Archief - JOB: Gezocht: Baser

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dJeez

Legacy Member
Voor een site check moet je op het site check subforum zijn hé, anders gaat deze toe...

n00bslayer

Legacy Member
.:YoUnGLinKiE:. zei:
Iemand die ik vroeger had aangesteld is nu plots weer opgedoken en had blijkbaar internetprobs. Anyway, dit is zijn gebasede versie:

http://www.wacka.be/v1/Wacka.html

Ziet er goed uit?
:offtopic:

Qua lay-out heb ik niet gecheckt als alles pixel-perfect is, en je css bestand zelf heb ik ook niet gecontroleerd, maar ik vermoed dat dit voor jou niet echt het belangrijkste zal zijn :)

Positieve punten:
  • Er werd gebruik gemaakt van valide opmaakcode
  • Gestructureerde en becommentarieerde html
  • Gebruik maken van css ipv tabellen om een pagina op te maken is altijd een pluspunt
Mindere punten:
  • Overdadig gebruik van css-verankeringen (vooral een teveel aan classes) in je html
  • Je class-namen houden in een aantal gevallen geen verband met de structuur van je document, maar wel met het uiterlijk ervan.
  • Je zoekformulier rechtsbovenaan je pagina is niet correct opgesteld in je html, en zal op deze manier niet werken zonder het (waarschijnlijke) gebruik van javascript.
  • Er zijn overbodige div's aanwezig in je code
  • De » -versiering van je lijsten wordt meegegeven in je html zelf.
  • Er zitten betekenisvolle afbeeldingen met een leeg alt attribuut tussen, niet alleen bij de decoratieve dus. En een decoratieve afbeelding = een achtergrondafbeelding.
  • Een meta keywords heeft geen nut meer.
  • De taal van je document is "nl" of "nl-be" (nederlands) ipv "en" (engelstalig) ;)
  • Verder zijn er nog een aantal semantische zaken, maar voor de rest zie ik geen belangrijke minpunten meer
Uiteindelijk heb je nog een mooi resultaat verkregen voor het geld dat je er waarschijnlijk aan gespendeerd hebt :) goed werk van die vroegere opdrachtontvanger.

Xcessive-

Legacy Member
Als ik de html bekijk zie ik al direkt onnodige divs, fout gebruik van p-tag, en de h-tag zal hij nog zijn tegen gekomen in zijn basing tutorial en zo zijn er nog wel wat dinges. SEO vriendelijk? Niet echt.

Ik weet niet wat je betaald dus ik kan niet zeggen of je kwaliteit voor je geld krijgt.

orez

Legacy Member
.:YoUnGLinKiE:. zei:
Iemand die ik vroeger had aangesteld is nu plots weer opgedoken en had blijkbaar internetprobs. Anyway, dit is zijn gebasede versie:

http://www.wacka.be/v1/Wacka.html

Ziet er goed uit?

Eerlijk gezegd heeft de huidige basing wat last van divitis... geen gebruik van heading tags waar het wel zou moeten,

In mijn ogen een slechte basing ;) En zo zullen er nog andere anciens hier over oordelen ook ;)

orez

Legacy Member
.:YoUnGLinKiE:. zei:
Mja kijk ik ben er best tevreden over :)

Mijn beste,

jij zegt dat je er tevreden over bent, terwijl jij in uw JOB ding vooropstelt dat je een SEO vriendelijke site wilt.

Jij zelf besteed dus die job uit aan iemand anders omdat je er zelf geen verstand van hebt? correct?

Dan krijg je negatieve commentaren van personen, worden er zaken opgenoemd van site lijdt aan divitis, geen h-tag gebruik, teveel classes, slechte structuur, alt-tag vergeten ...

Wat voor het volgende zorgt:

1. Het is absoluut geen SEO vriendelijke site, good luck om een hoge score te halen in google.
2. Accessability & Usability worden uiteindelijk een grote 0.

Als je toch niet naar de mensen luistert en er uiteindelijk toch tevreden over bent, waarom dan nog moeite doen om een site te starten, en uiteindelijk een veredelde site-check te laten uitvoeren?

No offence, maar hier ben jijzelf in het nadeel, want deze site voldoet aan zéér weinig van wat jij uiteindelijk wou in uw beginpost.

.:YoUnGLinKiE:.

Legacy Member
orez zei:
Mijn beste,

jij zegt dat je er tevreden over bent, terwijl jij in uw JOB ding vooropstelt dat je een SEO vriendelijke site wilt.

Jij zelf besteed dus die job uit aan iemand anders omdat je er zelf geen verstand van hebt? correct?

Dan krijg je negatieve commentaren van personen, worden er zaken opgenoemd van site lijdt aan divitis, geen h-tag gebruik, teveel classes, slechte structuur, alt-tag vergeten ...

Wat voor het volgende zorgt:

1. Het is absoluut geen SEO vriendelijke site, good luck om een hoge score te halen in google.
2. Accessability & Usability worden uiteindelijk een grote 0.

Als je toch niet naar de mensen luistert en er uiteindelijk toch tevreden over bent, waarom dan nog moeite doen om een site te starten, en uiteindelijk een veredelde site-check te laten uitvoeren?

No offence, maar hier ben jijzelf in het nadeel, want deze site voldoet aan zéér weinig van wat jij uiteindelijk wou in uw beginpost.

Je hebt mail.

Rvl

Legacy Member
Ik zou zeggen: "Laten we van een mug geen olifant maken". Er kan iets niet zijn zoals het hoort maar om daarom te concluderen dat het slecht is lijkt me ook wel overdreven.

Xiao

Legacy Member
Rvl zei:
Ik zou zeggen: "Laten we van een mug geen olifant maken". Er kan iets niet zijn zoals het hoort maar om daarom te concluderen dat het slecht is lijkt me ook wel overdreven.

Als ge champagne besteld gade ook ni content zijn mé wijn é :)

Devastate

Legacy Member
KoenDK zei:
unk? hoe ga je dan bepalen via welke keywords google uw site kan/zal vinden? :oink:

meeste zoekmachines lezen dat niet meer; daar iedereen er op den duur een sport van maakte zoveel mogelijk woorden die helemaal niets met huw site te maken hadden in die tags te zetten. Zoekmachines lezen u website. css ftw dus.

Xavez

Legacy Member
Meta tags blijven een goed idee, maar het is lang niet meer de enige factor. De nieuwe "metatags" zijn semantisch: <hn>'s, <strong>'s en <em>'s bepalen de woorden waar de nadruk op liggen. Maar dat is geen reden om metatags in hun geheel overboord te gooien. Ook de meta keywords dus niet!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan