Archief - Mappenstructuur in Final Cut Pro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Legendary d.C.

Legacy Member
Hey,

Ik heb een map waarin enorm veel footage staat samen met mijn Final Cut project.
Ik wil de bronbestanden (de footage dus, niet de HDD) meegeven aan verschillende mensen zodat zij in final cut aan het project verder kunnen werken zonder constant de media moeten reconnecten.

Is er een mogelijkheid om het FC projectje te kunnen uitwisselen waardoor andere mensen probleemloos er aan verder kunnen werken met hun eigen footage?

In webdesigen bestaat iets zoals relative mappenstructuur (voor de mensen die weten wat dat is :) )
Helaas werkt Final Cut met absolute mappenstructuur waardoor ik na het kopieren van de footage met het project alles moet reconnecten omdat hij het niet meer vind.

Is er een mogelijkheid om met relative bestandstructuur te werken?

diccen

Legacy Member
Gewoon de bronbestanden en de project file meegeven.

De eerste keer ze hun project file openen krijgen ze de melding dat er files offline zijn. Reconnect klikken en dan "search single location" aanvinken en uit de dropdown daarnaast de schijf met de footage op selecteren. Om af te sluiten enkel nog op search klikken en dan doorzoekt em de opgegeven schijf naar de bronbestanden.

Als iedereen tijdens heel het project exact dezelfde bestanden gebruikt moet ge dit enkel herhalen wanneer ge voor de eerste keer ne project file opent die ge van iemand anders hebt gekregen. Hernoem ook in hemels naam nooit uw bronbestanden in uw findervenster nadat ge ze al geimporteerd en/of in ne sequence gebruikt hebt want de geeft ook miserie als ge project files gaat uitwisselen.

Legendary d.C.

Legacy Member
Bedankt!

Maar valt het te vermijden dat ik elke keer moet reconnecten als ik een project krijg van iemand anders? Met deze methode valt wel te werken, maar als je met 3 personen aan een project werkt en 2x per week het werk samenvoegt vind ik het nogal een omslachtige methode.

diccen

Legacy Member
Ge zou dit kunnen vermijden door voor de duur van het project jullie scratchdisk even exact dezelfde naam te geven en de footage in een exact dezelfde mappenstructuur te zetten zoals deze bijvoorbeeld:

Afbeelding%201.png


BTW dat reconnecten klinkt mss omslachtig maar is op minden dan 2 min gebeurd hoor.

Ge kunt uw vraag hier ook eens stellen, daar zit volk dat er meer van af weet dan ik.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan