Archief - LAYOUT: Deno Computers sitecheck

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EclipX

Legacy Member
Hello, dit is dus de nieuwe site voor mijn werk, kheb er ongeveer 2 dagen aangezeten,, ik vind 't resultaat wel deftig eigenlijk.

De vraag is nu wat vinden jullie ervan? En kunnen er nog dingen veranderd worden? Postitief? Negatief?

http://www.deno.be/


Grtz!

Rvl

Legacy Member
site ziet er inderdaad niet slecht uit maar toch enkele opmerkingen rond design, code.

design:
- het eerste wat ik opmerk zijn de 2 verticale schijfbalken, oogt niet mooi. Je kan ofwel best je iframe verkleinen zodat je enkel de schuifbalk van je iframe behoud. Een andere en betere manier is gewoon weg met de iframe en u pagina's gewoon in u table laden (dmv php eventueel).
- het menu is maar pover vind ik. Een hover effectje mocht wel op zijn minst (misschien ook iets meer spatie tussen u logo en het menu, staat zo dicht op elkaar. Een ander effect voor je links http://css.maxdesign.com.au/listutorial/horizontal_master.htm zou hier ook wel mooi zijn volgens mij mits de nodige borders, backgrounds, colors juist te kiezen.
- Ik vind het voor de rest wel mooi maar onder je header is het maar leeg. Misschien voor wat meer opvulling zorgen in wat nu u iframe is. met lists spelen voor specs, borderke rond u images, eventueel een 2e kleur in u tekst buiten enkel maar zwart zijn maar enkele voorbeelden om het minder saai te maken.

code:
- ten eerste, je hebt gewoon via de file verdergewerkt die ps automatisch maakt bij het slicen. Nooit doen dus, en zelf u layout naar html omzetten. Zo gaat al de overbodige code er uit.
- voor de rest niet veel over te zeggen aangezien het gewoon tekst is.

Dit zijn gewoon enkele opmerkingen over wat je eventueel anders/beter kan doen maar sommige dingen zijn ook gewoon persoonlijke smaak. Het resultaat is inderdaad niet slecht

EclipX

Legacy Member
cs_Rvl zei:
site ziet er inderdaad niet slecht uit maar toch enkele opmerkingen rond design, code.

design:
- het eerste wat ik opmerk zijn de 2 verticale schijfbalken, oogt niet mooi. Je kan ofwel best je iframe verkleinen zodat je enkel de schuifbalk van je iframe behoud. Een andere en betere manier is gewoon weg met de iframe en u pagina's gewoon in u table laden (dmv php eventueel).
- het menu is maar pover vind ik. Een hover effectje mocht wel op zijn minst (misschien ook iets meer spatie tussen u logo en het menu, staat zo dicht op elkaar. Een ander effect voor je links http://css.maxdesign.com.au/listutorial/horizontal_master.htm zou hier ook wel mooi zijn volgens mij mits de nodige borders, backgrounds, colors juist te kiezen.
- Ik vind het voor de rest wel mooi maar onder je header is het maar leeg. Misschien voor wat meer opvulling zorgen in wat nu u iframe is. met lists spelen voor specs, borderke rond u images, eventueel een 2e kleur in u tekst buiten enkel maar zwart zijn maar enkele voorbeelden om het minder saai te maken.

code:
- ten eerste, je hebt gewoon via de file verdergewerkt die ps automatisch maakt bij het slicen. Nooit doen dus, en zelf u layout naar html omzetten. Zo gaat al de overbodige code er uit.
- voor de rest niet veel over te zeggen aangezien het gewoon tekst is.

Dit zijn gewoon enkele opmerkingen over wat je eventueel anders/beter kan doen maar sommige dingen zijn ook gewoon persoonlijke smaak. Het resultaat is inderdaad niet slecht

Ok! Bedankt voor deze uitleg, zal zien wat ik eraan kan doen en ik zal er ook op letten voor dat Photoshop gedoe

RpR

Legacy Member
loose the iframe. Geeft compatibiliteit problemen naar oude browsers en vind het hatelijk! (En ik ben niet alleen)

voor de rest mooi en commentaar van hierboven :)

ostillopaat

Legacy Member
Menu: Hetzelfde als cs_Rvl al zei
Iframe: kzou dat zonder proberen ze
denk dat het mooier gaat zijn
ook al heb je een grote verticale scrollbar
maak deze scrollbar op met css en dit is dan ook geen probleem meer
of probeer ervoor te zorgen dat je slechts 1 verticale scrollbar hebt als je werkt met een Iframe
Code: ook al gezegd, beter zelf schrijven dus.
en probeer het gebruik van inline css te vermijden en er een externe aan te hangen.
Ook worden tags best zonder hoofdletters geschreven ;)
<html> </html> ipv <HTML> </HTML>
Images: http://www.deno.be/logo/intel.jpg
bij deze bijv. de lichte blauwe rand omzetten naar wit
dit oogd nogal raar vind ik, het stoort mij :)
bekeken op TFT en crt
en op crt met lage resolutie valt dit nog meer op
mss even bijwerken met photoshop


greetz, hopelijk ben je er een beetje mee geholpen

EclipX

Legacy Member
ostillopaat zei:
Menu: Hetzelfde als cs_Rvl al zei
Iframe: kzou dat zonder proberen ze
denk dat het mooier gaat zijn
ook al heb je een grote verticale scrollbar
maak deze scrollbar op met css en dit is dan ook geen probleem meer
of probeer ervoor te zorgen dat je slechts 1 verticale scrollbar hebt als je werkt met een Iframe
Code: ook al gezegd, beter zelf schrijven dus.
en probeer het gebruik van inline css te vermijden en er een externe aan te hangen.
Ook worden tags best zonder hoofdletters geschreven ;)
<html> </html> ipv <HTML> </HTML>
Images: http://www.deno.be/logo/intel.jpg
bij deze bijv. de lichte blauwe rand omzetten naar wit
dit oogd nogal raar vind ik, het stoort mij :)
bekeken op TFT en crt
en op crt met lage resolutie valt dit nog meer op
mss even bijwerken met photoshop


greetz, hopelijk ben je er een beetje mee geholpen


Yep yep, ok allemaal merci voor deze nuttige info, kzal 't zeker onthouden, en morgen eraan werken ;)


grtz

ChroMe

Legacy Member
Logo'tjes onderaan bij de 'home' pagina: je ziet als je goed ziet nog de rand er rond, dus het wit rond het logo van het logo zelf is net iets donkerder dan het wit dat je als achtergond hebt genomen (mss alle logotjes even door photoshop draaien ofzo, is eigenlijk maar een klein detail want valt niet zo enorm op)

'Casmodding' pagina zou ik toch niet in het zwart doen, is even schrikken als je van de andere pagina's op de deze komt

Dat van die dubbele scrollbar is idd ook nogal vervelend, I-frame wat minder hoog maken zodat de meest rechtse scrollbar verdwijnt (zoals eerder vernoemd)





Maar dit zijn echt maar kleine dingen hoor, je bent goed bezig (en geloof me ik ben ni zo snel tevreden qua design enzo), ik vind het aangenaam om op rond te surfen...

Grtz

[ImpacT]

Legacy Member
'k Weet niet of er iemand tussen zat die FireFox gebruikt, maar aan de designer, 'k raad u aan om toch zeker in IE & FF uw website fatsoenlijk toonbaar te maken, wat dat is in FireFox ZEKER niet het geval.

EclipX

Legacy Member
[ImpacT] zei:
'k Weet niet of er iemand tussen zat die FireFox gebruikt, maar aan de designer, 'k raad u aan om toch zeker in IE & FF uw website fatsoenlijk toonbaar te maken, wat dat is in FireFox ZEKER niet het geval.


WABLIEF? In firefox ziet de site er heel erg goed uit hoor, in alle2, ik surf altijd met firefox en daar zie ik geen problemen, misschien ligt het wel aan jou?

Obliv`

Legacy Member
hier is hij in FF hetzelfde als in IE.

doe aub iets in die dubbele verticale scroll ;)

[ImpacT]

Legacy Member
Straks eens een screenshot maken ervan. 'k Zou het raar vinden dat dit enkel bij mij voorkomt. Op m'n laptop ziet de website er weer wel goed uit.

[ImpacT]

Legacy Member
Jah maar ge zou eens moeten checken op resoluties enzow, 't kan daar wel aan liggen. Aan FireFox denk ik totaal niet, want ik heb er niets aan aangepast ofzo.. gewoon standaard FF.

[ImpacT]

Legacy Member
Zet dan maar in dikke letter op uw website "Beste bezoeker, gelieve uw cache leeg te maken als uw ten volle gebruik wilt maken van mijn website".

Echt, klant gericht denken zit er nog niet eh zo te zien.

EclipX

Legacy Member
[ImpacT] zei:
Zet dan maar in dikke letter op uw website "Beste bezoeker, gelieve uw cache leeg te maken als uw ten volle gebruik wilt maken van mijn website".

Echt, klant gericht denken zit er nog niet eh zo te zien.


Ok, en hoe kan ik 't doen, dat automatisch z'n cache geleegd word?

[ImpacT]

Legacy Member
Misschien door eens te gaan, te "onderzoeken" waar het probleem zich misschien kan stellen dat dit voorvalt, 't is toch vrij RAAR dat ik dit nog nooit bij andere websites heb voorgehad en wel bij de jouwe.

Ook uw code eens laten valideren zou niet een overbodige luxe zijn, 'k weet niet maar er staat zelfs nog eens geen doctype in uw HTML... komaan eh.

PS : dat gij mijn cache niet automatisch kunt clearen is nogal logisch :ironic: maar ooit van sarcasme gehoord ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan