Archief - HTML: Navigatie doet raar in IE

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

IcefoxXx

Legacy Member
Dit is de betreffende site: klik

Als je die opent in IE, zie je dat er in mijn verticale navigatie er steeds zwarte "balken" naast komen. Hoe kan ik die weg krijgen? Met FF heb ik dit probleem niet.

denk

Legacy Member
ik denk (jaja, lacheuuuuuuuuh) dat het komt omdat IE automatisch de grootte aanpast aan het woord. Zoals je ziet in FF kan je het woord VERBETERINGEN, zie je de laatste N niet volledig. Dus ik zou gwn hanteren om via css ofzo de grootte van de kadertjes (de kleine menu-kadertjes) een vaste waarde te geven.

Niet zeker natuurlijk :)

orez

Legacy Member
IE past automatisch een DIV aan naar de grote van het langste woord, FF steekt het weg, of gaat simpelweg over de boord, zonder da uw div vergroot (zo moet het feitelijk)

Er is dan ook maar 1 oplossing voor hé ... maak u menu een pixel of 3 groter, want het woord verbetering past er toch al niet in ..

IcefoxXx

Legacy Member
Ok, ik heb dit even geprobeerd, maar dan kom ik iets raars uit: Het kleur van de nav verwijdt 3 pixels, maar de border niet. Die blijft op zijn plaats en de zwarte plek blijft.

CSS code:

Code:
/* Vertical Nav CSS */
ul#navlist
{
width: 117px;
\width: 119px;
w\idth: 117px;
padding: 0px;
border: 1px solid #808080;
border-top: 0px;
margin: 0px;
font: bold 11px verdana,helvetica,arial,sans-serif;
background: #808080;
}

Ik moet er wel bij zeggen dat ik de layout niet gemaakt heb en nog niet zoveel van css snap. Er zitten nog een paar nav dingen in de css, als je wil, zal ik die ook even tonen, of kijk op http://users.skynet.be/klassite3l3/styles.css

IcefoxXx

Legacy Member
Rvl zei:
Gij kunt precies goochelen met width ;). Lees gewoon es op css.maxdesign de listtutorial en dan is u probleem opgelost. http://css.maxdesign.com.au/listamatic/ deze link dus en daar kies je gewoon een of ander vertical list en volg je de uitleg gewoon.
is volgens mij toch geen correct nederlands

Grappig dat je die site geeft, want svelvestsword gaf mij ook die link en daaruit heb ik die gekozen.

Btw. waarom goochel ik met width?

En van dat niet correcte nederlands, ik twijfelde al :p

Kga die tutorial eens lezen, misschien is mijn probleem dan opgelost ;)

Rvl

Legacy Member
omdat je zo mooi met de verschillende soorten width speelt: width /width en w/idth. nice one :niceone:

IcefoxXx

Legacy Member
Rvl zei:
omdat je zo mooi met de verschillende soorten width speelt: width /width en w/idth. nice one :niceone:
Kvond da ook raar; kweenie waarvoor w/idth staat.. Of is da een typfout:p

Rvl

Legacy Member
width: zal wel volstaan, ik denk dat de online wereld nog nie klaar is voor u geavanceerde code die ge hier aan ons laat zien;). Nuja misschien ben je de trendzetter

IcefoxXx

Legacy Member
Rvl zei:
width: zal wel volstaan, ik denk dat de online wereld nog nie klaar is voor u geavanceerde code die ge hier aan ons laat zien;). Nuja misschien ben je de trendzetter

Hah, ik heb die layout en dus ook de css nie gedaan, dus hebben die dingen eiglijk geen nut ofzo?

eiglijk zijn we nogal :offtopic: :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan