Archief - INFO: Wacom Graphire4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DieselPower

Legacy Member
Wacom introduceert Graphire4-tekentablet
Door Martin Sturm - zaterdag 17 september 2005 - 08:58 - Bron: Wacom - Views: 1.192
De bekendste fabrikant van grafische-tekentablets, Wacom, heeft zijn instapmodel vervangen door een nieuw model. De Graphire4-serie vervangt de huidige Graphire3-producten en is, net als zijn voorganger, beschikbaar in twee verschillende formaten, te weten een A6- en een A5-uitvoering. Ten opzichte van de Graphire3-serie zijn de belangrijkste vernieuwingen van de Graphire4-tablets de aanwezigheid van een scrollwheel en twee drukknoppen op het tekentablet, die de naam ExpressKeys dragen. De Graphire4-tablets zijn beschikbaar in drie verschillende kleuren, namelijk blauw, zilver/metallic en wit.

Wacom Graphire4 perspectiefVolgens Wacom is de pen van de nieuwe Graphire4-serie ook volledig opnieuw ontwikkeld. De pen beschikt over twee boven elkaar liggende knoppen, waarvan de onderste knop standaard is ingesteld als rechter muisknop, terwijl de bovenste knop standaard dubbeklikt. De pen heeft 512 drukniveaus en een drukgevoelige 'gum' aan de achterzijde. Net als de bijgeleverde muis is de pen zoals gebruikelijk bij Wacom snoer- en batterijloos. De tablets kunnen via een USB-aansluiting op de computer worden aangesloten.

In totaal zijn er vier verschillende uitvoeringen in de Graphire4 serie. De Graphire4 Classic (A6), Graphire4 Classic XL (A5), de Graphire4 Studio (A6) en de Graphire4 Studio XL (A5). Het verschil tussen de Classic-modellen en de Studio-modellen zit uitsluitend in de bijgeleverde software. De Classic-serie is bedoeld voor mensen die al beschikken over beeldbewerking software en komt alleen met het softwarepakket Corel Painter Essentials2 voor zowel de pc als de Mac. De Studio-modellen zijn voorzien van de extra softwarepakketten Adobe Photoshop Elements 3.0 en Nik Color Efex Pro 2.0 Standard die allebei voor zowel de pc als de Mac beschikbaar zijn. De nieuwe Graphire4-serie is vanaf deze maand verkrijgbaar en heeft een prijskaartje van 99 euro voor de Classic, 149 euro voor de Classic XL, 199 voor de Studio en 249 voor de StudioXL

dezelfde uitleg + fotos op: http://www.tweakers.net/nieuws/39005
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan