Archief - mrsrose.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Marcooo

Legacy Member
Ik heb een nieuwe website gemaakt voor de zaak van mijn nonkel.

Deze kan je bezichtigen op www.mrsrose.be

Opbouwende kritiek is welkom.

Pieke

Legacy Member
ik vind precies uw tekst-lettertype net iets te klein

En de tekst doet in IE niet wat ie zou moeten. Weet niet of je het nog kan verbeteren voor IE alleen, want meeste gewone mensen gebruiken dat toch.

Voor de rest ziet het er wel ok uit.

j design

Legacy Member
Het ziet er goed uit.
Simpel en eenvoudig maar toch genoeg met voldoende informatie.

Kleine opmerkingen:
-fotos kan je beter als foto's schrijven
- zoals hier boven mag het lettertype wel enkele px naar boven.
- In IE mist hier een spatie, in FF, safari, opera niet
"Vanaf Oktober is Mrs.Rose door de week open van 9u tot 19u en in het weekend van 9u tot 21u!
Graag verzorgt Mrs. Rose nu ook al uw feestjes zoals:"
- ipv bij routebeschrijving een link te maken naar googlemaps kan je ze eenvoudig in je site implementeren. Een paar dagen geleden heb ik op het forum van webdesign een link naar een tutorial geplaatst.
Je geeft toch wel een meerwaarde aan je website op die manier.
- Ik moet behoorlijk lang op je foto's wachten, tot nu toe nog niet open.
- En ik val in herhaling wss :), maar een contactformuliertje is toch wel handig, het is bovendien helemaal niet moeilijk om te maken, je vind er 101 kantklare scripts voor.
Ik heb ondertussen ook op je eigen website gelezen dat je php beheerd, dan kan je dat toch zeker.
-Waarom implementeer je het gastenboek niet in de site?
-Je code ziet er heel verzorgt uit, volgens de validator wel nog enkele kleine foutjes in de html

Marcooo

Legacy Member
Dank u voor de opbouwende kritiek!
Ik zit namelijk nog met vraagjes:

- Tekst is een pixel omhoog gegaan.
- Die spatie, heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Ik heb er een <br /> meer bijgeplaatst, dan is het in IE fixed ma in FF krijgt die dan 2 spaties dus dat is ook niet echt een oplossing.
- Die route zal ik zeker nog aanpassen.
- De fotos laden lokaal wel maar online niet? Iemand enig idee, het is 200kb +- per foto.
- Contact formuliertje wou hij niet dus heb ik dat ook niet gedaan.
- De gastenboek was ook gevraagd op een apparte pagina te weergeven.

j design

Legacy Member
- Als ik hem nu in FF bekijk toont hij er ook maar 1.
- Het lettertype is beter, voor mij stoort het niet maar als een ouder iemand naar de site gaat, als ze dat al doen, dan is het mss nog net iets te klein. Das natuurlijk een persoonlijke mening.
- Foto's
- De foto's laden idd nog niet, lightbox opent wel maar blijft laden.

Pieke

Legacy Member
denk da je uw foto's nog wat kleiner moet maken van kb'kes.

en voor die spatie: moeten die <li> niet tss een <ul> </ul> staan mss?
of anders opdelen in paragraven mss

Devastate

Legacy Member
ziet er goed uit, maar uw content "zweeft" daar maar wat rond ...

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
marinho zei:
Ik heb een nieuwe website gemaakt voor de zaak van mijn nonkel.

Deze kan je bezichtigen op www.mrsrose.be

Opbouwende kritiek is welkom.

Ik keek even naar uw portfolio ... op zich wel een propere website, maar ik begrijp dus echt niet waarom jij zo vaak <br/> gebruikt. Ik neem nu als voorbeeld dit stuk :

Code:
</em>
            <br />
            <br />
			<br />
            <br />
            <strong>Heeft kennis van   </strong>
            <br />

            <br />
	xHTML
    <br />
    CSS
    <br />	
	PHP
	<br />	
	mySQL
	<br />	
	Java
	<br />	
	VB.net
	<br />	
	Ajax
	<br />	
	C++
	<br />	
	Flash
	</div></td>

      </tr>

waarom maak je daar gewoon geen <ul> van met <li> en dan met css alles opmaken, gaat toch veel properder en dan ben je zeker dat het in alle browsers proper weergegeven wordt. En waarom die opmaak doen met een tabel als je dat ook met css eenvoudiger kan? Ook moet je eens die HTML Tidy tool downloaden en bekijken waar je fouten zitten ;)

En waarom de css inline doen?

@ Mrs. Rose ... Proper, past wel bij de stijl van het bedrijf infeite. Maar ik snap idd niet waarom hij de gastenboek uit de site wilt houden en waarom je geen php contactform maakt.
En die techniek van " index.php?page=suggestie " is dat niet onoverzichtelijker dan gewoon apparte pagina's te maken met templates e.d.

En als je écht correct wilt zijn, zou je het menu moeten maken met gewone tekst en die laten vervangen met image-replacement... Kwestie van volledig html-tidy te zijn.

Dat is maar wat ik er van denk :)
Het is niet om je af te breken hoor, het zijn maar een paar bedenkingen. Want je site ziet er wel proper uit, maar de code erachter is niet helemaal correct (niet dat ik altijd correct ben, niemand is perfect) ...

Marcooo

Legacy Member
@JD
- Ik had het toen ook niet geupload met die <br />
- Ik heb beide lettertypes van titel + tekst nog 1px omhoog gedaan want er zijn redelijk wat oudere bezoekers.
- Fotos is Foto's geworden
- De foto's laden nu wel, het was een extensie fout, jpg -> JPG
- Die route omschrijving tutorial, weet jij die nog staan?

* Bedankt voor je commentaar + hulp

@Pieke
- Het lag dus aan de extensie van de foto's en niet de grootte :p
- Ik heb de <li> vervangen door <ul> en nu blijft het wel te werken

* Ook bedankt voor je commentaar + hulp

@Devaste
- Daar heb je ergens wel gelijk in, maar ik vindt het best wel oké?

@HBV
- Daar je inderdaad gelijk in. Toen ik deze portfolio maakte, ondertussen al een jaar geleden, had ik ook nog niet zo een enorme kennis van CSS. Ik zal deze weldra eens updaten want het oogt inderdaad niet echt.
- De CSS inline was ook weer omdat ik nog jong was in het CSS gebeuren :p
- Wat dat gastenboek van Mrs.Rose betreft, klant is koning hé :D Ik heb soms ook wel de indruk bij sommige klanten dat er totaal niets vanaf weten, en je kan hun dan wel raad geven en zeggen dat het anders beter kan, maar als ze het toch liever op hun manier zien, kan je niet anders.
- Hij wilt geen contact formulier om de beste reden dat hij gewoon nooit tijd heeft om zijn emails na te checken, de zaak is nu ook 7 op 7 open en hij is "vanzins" als ze hem nodig hebben moeten ze hem maar bellen of iets achter laten in het gastenboek.

* En natuurlijk ook gij bedankt voor je commentaar + hulp

Ik heb van menu suggestie gemaakt en de 2 suggesties van komende weken opgezet met een wat leuk gegeven. Wat denken jullie ervan?

Allen bedankt!

j design

Legacy Member
Turotial is niet nodig, ik heb het nu al eens zelf gedaan en het is echt simpel:

stap 1:
ga naar google maps

stap 2:
geef adres in

stap 3:
rechtsboven het menutoetsje 'link'

stap 4:
zoek je zelf maar uit :)

peng

Legacy Member
Hm 'k vind het een beetje jammer dat je je lay-out niet gebaseerd hebt op het logo. Dat logo heeft heel veel creatief potentieel. Een leuke muur met houtborduur en een leuk behangpapiertje op de achtergrond ofzo, iets in een wat oudere stijl, wat gezelliger.

Nu is er die allesoverheersende, enorme grijze blok die veel te veel plaats inneemt. Als je weinig content hebt dan zijn er beter oplossingen dan de titel van de zaak enorm groot en uitgesmeerd te plaatsen. Zoek bijvoorbeeld een ijsschepper en leg die ernaast, misschien een kommetje met wat ijsbollen in, een tas koffie, wat koffievlekken, een menukaart, flesjes, ... noem maar op! Laat die creativiteit maar eens 'losgehen'.

Misschien vraag ik wat teveel, maar op zich is het allemaal niet moeilijk, 't is gewoon je gedachten erop zetten en ervoor gaan!

Maar anyways, geen slechte poging.
Hopelijk heb je iets aan m'n opmerkingen :)

- CooKie -

Legacy Member
Ik vind hem héél stijlvol .. zoals het zo moeten voor een tearoom. gj

Marcooo

Legacy Member
Dit omdat dat niet de originele logo is maar gewoon een opzet van de naam van de zaak.
Het echte logo is wel degelijk deze op de website.

Bedankt voor de reacties.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan