Archief - Inlogscherm dat naar map op server verwijst

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mista Molla

Legacy Member
Hallo allemaal,

Ik ben een client zone aan het opbouwen voor mijn fotowebsite waar klanten met een login+pass die ze van mij krijgen toegang krijgen tot een persoonlijke 'mini'site waar ze een backup van hun foto's kunnen afhalen e.d.

Nu het moet allemaal niet ingewikkeld zijn, daarom ben ik op zoek naar een script of dergelijk dat zo werkt.

Klanten komen op http://clientzone.mijnsite.be/ waar ze hun login+pass moeten ingeven.
Eens ze dat hebben gedaan, worden ze automatisch doorverwezen naar
http://clientzone.mijnsite.be/naamklant/

In deze map bevindt zich dan een simpele minisite voor hun.

Weet iemand of dit bestaat of gemakkelijk te maken is, mijn kennis betreffende webdesign is miniem.

Mvg,

el shorty

Legacy Member
maak een php login (bestaan heel wat tutorials van) en zet in je database wat de directoryname is naar wara je moet verwijzen. dan als je login checkt, moet je gebruiker als hij juist aanlogt, doorverwijzen naar die pagina.

dat is zowat het concept waar ik aan denk...

adrianhates

Legacy Member
of gewoon zien dat die map bestaat van de user en dan zijn ingetikte username gebruiken om door te linken naar die url

$url = 'http://www.domein.be/'.$username.'/';
en dan ne direct éé

Mista Molla

Legacy Member
Hmm, mijn kennis van php is iets té licht om dit zomaar te begrijpen, kan je dat wat toelichten adrianhates? Ziet er interessant uit!

el shorty, enig idee of zo'n systeem al bestaat?

Cheerz

j design

Legacy Member
Ik wil je niet teleurstellen maar.
Als je al problemen hebt met een inlog, hoe ga je dan de minisite per gebruiker maken?

Dat is zeker niet om je te kleineren. Ik denk dat je eerst goed moet kijken waar je in totaal naartoe wil gaan en niet deeltje per deeltje in de rij aanpakken.
Totaal concept, uitwerking deel per deel en goed bekijken op voorhand waar de problemen zullen liggen.

Adrianhates bedoelt dat na het inloggen, dus je hebt de username, naar een map gaat op de server met die naam. In die map vindt je dan de minisite terug.

Ik denk eerder aan een index waar je via een variabele een content inlaad.
Zo hoef je maar 1 map, index te hebben en de rest, content in MySQLtabel ofzo
Met modrewrite of multiviews kan je dan de url bekomen die je wil

btw mooi fotowerk

Mista Molla

Legacy Member
Mja minisite is gewoon een html waar ze hun .zip's kunnen downloaden van hun backupfotos, en een flashgallery staat met hun foto's dus niets ingewikkeld.

Zal het eens met jullie methode's proberen! Bedankt!

adrianhates

Legacy Member
Mista Molla zei:
Hmm, mijn kennis van php is iets té licht om dit zomaar te begrijpen, kan je dat wat toelichten adrianhates? Ziet er interessant uit!

el shorty, enig idee of zo'n systeem al bestaat?

Cheerz

ja toelichten.. Als ik dat al kan gaan toelichten dan zul je toch eerst basiskennis php moete lere voor je hier gaat aan beginnen
Anders zul je zelfs met tutorials over login systemen niet ver komen

el shorty

Legacy Member
idd, adrianhates stelt hetzelfde voor als ik, maat ik zou geen map met username maken: kwestie van veiligheid: dat is makkelijker te 'raden' natuurlijk.

Ik zou er eens in lezen. Of zo'n systeem bestaat: er zullen er wel bestaan, al kan ik er tbh geen echte vanbuiten opnoemen.

mpolo

Legacy Member
login_form.php
HTML:
<form action="login_action.php" method="POST">
<input type="text" name="username" value="Hier gebruikersnaam" />
<input type="passwoord" name="pas" value="pas" />
</form>

login_action.php
HTML:
<html>
<head>
<?php
switch ($_POST["username"]) {
    case "bedrijf1":
        $id="2131215454843"
        break;
    case "bedrijf2":
        $id="2131215454844";
        break;
    case "bedrijf3":
        $id="2131215454845";
        break;

//$id = de map naam op de server, ipv van naam van het bedrijf geef je een willekeurige naam en zet je deze gelijk met php.
100% veilig denk ik niet dat het gaat zijn. Maar het is wel een manier
}
?>


<meta http-equiv="refresh" content="0;URL=http://www.jouwadres.be/<?php echo "$id"; ?>" />
</head>
<body>
<a href="http://www.jouwadres.be/<?php echo "$id"; ?>">REDIRECTING ... </a>
<body>


Hoop dat je het een beetje snapt, het is ook best dat je mss denkt om op de submap een beveiliging te zetten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan