Archief - Mijn website wat stylishen :help:

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

benwake

Legacy Member
Hey,

Ik heb de basis van mijn website af, nu komt het gedeelte waar ik heel slecht in ben: de website aangename kleuren en vormen geven.

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij te helpen die in een mooi jasje te steken?

Ideën van kleuren, hoe ik echte menu's kan maken met bvb css, ... zijn altijd welkom.

Thanks !

< Benwake.net > The power of overclocking !

PS: die stomme headers in de grijze meshx gaan sowieso weg, het moet 'licht' blijven.

GregoryCo

Legacy Member
hmm je maakt gebruik van tables, dit is ouderwets en wordt enkel nog gebruikt om data in te zetten, maar niet voor uw layout. dus best eerst alles in divs zetten en dan gebruik maken van CSS om zo kleuren, titels enz... een opmaak te geven

MiniJeffrey

Legacy Member
CSS is in principe niet moeilijk, eens je da basis begrijpt kan je zo perfect je website vorm en kleur geven.

ik werk altijd met divs en elke div in css geef ik dan eenz wevende positie, dus echt op de pixel bepalen waar hij verschijnt en dan achtergrond, tekst, kader en zo vorm en kleur geven door de codes in css.

Deze website heb ik zo bijvoorbeeld volledig gemaakt met HTML en CSS:
Welkom bij Poll Van Ghent

benwake

Legacy Member
Bedankt voor de info, ik ben blij (als dat een troost mag zijn) dat ik niet de enige ben met dat soort problemen.
Maar kan ik verderdoen op mijn huidige website, ik moet toch niet alles opnieuw beginnen? De HTML die erachter zit valt toch te hergebruiken (dus enkel die tables wegsmijten zou volstaan)?
Ik probeer het morgen namiddag wat te testen, tegen begin van de avond zal ik een update posten als het de moeite loont.

Zero Grav

Legacy Member
Als ge de table wegneemt dan houdt ge niets meer over, dusja, dat is feitelijk hetzelfde als opnieuw beginnen hè.

Nuja, ge vraagt om uw website stylish te maken en dan wordt er over divs en het onvermijdelijke css gesproken.
Akkoord dat ge eigenlijk op die manier moet werken, maar vergis u niet. Het overschakelen op Divs en CSS gaan u niet helpen een stijlvollere website te ontwerpen. That's pretty much where Photoshop comes in.

Dus over het technische vlak kan ik zeggen, informeer u over css en het gebruik van divs.
- CSS Introduction (begin hiermee als ge al xHTML 1.0 Strict kunt schrijven, if not.. Ik ken geen goeie xhtml1.0 tutorials)
- Floatutorial: Step by step CSS float tutorial (floats zijn onontbeerlijk)
- Oefenen, veel oefenen. Na een tijdje kent ge een groot deel vanbuiten en kunt ge beginnen aan de ingewikkeldere dingen.

Over het grafische vlak dan..
- Photoshop/Fireworks (& Illustrator)
- inspiratiegallerijen! The CSS Gallery List
- Oefenen, veel oefenen
- Keep it simple.. Ontdekt ge in Photoshop de Drop Shadow tool, zorg dan dat de gebruiker die Drop Shadow amper opmerkt en niet dat het er vingerdik opligt. Ga ook niet overal een Bevell&Emboss opgooien..

benwake

Legacy Member
tis er uiteindelijk vandaag niet van gekomen, maar als het de moeite loont dan toon ik het hier is
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan