Archief - INFO: Photoshop Express Beta launched

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

m-be

Legacy Member
Het is niet photoshop zoals we het kennen, vergeet lagen, maskers en filters, maar het is imo een interessante ontwikkeling. Voorlopig draait het nog in je browser, maar er komt ook een RIA-versie van die zal draaien op je desktop d.m.v. AIR.

Terry White Techblog zei:
You’ve heard of Photoshop right? C’mon, it’s now a verb! "I Photoshoped that picture." As popular as Adobe Photoshop is, believe it or not there are people out there (from what I hear) that have never used it and probably never will - gasp, I know! However, it’s true. There could be a lot of reasons for this, such as people that just don’t buy editing tools. Teens for example, usually don’t have an extra $600-$900 lying around to pop for Photoshop CS3 or Photoshop CS3 Extended. Sure there are cheaper versions such as the industry leading Adobe Photoshop Elements, but hey - these guys won’t even pay $90 for software. How do they get their MySpace images edited? Well they either Don’t edit them at all (I’ve seen more than enough photos with red-eye out there to know this to be true) or they rely on FREE tools. "Free" you say?



That’s exactly where Adobe Photoshop Express is aimed! It’s a FREE service that allows you to polish, sort, store and show off your picts. It’s also completely web based! You might remember last week when I turned you on to another FREE Adobe Service code named BRIO. So this is not really the first time that Adobe has given users a FREE way to do things. That’s right, think of some most frequently used features of Adobe Photoshop available for use on the web anytime for FREE. Completely platform independent because it works in your web browser as long as you have the Flash 9 Player, which is also FREE. Now before my Pros get all up in a tissy, don’t worry. This is not going to replace the Photoshop you’ve come to know and love. As a matter of fact if you’re making your living doing that Photoshop thang, then you can just keep right on working the way you always did. There are no Layers here, No CMYK, No pro level filters and the list goes on. However, if you’re that guy or gal that just wants to up your online cred (formally street cred) and get your MySpace and FaceBook images poppin’ then you’ll want to check out this free public beta!

Meer info
Get started!

Xoliul

Legacy Member
Eventjes bekeken: het werk allemaal wel netjes (behalve dat die registratie enkel QWERTY keyboard input aanvaard ofzo, wtf?), maar uiteindelijk is iemand die dit forum bezoekt (en toch wat Photoshop kan) er helemaal niks mee, aangezien het zo'n 15-20 geautomatiseerde acties uit Photoshop kan, wat dan meteen ook alles is. Die Terry White kerel zegt het eigenlijk, dit is bedoeld voor zo van die online hipsters die superveel foto's op al hun social networking sites dumpen en die hierbij dan toch een mooi afgewerkt online tooltje krijgen om wat simpele truukjes te doen.
De conclusie die ik voor mezelf trek: utterly useless in mijn geval :)

m-be

Legacy Member
op dit moment is het voor mij ook totaal onbruikbaar, maar het is een interessante ontwikkeling. Er zal een moment komen dat we PS volledig draaien vanop de Adobe-server, ben ik bijna zeker van. Dit is een eerste aanzet daar naartoe. En het is meteen ook een aanval op de gratis fotobewerkers die nu her en der uit de grond schieten, op die manier dus een soort van klantenbinding. Er zullen altijd wel mensen zijn die van daaruit overstappen naar Photoshop Elements, of misschien wel Photoshop (al dan niet Extended)...

m-be

Legacy Member
whoa, dit is best wel indrukwekkend voor een GRATIS pakket:

Super Cool feature number 5 - So now here is the part that just really blew me away. After you have done all of your editing and you save your changes….you can go back in to the edit function and undo them or change them (even after logging out and then logging back in again). I was totally shocked that this feature would be in a free online image editor. This is straight out of Lightroom. Non-destructive online edits. Well now I’ve seen everything. -PhotoWalkPro

vincentvc

Legacy Member
Eindelijk doen ze het ook eens, veel tools heb je niet maar genoeg voor mensen die gewoon hun foto's wat willen bijhouden en lichtjes retoucheren.
Maar erg origineel is het natuurlijk niet, er zijn al vele alternatieve online image editors die ook gratis zijn en zelfs krachtiger.

`SeriOUs

Legacy Member
Idd, er zijn genoeg gratis tools die bijna hetzelfde kunnen doen. Goede ervan is wel dat Photoshop ongeloofelijk veel kennis heeft opgedaan, en er mss toch nog een vernieuwende applicatie van uit kan groeien.

Hoogstwaarschijnlijk heeft Adobe dit heeft opgezet met oog op hun nieuwe RIA-paradepaardjes te promoten: Flex + Air. In dat opzet zijn ze natuurlijk wel goed geslaagd, want voor een online applicatie is dit erg zalig.

Blanco

Legacy Member
Ik vind er eigenlijk niet veel aan, veel te weinig controle over wat je doet. Het zou mij verwonderen moest Adobe de eerste zijn die dit doet.
Maar voor huis -en tuingebruik kan dat wel handig zijn, maar niet voor mij.

m-be

Legacy Member
't is ook niet gemaakt voor de gemiddelde/gevorderde photoshopgebruiker he. Eigenlijk is het een opstapje naar Elements.

Xavez

Legacy Member
'tis leuk. Van de tools die ik totnogtoe had geprobeerd vond ik Picnik wel de leukste/eenvoudigste/lichtste/makkelijste. Maarja, Photoshop heeft z'n naam mee he :).

@M-BE: Photoshop Elements gaat volgens mij z'n doel helemaal voorbij. Ik denk dat je een pak meer aan Picasa hebt in dat geval: licht, eenvoudig, duidelijk, entertainend. Elements ligt nog te fel in de lijn van de interface van Photoshop, en voor een leek is dat niet echt een positief punt :).

m-be

Legacy Member
tja, da's misschien ook weer zo.
ViniMan: leuke lijst, 'k had geen idee dat er zoveel waren.

Uiteindelijk zal't mij een zorg wezen, ik heb voldoende aan de PS/LR combinatie :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan