Archief - LAYOUT: Webenhost

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mYsT`1

Legacy Member
Redesign van onze huidige website http://www.webenhost.be

Deze versie is nogal "wit", wat het wat saaitjes maakt vind ik persoonlijk. Deels ben ik ook uitgekeken op dat design :)

Nu heb ik een nieuwe versie ontworpen. De bedoeling hiervan is het iets kleurrijker te maken, iets speelser en iets meer "grafisch" te tonen naar potentiële klanten toe.

Nieuwe versie: http://www.webenhost.be/temp/webenhost

Punten die ik zelf al weet:

- header slogan aanpassen (past niet zooo goed vind ik)
- header images zijn bad quality (raar want 'k heb de images zelf gemaakt, maar door ze in flash te importen is die kwality achteruit gegaan precies)
- rollovers komen er ook...

Merci voor de comments alvast.

Lo_fi

Legacy Member
Ik wou 1 zeer opvallend puntje melden alvast:

" Websites that make all the competition screams!" komt nog niet eens in de buurt van wat we kennen als 'engels'. 'Websites that make the competition scream.." zou nog net kunnen..

- meer comment : zie collega's. (ff geen tijd sorry)

mYsT`1

Legacy Member
Die slogan al een punt is dat veranderd moet worden zoals hierboven al vermeld ;-)
Ik zie net wel dat hij in IE ietsje anders uit komt (ruimte tussen...) dan in FireFox...

Dus voor de lay-out check best in firefox te bekijken :)

Bigbuddha

Legacy Member
'k Vind de kleuren niet slecht. Geeft wat meer contrast en wat meer leven in de site tov de oude.

De header is slecht. Het screamhoofd met de standaard photoshop filter, de rare engelse zin. De opeenhoping van screenshots. Nee, daar zou ik iets anders mee doen.

Tabjes vanboven vind ik niet slecht, maar nemen veel plaats in.

Recente projecten heb je twee in groen en een in't rood. Is misschien verwarrend.

Hoofdmenu zou ik ook niet bij langere samengestelde woorden die twee kleuren gebruiken, gewoon plain wit is goed. Ik zou wel iets voor de woorden gebruiken, ofwel terug de iconen zoals op de eerste site ofwel een pijltje of ander grafisch element. En vergeet nu niet heel de knop te animeren bij een mouse over. Bij de oude site is het enkel het woord in de menu dat aanklikbaar is.

Voor de rest zou ik nog wat met de bladspiegel spelen. Die was "voller" bij de oude site.

Zeker niet slecht, maar kan nog wat afwerking gebruiken dus.

mYsT`1

Legacy Member
RpR zei:
Moet zeggen vond de eerste mooier en professioneler.

Dit is ieder zijn smaak natuurlijk. Maar als webdesigner vind ik dat je om de tijd eens mag veranderen van design.

Bigbuddha zei:
De header is slecht. Het screamhoofd met de standaard photoshop filter, de rare engelse zin. De opeenhoping van screenshots. Nee, daar zou ik iets anders mee doen.

Misschien wel. De header is iets waar ik zelf nog ontevreden mee ben en dus ook nog in de toekomst wss gaat veranderen.

Bidbuddha zei:
Tabjes vanboven vind ik niet slecht, maar nemen veel plaats in.

'k Vind ze zelf van goede grootte, als je ze kleiner gaat maken vallen ze minder op. Vermits prijsofferte en contact toch 2 belangrijke aspecten zijn van de website zou ik ook willen dat ze blijven opvallen.

Heb er zonet een roll-over effectje op gezet.

Bidbuddha zei:
Hoofdmenu zou ik ook niet bij langere samengestelde woorden die twee kleuren gebruiken, gewoon plain wit is goed.

Aangepast.

mYsT`1

Legacy Member
Bigbuddha zei:
Ik zou wel iets voor de woorden gebruiken, ofwel terug de iconen zoals op de eerste site ofwel een pijltje of ander grafisch element. En vergeet nu niet heel de knop te animeren bij een mouse over. Bij de oude site is het enkel het woord in de menu dat aanklikbaar is.

'k Heb iets geprobeerd bij de roll-overs voor het menu, 't is niet 100% perfect maar geeft wel even een idee :)

Icoontjes wou ik net niet meer gebruiken, vraag me niet waarom...

mYsT`1

Legacy Member
TriMenToR zei:
Zal hier ook is mijne poot zetten:

Minpunten:
- De header is zoals gezegd slecht. Die gephotoshopte mond is afgrijselijk/lelijk :s en wat ook niet mooi is in de header, is het feit dat de screenshots/windows rechts té gekarteld zijn. Niet mooi dus :naughty:
Maar je weet natuurlijk zelf ook deze minpunten, je hebt ze zelf aangehaald.

Inderdaad... momenteel is collega ook bezig met aanmaak van een nieuwe potentiële header ;)

TriMenToR zei:
- De footer vind ik niet zo goed geplaatst in de layout. Ik zou "Copyright 2005 Webenhost.be . Alle rechten voorbehouden" buiten de border van de layout brengen. Nu lijkt het precies of deze over de layout geplakt is.

Heb hem onder de site geplaatst en speciaal voor de twee verschillen te zien beiden online geplaatst.

Zoals het was: http://www.webenhost.be/temp/webenhost
Na aanpassing van de footer: http://www.webenhost.be/temp/webenhost2

TriMenToR zei:
Vond de vorige site anders ook wel enorm mooi, simpel en professioneel overkomen. Maar de achtergrond was inderdaad te wit. Dit kan je natuurlijk makkelijk oplossen door er een licht doorkomend patroon over te leggen.
[/QOUTE]

Dat is waar je kan het wit wat breken, maar wou het toch eens veranderen... 't kan altijd beter dus :D

Thx voor de goede punten ook ;-)


Edit: ergens midden op de site is nog kleurverschil in de background, daar ben ik van bewust... 't is maar dat het niet 10x herhaald wordt als minpunt ofzo :)

mYsT`1

Legacy Member
KaNdE zei:
doet me wat aan een blog denken

Ja komt wss door de structuur van het content gedeelte. 'k Zal misschien eens zien om dat te veranderen..


Btw er staat een poll online om te kiezen tussen beide versie:

http://www.webenhost.be/poll

Als jullie zo vriendelijk zouden zijn even te voten als je hier toch dit leest ;)

Thx

mYsT`1

Legacy Member
Ok ik kom maar even informeren dat we door gaan met een nieuw design. De knoop is doorgehakt en 't is nog een ander design geworden dan hierboven vermeld was.

Waarom? Dit past er beter bij, is meer een showcase dan een "blog-achtig-iets".
Een site die to the point is, dat is wat een portfolio moet zijn.

preview http://www.webenhost.be/v2

Enjoy ;)

mYsT`1

Legacy Member
Even als comment op dit: go4it is een testproject en zal nooit online komen. Design is based op purevolume ja. Images komen nog van oude temp map. Die tekst wat eronder staat hoort bij boys-girls.be die binnenkort online zal komen.

Rip-off geef ik toe, maar mag in mijn ogen als het als test gebruikt wordt en nooit de online pages haalt.

Btw dit mag gedelete worden mods om verdere uitleg te hoeven verschaffen.

mYsT`1

Legacy Member
Kan beter de images even offline houden op de preview van onszelf, om verwarring te ontkomen.

deadlock

Legacy Member
Na overleg zijn beiden partijen tot een geschikte lay-out gekomen die u hier hier kan bekijken.
Dat gesprek ging zo:
A: Kan u als referentie een stijl van website geven die u mooi vindt?
B: Ja zeker: www.purevolume.com
A: Ok bedankt, morgen heeft u uw website
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan