Archief - Layout : De Kreun

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yngwie

Legacy Member
op eerste zicht ziet alles er mooi uit, enkel de underscores tussen de navigatiepunten staan mij niet echt aan.

ook is er blijkbaar nog een probleem met het lees meer script.

greetz

rbn-

Legacy Member
kvind de ondersta kadertjes echt te mager (met die Win! enzo).
bij binnenkort iets zetten om te zien -> afgelast.
die nieuwsitems een beetje meer opsplitsen
dat die gezichten maar half af gewerkt zijn stoort mij persoonlijk.

voor de rest mooi werk

Obliv`

Legacy Member
op het eerste zicht vind ik het wel goed
naa een langere check:
-de navigatie spreekt me niet aan (door het gebruik van de underscores), voor de rest is ze wel clean en simpel
-het search element is niet goed gepositioneerd, kzou het op dezelfde lijn zetten als 'de kreun'
-het ding van coco rosie in de header: kzou de rode lijnen er op 1px vanaf zetten, nu zijn het er 3 ofzo :) (de onderste rode lijn is dinner dan de bovenste? bedoeling of foutje :) ?)
-font van de grote 'nieuws' titel is niet echt mooi, ik zou kiezen voor iets waar het puntje wel op de 'i' staat ;)
-mss bij elk nieuwsitem de eerste 3woorden in het vet zetten ofzo (zodat het wat opvalt dat het een ander item is)
-onderste kadertjes mss een licht kleurtje geven ofzo

dat is zowat het belangrijkste wat ik nog niet zo goed vind
groeten

netlash

Legacy Member
Een aantal aanpassingen gedaan op basis van jullie opmerkingen.

[DZM]TheOne

Legacy Member
de lay-out vind ik mooi, maar wel gewaagd indien je een groot publiek wil aanspreken

het tweede deel van de navigatie dat tevoorschijn komt na een hover op een menu-element stoort en vind ik persoonlijk onvoldoende gebruiksvriendelijk

xml

Legacy Member
Strak ontwerp, vooral het stuk onder de tekst vind ik mooi. Persoonlijk zou ik de linkermarge van de tekst uitlijnen met de andere elementen. (Dus als je een verticale raaklijn zou tekenen naast "De Kr3un", die illustratie en de blokken, dat de tekst ook die lijn zou raken). Dit zou de pagina een 'rustigere' indruk geven. Idem met de tekst rechts, die ook uitlijnen met de grote illustratie ed.

spectrious

Legacy Member
Lol das 2 straten van men huis. Zalige tent. Maareuh hun vorige site vond ik iets frisser.

Niet dat de kleuren zwart/wit me niet aanstaan ofzo hoor, erg strak. Maar past het wel bij De Kreun?

NeoNeke

Legacy Member
eerste reactie op de splash: mmh gaan we eindelijk eens iets goed krijgen (da begint positief)

site vond ik alleszins positief qua indruk maar toen wou ik beginnen aan mijn surftocht en geraak gelijk hopeloos verdwaald, 'k weet nooit ergens waar ik zit, 'k weet eindelijk na 5 minuten ongeveer wat de kreun ongeveer is. En het menu vind ik niet zo gebruiksvriendelijk en makkelijk...

Anyway vind ik de site toch alleszins proper en eens leuk ('t heeft een eindje geduurd voor ik hier wat echt degelijk zag en dat ik eens de moeite vond om op te reageren)

nog kleine puntjes
http://dekreun.netlash2.be/index3.php?s=48 is het lettertype veel te groot (tevens bij elke form is het lettertype groter dan standaard door de site gebruikt)

de geel-oker kleur vind ik niet echt goed passend bij zwart-wit-rood, maar dat kan aan mijn scherm liggen

Lo_fi

Legacy Member
Die underscores zijn echt 'not done' en waarschijnlijk een soort overblijfsel van teveel clansites absorberen. Als je echt underscores wil kan ik je ook nog de zeer 'über' dubbelpuntjes aanraden = ..::De Kreun::.. of --=:::d3 |<r3|_||\|:::=--

Wat de vormgeving betreft..Hoelang zijn de vormgevers nog op verlof? Ik kan begrip opbrengen voor het minimalisme dat bon ton is onder culturele centra maar dan moet het wel stijlvol minimalisme zijn. Webstandards zijn geen excuus om te vervallen in een soort basic-design (cfr. Zen-garden).
Leuke elementen zijn alvast de 'hoofdjes' en de terugkerende 'lijnen', maar ze zijn niet krachtig genoeg om de rest tot een behoorlijk niveau te tillen. De form-elementen zijn storend en lompe zwarte balken (http://dekreun.netlash2.be/index3.php?s=48) , de interlinie van de tekst is niet ok, het font van de body-tekst kan veel beter...
De Kreun is trouwens een klein, gezellig zaaltje en dat zie ik helemaal niet terug in dit ontwerp.

De content-architectuur in combinatie met de navigatie is echt waardeloos. ik weet niet waar ik ben, waar ik heen kan, welke informatie ik waar zal vinden..Toch de basisvoorwaarden van usability dacht ik?

Overall..niet onder de indruk.

deadlock

Legacy Member
Mooie site, duidelijk goed over nagedacht en veel aandacht aan besteed.

Bigbuddha

Legacy Member
Op zich heeft het wel potentieel, maar er is inderdaad wat weinig aandacht besteed aan de fontsize en interlinie. De inputbox van de search is veel te zwaar bv. Bij contactformulier ook. Ik kijk op 1600x1200 en vind het zelfs zwaar. Op 1024x768 moet het overweldigend zijn ;) Voor de rest, voelt het nog niet helemaal goed aan. Wat onvolmaaktheden in het design.

'k Weet niet welke sfeer de zaal zelf heeft, maar als het inderdaad gezellig is, dan sla je de bal wel een beejte mis met het ontwerp. Dit heeft de look van stijlvol en koel.

`SeriOUs

Legacy Member
Niet de gewoonte om oude threads op te rakelen, maar was verbaast dat 'De Kreun' het gehaald heeft op http://www.stylegala.com , een gerenomeerd webdesign-site.

Chapeau. (Ze geven BTW ook de link naar Subtraction, like i said :D )

Bigbuddha

Legacy Member
na al onze tips is het dan ook een heel leuke site geworden ;) No thanks ;)

netlash

Legacy Member
Absoluut. De opmerkingen en tips die ik hier krijg worden altijd ter harte genomen. De zaken waarvan we vinden dat jullie gelijk hebben, worden aangepast.

Dus, beste forumgangers : bedankt !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan