Archief - Jigsaw Puzzle

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

butnix

Legacy Member
Yooo

Ik heb tegen morgen de opdract een puzzel te maken. Ik heb gekozen voor een jigsaw puzzel om me het niet te moeilijk te maken.
Maar toch zit ik vast bij iets heel doms

Ik heb dus deze tutorial gevolgd, maar ik zit vast bij stap 11-12-13. Ik versta niet goed hoe die masks in z'n werking gaan en ik vind het nogal omslachtig uitgelegd.
Web Designer - Tutorials - Build a jigsaw puzzle game in Flash

Zou iemand me asap (nu dus) kunnen helpen hiermee? Het is normaal redelijk simpel als ge het weet denk ik, maar ik versta het dus echt niet :doh:


Btw: het is een AS2 tutorial, ik werk met AS3

Zero Grav

Legacy Member
Goh, dunno of ge in mijn les zit, maar dan hebt ge binnen 6 uur een deadline. 'k Zou toch nog proberen op een andere manier verder te komen, want op dit uur is er weinig kans op een deftig antwoord.

butnix

Legacy Member
Ik heb geen flauw idéé man
Ik kan niks doen omdat'k daar vastzit, en ik heb echt geen idéé hoe ik het anders kan doen
Andere tutorials zijn er amper te vinden, dees is de deftigste dat'k heb gevonden


Als gij een andere manier weet. Aub, LET ME KNOW !!!!! :p

GenesisX

Legacy Member
lol, nog ene :D Iedereen zoekt de oplossing buiten 't devine-forum.

edit: ah tis empi? Sry van uw pm ze, maar ik heb geen flauw idee ^^ I is noob.

butnix

Legacy Member
Bah, en het monitoraat is de eerste 2 lesuren, en dan nog int pih. ik heb maar vanaf 10.45h les int hiepso
Moet ik nu serieus vroeger opstaan en naar de andere kant rijden om vergiffenis te vragen?

Man, ik doe dees mezelf nooit meer aan. Vanaf nu begin ik elke opdracht van de dag dat'k die krijg :D

Kga nog een grimbergen drinken, anders gaak nie in slaap vallen van de schijt ..

Zero Grav

Legacy Member
Ik heb ook even overwogen om een puzzel te maken. De denkwijze die ik toen in mijn hoofd had was om alle stukken te preslicen en die dan in aparte mc's te steken. En dan gewoon een drag bij de mc met een predefined positie met +-10pixels foutcorrectie.
De gebruiker kan dan gewoon een stuk slepen, een tiental pixels (of meer, kunt ge gemakkelijk aanpassen) verkeerd zitten en loslaten en dan wordt het puzzelstuk automatisch naar de juiste positie gesnapped.

'k Had dat ook, pimp my ride is lijk al volledig af (kan er nog wel aan werken, zitten bugs in) en die puzzelopdracht pas vandaag begonnen. ^^

Ik dacht altijd dat empi een griet was. :unsure:

butnix

Legacy Member
Hoe kunt ga du denken gast? Ik heb in men sig 2 links staan naar foto's van mezelf :D

+ er is niks mannelijkers dan een charmander

GenesisX

Legacy Member
Zero Grav, hebt ge uw code nog van die snapfunctie en de foutcorrectie? :D

Zero Grav

Legacy Member
Ik heb dat niet uitgewerkt, GenesisX. voor ik uiteindelijk aan dat werk begonnen ben heb ik besloten memory te maken. :) Dat werkte wel, alleen zijn mijn posities predefined, dus altijd hetzelfde. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan