Archief - INFO: IE 8.0 B1 is uit, start met testen!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DevFred

Legacy Member
Ikzelf heb IE 8.0 B1 een paar minuten na de release gedownload. Ben een Firefox gebruiker vanwege de Fasterfox, Adblock Plus en Noscript plugins.

Ik ben geen hater ofzo, Microsoft is IE echt mooi aan het verbeteren. Ze zijn stricter en houden zich beter aan standaarden met IE 8.0. Ook zijn er steeds minder exploits voor IE en doet IE het merkbaar beter op gebied van exploits de laatste tijd in sommige testen.

Maar genoeg daarover, Ik raad iedereen aan die zijn website er goed wil laten uitzien in de meest gebruikte browsers (die van dit moment en de next-gen) IE 8.0 B1 te downloaden.

Download: http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/ie/ie8/readiness/Install.htm

Mijn website zag er mooi perfect hetzelfde uit zonder fouten in IE 7.0, FF, Netscape, Opera en Safari.

Maar blijkbaar doet IE 8.0 het iets beter in het stricter volgen van mijn code, en heb ik 2 code foutjes gevonden en deze opgelost, zodat mijn website er weer goed hetzelfde uitziet in IE 8.0, en klaar is voor IE 8.0's rendering system.

sink

Legacy Member
laat ons hopen dat het idd weer een stukje beter wordt, ik test zelf redelijk veel in FF, IE6 & 7, en de 7 is al een hele verbetering tov de 6, maar die laatste is nog steeds een pain in the ass..
niks frustrerender als al uwe css perfect werkt in FF, na een tijd zwoegen werkt het ook perfect in IE7, en als ge dan IE6 checkt en merkt dat het naar de knoppen is.. :sop:

Lashknife

Legacy Member
sink, van de start af, meteen vergelijken in je browser verzameling, niet eerst een site maken voor ene en dan de fouten beginnen oplossen... veel meer werk

killgore

Legacy Member
IE8 zou op zijn minst acid2 moeten volgen en ze gingen denk ik proberen ook Acid3 te ondersteunen (firefox 3 ging ook al zeker doen). Dus op dat vlak zal je denk ik niet moeten klagen.

Lashknife

Legacy Member
zolang da ze float maar eens deftig maken eindelijk, en dat een float binnen een andere div geen effect heeft op andere floats, zodat je nu eindelijk, op een deftige manier, meerdere floated columns naast elkaar kan zetten, met daarin nog floated content zoals images.

Nu loopt een clear of volgende float totaal de mist in daardoor

sink

Legacy Member
Lashknife zei:
sink, van de start af, meteen vergelijken in je browser verzameling, niet eerst een site maken voor ene en dan de fouten beginnen oplossen... veel meer werk
mja, ik ben gene css expert, daarvoor is mijne collega juist voor aangenomen :p (+ ook voor javascript)
ik zorg voornamelijk voor de php programming, xml's, en de vertaling daarvan :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan