Archief - JAVASCRIPT : berekende waarde doorgeven aan height attribuut van table

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

den Acid Burn

Legacy Member
lo,

ik heb ff volgende functie gemaakt in js:
function getHeight() {
y = window.screen.availHeight;
res = y+"px";
//alert(res);
return res;
}

deze waarde zou ikmoete doorgeven aan het height attribuut van <table> zodat deze perfect het scherm verticaal opvult op eender welke resolutie.
maar hoe geef je deze waarde door aan <table height> ?

orez

Legacy Member
uhmz... als dit is voor je vorige probleem op te lossen, kan ik je enkel meedelen dat je helemaal verkeerd bent. Als je je iframe laat vallen, en je vult je tablecell met info, dan rekt deze automatisch mee uit naargelang de content erinstaat...

En dan nog,
www.positioniseverything.net

Tables gebruik je beter niet voor een layout.

den Acid Burn

Legacy Member
nee die is niet om men vorig probleem op te lossen :)

het gaat nu om deze site:
http://brazilie.aargl.nl

ik wil die table in het complete midden van het scherm onder elke resolutie
daarvoor heb ik een outer table gemaakt met <td valign="middle"> en die outer table heb ik al height="100%" gegeven enzo zodat die het scherm volledig verticaal zou opvulen en daardoor de inner table automatisch in het midden komt te staan.
maar height="100%" doet het niet

daarom dacht ik het op deze manier te proberen

den Acid Burn

Legacy Member
ok kheb het zo ongeveer
als er nog iemand met een soortgelijk probleem zou zijn, dit kan je wat ideeen geven:

Code:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/1999/REC-html401-19991224">
<html>
<head>
<title>full size table</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">
<script type="text/javascript">
<!--
function getHeight() {
document.getElementById('tbl').style.height=document.body.offsetHeight+'px';
document.getElementById('tbl').style.width='700px';
}
//-->
</script>
<style type="text/css">
<!--
html,body {
height:100%;
margin:0px;
padding:0px;
}
#tbl {
border:2px solid #f66;
margin:auto;
}
#tbl td {
border:1px solid #933;
text-align:center;
}
-->
</style>
</head>
<body onLoad="getHeight()">
<table id="tbl"><tr>
<td>hallo</td>
</tr></table>
</body>
</html>

Mistabeen

Legacy Member
manman :p allemaal nutteloos werk
als ge wilt dat uw layout de hoogte opvult moete nie alleen uw buitenste tabel 100% height ingeven, maar ook de cel van uw inhoud, ben er vrij zeker van dat daar nu geen height aan gegeven is ofwel ene height in pixels

orez

Legacy Member
Mistabeen zei:
manman :p allemaal nutteloos werk
als ge wilt dat uw layout de hoogte opvult moete nie alleen uw buitenste tabel 100% height ingeven, maar ook de cel van uw inhoud, ben er vrij zeker van dat daar nu geen height aan gegeven is ofwel ene height in pixels

technisch gezien werkt da ook ni, toch ni zoals het moet in beide browsers...

eigelijk zou het min-height: 100% moeten zijn... maarja, onzen geliefde IE verstaat da nie :p

Rvl

Legacy Member
idd lashknife, da was een belachelijke opmerking. Als ge dan toch maar voor bepaalde browser valid code zou maken zou ge dit beter voor ie doen aangezien nog altijd meer dan 90% ie gebruikt en niet ff. Maarja da is maar ALS, zie gewoon da u code overal werkt

orez

Legacy Member
den Acid Burn zei:
ie is dan ook teh sux

da zeg ik nie, en da antwoord vraag ik ook nie... IE schiet inderdaad tekort op sommige gebieden, so does firefox...

Waarom IE gewoon meer tekortschiet alé ja "meer", is omdat IE meer opvallende bugs heeft dan FF...

en cs_rvl... srr to say maar ook belachelijke opmerking... tis beter om voor BEIDE browsers valid code te schrijven. FF is toch aan een opmars bezig, en zijn toch ook een paar miljoen gebruikers... ok tis mss niveel in vergelijking met IE. Ma ge moet die groep ook ni plots gaan buitensluiten. En het feit is ook, da IE meestal content is met niet valid code... en da vinnek dan verkeerd van IE... nuja soit.. Ge kan er eeuwig over blijven discussieren.

Lashknife

Legacy Member
idd ruorez, en als ge dan toch bezig zijt, test dan eventueel of het op Opera (kzou zeggen vanaf v 7.54 ofzo) ook ietwat werkt. (lees: leesbaar is....)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan