Archief - Lijnen van een cursusblad wegwerken in GIMP.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yarr Of Doom

Legacy Member
Weet er iemand hoe ik de lijnen van een cursusblad uit mn ingescande tekeningen kan wegkrijgen? Ik heb al geprobeerd met een combinatie van kleur naar alpha met wit, kleur naar alpha met zwart, desatureren, plakken op een witte achtergrond en dan kleurcurves, maar ik blijf eindigen met een deel van de lijnen er nog op, of de lichtere delen van mn tekening die verloren gaan. En al dat gepruts doet natuurlijk ook niets goed voor de kwaliteit van de afbeelding.
Hier is een voorbeeld van het soort afbeeldingen dat ik probeer te bewerken:
cursusbladlijnenvoorbeevs7.jpg

wouter_dc

Legacy Member
Op gewoon witte papieren tekenen?
Digitaal overtekenen (desnoods vectorieel, lijkt me nu ni de moeilijkste tekening)

Als ge per se wilt wegwerken; clone stamp

Yarr Of Doom

Legacy Member
Probleem is da ik moeilijk mn lessen kan opschrijven op witte bladeren he :P
Digitaal overtekenen: dees is ni de enige tekening waarmee dak da wil doen, dees was gewoon een goed voorbeeld door de lichte lijnen.
En clone stamp lijkt me een beetje lastig voor complexere situaties.
Ik hoop maar dat het wel mogelijk is, of k kan het allemaal met de hand (muis) gaan doen. :/

DieselPower

Legacy Member
Koop u dan een schetsboek? Dan blijft alles ook nog eens mooi samen :)

Yarr Of Doom

Legacy Member
Dat zou natuurlijk wel beter zijn, kheb hier natuurlijk nog een aantal tekeningen waarvoor het te laat is, en die zou k ook wel graag lijn-vrij krijgen.

m-be

Legacy Member
converteren naar grayscale en dan wat spelen met uw levels & curves

Yarr Of Doom

Legacy Member
Probleem is dan dus dat een aantal lijne van mn tekening even licht zijn als de lijnen van het blad.
Sorry alst hier klinkt alsof ik in elke post jullie suggesties probeer af te breken, ma tis gwn een lastig probleem :P

Yarr Of Doom

Legacy Member
Eigelijk ist wel alleen voor tekeningen, ma die maak k tijdens de lessen op de lege vlakken van mn papiere.
En overtekene, daar zijn sommige iets te lastig voor.

edit:
foert, k laat et wel gwn zo, dan moete de inkleuring maar compenseren voor die lijnen, en kzal zien dak int vervolg witte bladen mee heb :P

Floyd

Legacy Member
Zeker als uw tekenlijnen even licht of donker zijn als de lijnen van het blad, is er geen andere manier dan manueel te gaan gommen, voor zover ik weet.

Yarr Of Doom

Legacy Member
Hmm, inkleuring lijkt zeer veel te helpen als er donkere kleuren worden gebruikt. Voor de lichte kleuren dan maar gommen.
En de kleuren kunnen voor een deel de functie van de lichte lijnen ook gewoon overnemen, met deze afbeelding is het dan nog redelijk goed gelukt, buiten dan dat mn lijnkwaliteit gedaald is.
cometzr5.jpg

dresse

Legacy Member
als die lijntjes van uw cursus blauw zijn en uw andere lijnen grijs kunt ge ook uw blauw eruit filteren natuurlijk...

Yarr Of Doom

Legacy Member
DieselPower™ zei:
Wat was er mis met overtekenen op een nieuwe layer?

Het feit dat ik nog is RSI ga krijgen alsk da voor al mn afbeeldingen moet doen. Kmoet al genoeg pauzes neme tijdens tkleuren van grote afbeeldingen.
Ik zou misschien toch maar is moete investeren in een tablet...

dresse

Legacy Member
veel moeite kost een tablet niet...
Geld wel :)
En, idd, neem een tablet! Het is zijn geld waard.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan