Archief - LAYOUT: Autochromes-job

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Musback

Legacy Member
Yow manne!

Ik heb een site gemaakt voor iemand die een collectie heeft van de eerste kleurenfoto's ooit, genaamd Autochromes. Dus op dieze foto's zie je de jaren 30 in kleur!
Deze site is ondertussen AF, maar ik wilde eigenlijk eens weten wat jullie ervan vinden. Ik heb me zeer vaak geschikt naar de "klant" omdat ik echt wilde dat hij 100% tevreden is, al bij al is er me dunkt en erg sobere, doch interessante, lichte en efficiente site uit voortgekomen... wat denken jullie? Ik heb geen flash/php/whatever geintegreerd, gewoon basic soort van Galerij website.

http://users.pandora.be/autochromes/

zijn er opmerkingen, fouten, tips voor een volgende site?
veel plezier, de inhoud is iig echt wel de moeite waard.

Musback/Matthias

Xiao

Legacy Member
Een intro pagina is niet echt nodig, dit zou ik dan ook achterwege laten, mensen die de website veel bezoeken willen niet altijd eerst de intro pagina bekijken.

Verder zou ik ook geen afbeeldingen voor links gebruiken als je gewoon tekst kan gebruiken (SEO).

Voor de rest ist proper gedaan :)

sh011265

Legacy Member
Jup, ook ik vind dat de autopagina weg mag.. Niet echt nodig & handig..

Wat ik ook nog mis is een active link in je menu, vind ik altijd handig als deze aanwezig is zodat ik goed kan zien op welke pagina ik me bevind!

Voor de rest niets speciaals, site geeft info over wat hij info moet geven. Geen topper, ook geen laagvlieger :)

Devastate

Legacy Member
same over de intro pagina.

site is best wel oké vind'k. mss bij je imageviewer naast de pijltjes ook "previous" "next" zetten ofzo. die pijltjes mikken kan soms frustrerend werken ;)

Musback

Legacy Member
merci voor de info alvast!
Over de intropagina volg ik jullie mening wel, maar het is wel zo dat de meeste bezoekers die op deze site terechtkomen via google lang zullen blijven, en er rustig hun tijd voor nemen omdat het mensen zijn die er veel mee bezig zijn.

Ook denk ik niet dat ze zo storend werkt, aangezien he er niet alle dagen opnieuw op gaat kijken, de site wordt niet dagelijks geupated of zo he en dat weten de mensen... zo af en toe eens een piepje komen nemen... mijns insziens is de intropagina dus idd niet echt heel nuttig, maar ook niet storend denk ik, ook is het een kleine teaser voor degenen die mss al wegklikken omdat ze anders niet direct zien waarover het zal gaan en de introductie mss een beetje teveel tekst vinden...

de highlight vind ik ook wel een goed idee!
misschien pas ik dit vandaag nog aan, zodat mensen niet 2x op extra klikken terwijl ze al op deze pagina zijn... :)

Xiao

Legacy Member
Musback zei:
...maar het is wel zo dat de meeste bezoekers die op deze site terechtkomen via google lang zullen blijven, en er rustig hun tijd voor nemen omdat het mensen zijn die er veel mee bezig zijn.

Als ge uw afbeeldingen in tekst veranderd, gade veel meer bezoekers van google krijgen :)

Musback

Legacy Member
llsanderll zei:
Als ge uw afbeeldingen in tekst veranderd, gade veel meer bezoekers van google krijgen :)

hehe I know, I know ;)
maar zowat alles dat gezegd moest worden staat op de website wel ergens vermeld, dus alle kernwoorden die juist zouden linken naar de site staan weldegelijk ergens op de site. De persoon waarvoor ik de site maakte is ook niet van zinnens miljoenen bezoekers te trekken, hij wilde vooral contacten leggen in het autochromes-milieu, wat hem al na een week gelukt was overigens!

Ik heb de highlights toegevoegd, dus met een simpele F5 zou je de (simpele) update moeten zien...

Musback

Legacy Member
zijn er nog opmerkingen? want de thread is een beetje dood zo'n beetje zo :)
anders mag er een slotje op
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan