Archief - logo gestolen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

el shorty

Legacy Member
het heeft er een trek van mee. Als je twijfelt: contacteer een gespecialiseerde advocaat en direct klacht neerleggen. Zorg wel dat je kan bewijzen dat je jouw logo al langer hebt dna het hunne (maw: be quick). Ik zou wel, moest ik jou zijn, eerst vriendelijk zelf contact opnemen met de persgroep. Kan je altijd meer op goodwill rekenen dan met een advocaat tegen de deur staan te roepen...

TiB0

Legacy Member
Ja, dat is inderdaad wel een vrij duidelijke rip-off. Al gebeurde het bij hun onbewust, ik zou er toch eens achter horen.
Als het een troost is; Ik vind dat van u veel beter.

Desnoods rechtszaak aanspannen, en ge kunt een paar weken op verlof.

Brick Top

Legacy Member
Ik zou precies ook eerst contact opnemen met de andere partij en het onderling proberen te 'regelen'. Al vrees ik wel dat je zo'n formeel antwoord gaat krijgen van 'De overeenkomsten met uw logo zijn louter en alleen gebasseerd op puur toeval blablabla...'. Maar bon, je kan het altijd proberen.

UnD3RD0G

Legacy Member
tbh...
denk ik niet da da een rip off is...
het lijkt erop, maar ze zullen hun mosterd niet bij uw logo gehaald hebben...
Hun logo is infeite niet meer als een logische setting van hetzelfde element herhaald en een aantal keer geroteerd...

Matt.

Legacy Member
'k Denk ook nie da het gestolen is ze... Zo gelijkaardig is da toch niet? En echt origineel is het ook niet imo. (Hoewel de link naam<>logo bij jouw wel een stuk duidelijker is. :))

Greet

Legacy Member
Ik betwijfel ook dat hun logo designer(s) bij jou hun inspiratie gehaald hebben, maar het lijkt er inderdaad wel op. Ik zou het gewoon zo laten, je hebt ook al weinig kans dat je gelijk zult krijgen als je juridische stappen onderneemt want de Persgroep en jij zitten beiden in een andere branche, dan wordt het met dat soort dingen minder nauw genomen.

Ik vind het jouwe wel mooier, veelzeggender en samenhangender, als dat een troost kan zijn ;)

Crashtestdummy

Legacy Member
ge moet nu nie zeggen dat het zijne schoner is puur om em te troosten eh :/ ik vind da van de persgroep beter

Greet

Legacy Member
Ik meen dat hoor, ik zeg dat niet zomaar. Het logo van de Persgroep is leeg, betekenisloos. Ik zie er niks in. Het is regelmatig, saai en braaf. Het Artsjok logo spreekt, en it makes sense, met de naam erbij.

vincentvc

Legacy Member
ooit al het artesis (hoge school) logo gezien?
dat is ook zo'n logo dat ik al vijftig keer heb gezien.
logo's met een bloem/ster-achtige vorm kunt ge best gewoon niet maken. :p

dresse

Legacy Member
moet idd wel effe schrikken zijn als ge da in de krant ziet...
Wss is het niet gestolen, maar tegenwoordig kan alles natuurlijk.

Hen eens contacteren erover en als ge geld genoeg hebt aanklagen die handel. Jammer genoeg zult ge wss ni winnen en alle gerechtelijke kosten zelf moeten dragen...

Langs den andere kant, wie weet haalt ge het nieuws als ge hun concurrentie erover inlicht en das ook mooie reclame voor u natuurlijk :)

Morre1977

Legacy Member
ViniMan zei:
ooit al het artesis (hoge school) logo gezien?
dat is ook zo'n logo dat ik al vijftig keer heb gezien.
logo's met een bloem/ster-achtige vorm kunt ge best gewoon niet maken. :p

ja ma da verschil ziet ge wel :)

Morre1977

Legacy Member
Da is wel een groot bedrijf he, da logo gaat in de mediawereld bekend worden en laat nu dat net mijn doelgroep ook zo een beetje zijn, als ik da gewoon laat zijn dan gaan mijn toekomstige klanten mss nog denken dat ik het gepikt ga hebben en originaliteit is dus echt iets dat hoog in het vaandel moet staan bij ons.

btw hoe ga ik nog ooit adverteren in die media moest ik het van plan zijn ?

m-be

Legacy Member
ViniMan zei:
ooit al het artesis (hoge school) logo gezien?
dat is ook zo'n logo dat ik al vijftig keer heb gezien.
logo's met een bloem/ster-achtige vorm kunt ge best gewoon niet maken. :p

'k moet daar minstens 5 van de 7 dagen per week op zien :cry:

Xavez

Legacy Member
Ander marktsegment, ander doelpubliek. Bij het ontwerpen van een bepaald logo ben ik er ook nadien achtergekomen dat er al een bedrijf was dat iets énorm gelijkaardigs als logo had. Het was even schrikken, vooral toen ik zag dat het bedrijf al wel héél lang dat logo had. En nochtans had ik de mosterd daar helemaal niet bewust gehaal (en zelfs niet eens onderbewust).

(en dat laatste verhaaltje wil natuurlijk veel zeggen over de originaliteit die ik aan de dag heb gelegd bij het ontwerpen van dat logo :)).

Cowboy- en indianenverhalen van rechtszaken aanspannen en dergelijke zijn niet echt de weg die je wil gaan volgen, trust me: it will only cost you :).

LunchBox

Legacy Member
gelieve onze prefixes te respecteren.. INFO dient niet om anderen op de hoogte te brengen van een mogelijk persoonlijke logo-ripoff.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan