Archief - info: MS Searchengine "Live" beta gelanceerd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

peng

Legacy Member
Now besides the fact of having a great name, Microsoft's Live Homepage (and other services soon to come) will surely capture an insane amount of Microsoft based users. Having the ability to integrate RSS feeds, your Hotmail account, Windows Live Safety Center, Windows Live Favorites, Windows Live Messenger and a whole lot more into a start page, they are sure to attract another user base. Right now, when I open up my Firefox, my startpage is no longer google.com/ig; instead, it's two pages: google.com/ig and live.com.

The only question I ask myself now is: 'Too little too late?".
With Google dominating the search engine market with an algorithm that gets SEO (search engine optimization) experts nautious, will they be the final choice of end users? Or will Microsofts's attempt to "get back in the game" be the downfall of Google?
Link: www.live.com

Site is bij mij nogal aan de trage kant (wat mijns inziens een enorm minpunt is) maar de look'n'feel vind ik wel leuk.

Lang niet genoeg om mij te doen overschakelen naar Live, want Google lijkt mij nog altijd meer troeven in handen te hebben. Zoals ze zeggen in het quote zijn ze volgens mij te laat om Google nog van hun troon te stuiten.

Zero Grav

Legacy Member
En wat is het verschil nu feitelijk met search.msn.com? Want toen ik een string invoerde werd ik gewoon doorverbonden met search.msn? :/

Ik ben pro-ms en ie maar toch grappig dat dit in de code staat. :p

document.write(" "); /* normalizes ie and ff, else ie sees an additional top margin */

Er zitten trouwens ook wat javascript fouten in de site. Maarja, de modale gebruiker heeft javascript foutdetectie sowieso afstaan en zal het waarschijnlijk ook niet al te vlug merken want het zijn kleine dingen.

servi

Legacy Member
Het heeft enkel interessante features. Het verplaatsen van de content naar waar je wil is bijvoorbeeld plezant. Maar ook leuk is dat je direct je emails kan zien op je frontpagina. Ook is het leuk dat live blijkbaar veel steden en dorpen van de wereld kent : Ik typte duffel en hij verwees me correct door naar het weer in Mechelen.

Tevens heb ik de indruk dat live-search net iets betere resultaten geeft dan google. ( Dit is uiteraard héél subjectief )

Nou ja, ik ben blij dat microsoft de concurrentie aangaat. Google dreigt/dreigde immers op een monopolie af te stevenen en monopolies zijn NOOIT goed.

edit : Hmm het heeft echt wel leuke features, je kan bijvoorbeeld ook zelfgekozen rss feeds toevoegen.
Een voorbeeldje van wat ik 5 minuutjes tijd als pagina heb kunnen maken :
http://users.telenet.be/phlips/windowsLive.jpg

Erlend

Legacy Member
De pagina krijgt geen volledige refresh na het zoeken. Zoals peng zegt,
grafisch zit het al goed maar ik persoonlijk vind het nog niet perfect.
De website gaat hier allesinds erg snel en vlotjes.

killgore

Legacy Member
:bow: microsoft

ik ben nooit echt fan geweest van microsoft inet-zaken (vond zowel ie, outlook express, msdn, msn search, ... vrij zwak). Maar hier hebben ze toch veel in 1 klap goed gemaakt ;).

Kheb me ook wat beziggehouden met wat rss feeds en is verdomd handig :p

Zero Grav

Legacy Member
Ow lol, ik moet even mijn mening herzien, bij mij laadde hij daarstraks enkel de searchbar en het logo links in. :/

'k Moet zeggen, op dit vlak is er best wel wat meer aan. Een perfecte startpagina. En zoals servi al vermelde, mail op je mainpage is altijd sweet.

Eenmaal je alles geconfigureerd hebt lijkt me dit echt ongelooflijk handig.

Wat ik wel nog graag gehad had was dat je emails kon verzenden via de pagina zelf en niet in een nieuw window moest gaan knoeien.

dêsh'

Legacy Member
Heeft veel weg van die gmail startpagina, daar kan je ook uw items verplaatsen naar keuze, eigen rss feeds toevoegen, emailberichten weergeven, weerberichten (al blijken die bij live.com beter te werken), ...

Toch een leuk initiatief!

bRahms

Legacy Member
Alhoewel het handig is, blijf ik bij mijn zelfgemaakte startpagina. Een link naar zowat alle pagina's die ik courant nodig heb, blijft voor mij de enige noodzaak aan een startpagina.

killgore

Legacy Member
bRahms zei:
Alhoewel het handig is, blijf ik bij mijn zelfgemaakte startpagina. Een link naar zowat alle pagina's die ik courant nodig heb, blijft voor mij de enige noodzaak aan een startpagina.
ge hebt een favorites ding en een gadget die uw favorites (dus links) op die mainpage plaatst :p

bRahms

Legacy Member
killgore zei:
ge hebt een favorites ding en een gadget die uw favorites (dus links) op die mainpage plaatst :p
Inderdaad, maar dan moet ge steeds da vensterke sluiten en opnieuw openen als ge het nodig hebt. Voor sprekend gemak heb ik dan maar een Startpagina gemaakt die werkt in FF, IE en Opera :p

killgore

Legacy Member
Is hetniet mogelijk om gadgets vanop uw localhost of zo te laten lopen??? Ik vertrouw nog altijd veel meer men eigen pc als een url die elke dag kan verandere.

blaZe

Legacy Member
'Get the most out of Flash Professional 8' mail vond ik wel geinig ;)

maar agree, ik ga dit zeker wel een kans geven want voelde me ook een beetje goedkoop wanneer ik iets zocht telkens google.com te pakken.

Het blijft een goede searchengine maar concurrentie is nooit slecht.

servi

Legacy Member
'Get the most out of Flash Professional 8' mail vond ik wel geinig

puur uit onderzoek dat ik flash 8 geprobeerd heb. ;)
Hoewel het interessante features heeft bevat het precies niet wat ik zocht, tenzij ik er natuurlijk over gekeken heb. ( een manier om video-clips te streamen, maar dan zonder de flash streaming server te gebruiken )

blaZe

Legacy Member
servi zei:
'Get the most out of Flash Professional 8' mail vond ik wel geinig

puur uit onderzoek dat ik flash 8 geprobeerd heb. ;)
Hoewel het interessante features heeft bevat het precies niet wat ik zocht, tenzij ik er natuurlijk over gekeken heb. ( een manier om video-clips te streamen, maar dan zonder de flash streaming server te gebruiken )

zit erin hoor, maar wel enkel in de Pro versie, je moet kijken als je dan video importeert om dan de juiste opties te kiezen (standaard staat dit op 'progressive download from a http server' wat je moet nemen, player kiezen en hupla.)

http://video.google.com gebruikt ondertussen ook Flash om zo hun resultaten te laten afspelen.

heb net gisteren geprobeerd om video met alpha channel te gebruiken in Flash, leuk maar moet mijn "green" studio eerst eens deftig opstellen.

servi

Legacy Member
zit erin hoor, maar wel enkel in de Pro versie, je moet kijken als je dan video importeert om dan de juiste opties te kiezen (standaard staat dit op 'progressive download from a http server' wat je moet nemen, player kiezen en hupla.)

Dat is niet wat ik zoek (ofwel heb ik weer verkeerd gekeken :p ), ik heb me wat verkeerd verwoord. Ik wil content streamen die on the fly wordt aangemaakt ( bijvoorbeeld tonen wat een webcam filmt ), maar dit zonder gebruik te maken van een flash streaming server.

edit : ah met ffmpeg kan ik precies ook *.flv aanmaken, dat wordt serieus onderzoeken die boel :)

edit2 : aha gevonden : http://open4all.info/ossa/_Live_Flash_Stream_via_FFMPEG

Boddah

Legacy Member
bovendien kun je in .net zelf plugins schrijven om op die site te zetten. kheb 2 weken geleden een korte marketing voorstelling van dit bijgewoond, waar men vooral de nadruk legde op .net en dat stukken code zijn vrijgegeven om zelf mee te spelen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan