Freehostia en enkele andere gratis hosters heb ik ook al geprobeerd, maar telkens zat er een serieuze adder onder het gras, namelijk dat de hosting gratis was maar dat je bij het aanmaken van een database moest overstappen naar een premium account.
Wat ben je er dan mee zonder database ^^

RpR

Legacy Member
Ik zeg altijd:
voor niets gaat de zon op...

Uiteindelijk wat kost een goede webhost de dag van vandaag. 1 pintje minder per maand en je bespaart u de uren dat je nu naar een goede gratis host moet zoeken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan