Archief - INFO: Sublinks laten opnemen in google

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GaMe®

Legacy Member
Hallo,

Ik heb een .be adres dat opgenomen is in google. Staat momenteel op de tweede pagina op de 12e plaats als je naar dat onderwerp zoekt en het blijft stijgen.

Nu heb ik van een bedrijf geld gekregen om kleine tekst ads te zetten op deze homepage omdat hij is opgenomen in google.

Ze vertellen mij, dat ik deze tekstlinks ook kan plaatsen op andere pagina's op de site. Voorwaarde is dat deze ook in google zijn opgenomen.

Maar dat is net het probleem. Overige links, zoals /register.html, /support.html, /guide.html, ... Zijn niet terug te vinden in google.

Moet ik deze links dan ook apart toevoegen aan de zoekmachine? (http://www.google.com/addurl/)

Xavez

Legacy Member
Ofwel link je niet goed, ofwel zijn de pagina's niet belangrijk genoeg, ofwel is je site slecht gebouwd (ik denk aan JavaScript links)...

Xiao

Legacy Member
Die /addurl/ link moet je niet op rekenen.
Kan een maand duren, kan 6 maanden duren, kan zelfs zijn dat ze je nooit toevoegen.
De beste manier is om zoals Xavez zegt te zorgen dat veel websites naar jouw website linkt.
Als je links dan geen afbeeldingen of javascript links zijn (afbeeldingen zal wel lukken, maar is af te raden), volgt Google automatisch de links op de pagina naar waar andere websites linken.

Vb: zet op uw index pagina links naar register.html, /support.html, /guide.html, ...
en zorg dat veel websites naar je indexs pagina linken.

Nog beter is om ze naar register.html, /support.html, /guide.html, ... te laten linken, maar dit is moeilijker.

stoomboot

Legacy Member
Ge kunt eventueel ook eens wat info opzoeken over robots.txt

EuT.be

Legacy Member
hetgeen dat bij mij meestal help zijn de "o zo simpele" meta tags
zogelijk:
Code:
<meta name="ROBOTS" content="INDEX, FOLLOW" />
<meta name="ROBOTS" content="SNIPPET, ARCHIVE" />
<meta name="REVISIT-AFTER" content="5 DAYS" />
en gevolgd de gewoonlijke meta's die dan de informatie over pagina weergeven.
waarbij verstaande:
INDEX/NOINDEX : opslaan van urls en pagina
FOLLOW/NOFOLLOW : het volgen of niet volgen van de urls
SNIPPET/NOSNIPPET : Niet alle bots doen, maar deze geeft aan om een thumb/shot van je pagina te maken
ARCHIVE/NOARCHIVE : om de pagina's in het archief/cache te stoppen
REVISIT-AFTER : gewoon om te zeggen dat er pas om de x dagen een mogelijk update is en niet dagelijks moet wederkeren welke bandbreedte gaat opslurpen.

robots.txt is meer eerder om een spider/crawler te zeggen waar ie niet moet zijn zogelijk bestanden waar wat gevoelige gegevens in staan of mappen waarin gevoelige data staat. Alsook met robots.txt kun je zeggen welke bots je je website wilt laten afzoeken of niet.

robots.txt en meta's zijn het eerste wat de robots doorzoeken, na onderzoek zoeken ze de sitemap af mochten er conflicten zij dankzij dynamische links. Btw, meta's zijn niet allemaal copy-paste zogelijk gewoonlijk, keywords moeten kern-woorden bevatten die éénmalig of medermalig voorkomen op de pagina.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan