Archief - HTML: Lightbox

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FreakyLeash

Legacy Member
Ja maar die moet tog mooi komen te staan niet? :P
Kan die afbeeldingen tog niet gewoon zomaar plaatsen? :D

Edit:

Ziezo,
Alles is opgelost denk ik

Heb alleen nog die kleine grafische fout maar daar is niets aan te doen zekers?

Bedankt voor al jullie hulp,
Ik ben jullie zeer dankbaar voor jullie tijd & hulp !!!

gryffoer

Legacy Member
pffff
als ik dit lees;
Code:
<div style="position: absolute; width: 100px; height: 100px; z-index: 1; left: 343px; top: 357px" id="laag1">
dan krijg ik koppijn :D

normaal zeg je alleen;

<div id="picture">hier zet je dan die immage</div

en dan ga ja met css die div id opmaken.
en dat komt dan ofwel in een apparte css file te staan (ext. is .css) ofwel in je head... Maar zo uw pagina opmaken is vragen om fouten...


Maar euhm veel succes nog ;)
en de aanhouder... :baard:

FreakyLeash

Legacy Member
Wat is eigenlijk een css :(
Ik heb gewoon een laag gemaakt, daar mijn afbeelding ingezet en dan zo verplaatst ...

Ik snap dus nooit wat ik verkeerd doe hé :D

gryffoer

Legacy Member
CSS = cascading style sheet, misschien eens in google ingeven ;) ofwel jezelf een boek kopen...

Ik heb je site is door een validator gehaald, niet echt zo goed, met liefst 215 fouten...

Css is ie wel valid (je gebruikt het dan ook niet :crazy:)


Maar toch nog veel succes toegewenst!


edit; misschien eens deze regel

<script language="JavaScript">

uit je head halen, kdenk niet dat die daar moet staan...

FreakyLeash

Legacy Member
gryffoer zei:
CSS = cascading style sheet, misschien eens in google ingeven ;) ofwel jezelf een boek kopen...

Ik heb je site is door een validator gehaald, niet echt zo goed, met liefst 215 fouten...

Css is ie wel valid (je gebruikt het dan ook niet :crazy:)


Maar toch nog veel succes toegewenst!

Pfff ik geef het op ...
Ik snap er gewoon geen knijt meer van,
Wat is er nu fout aan hij werkt tog?

Ik kan die regel er niet uit halen,
Die is voor mijn buttons:


<script language="JavaScript">
<!--
function FP_preloadImgs() {//v1.0
var d=document,a=arguments; if(!d.FP_imgs) d.FP_imgs=new Array();
for(var i=0; i<a.length; i++) { d.FP_imgs=new Image; d.FP_imgs.src=a; }
}

function FP_swapImg() {//v1.0
var doc=document,args=arguments,elm,n; doc.$imgSwaps=new Array(); for(n=2; n<args.length;
n+=2) { elm=FP_getObjectByID(args[n]); if(elm) { doc.$imgSwaps[doc.$imgSwaps.length]=elm;
elm.$src=elm.src; elm.src=args[n+1]; } }
}

function FP_getObjectByID(id,o) {//v1.0
var c,el,els,f,m,n; if(!o)o=document; if(o.getElementById) el=o.getElementById(id);
else if(o.layers) c=o.layers; else if(o.all) el=o.all[id]; if(el) return el;
if(o.id==id || o.name==id) return o; if(o.childNodes) c=o.childNodes; if(c)
for(n=0; n<c.length; n++) { el=FP_getObjectByID(id,c[n]); if(el) return el; }
f=o.forms; if(f) for(n=0; n<f.length; n++) { els=f[n].elements;
for(m=0; m<els.length; m++){ el=FP_getObjectByID(id,els[n]); if(el) return el; } }
return null;
}

function FP_swapImgRestore() {//v1.0
var doc=document,i; if(doc.$imgSwaps) { for(i=0;i<doc.$imgSwaps.length;i++) {
var elm=doc.$imgSwaps; if(elm) { elm.src=elm.$src; elm.$src=null; } }
doc.$imgSwaps=null; }
}
// -->
</script>

het.pc.schaap

Legacy Member
even ter info, maar je position is ook totaly fucked up he maat.
Als je dit weergeeft op een resolutie van 1024px (elke site moet tg wel zichtbaar zijn op deze lengte sinds grotendeels van de surfers deze breedte heeft) dan is
1) je tabel al zoizo te groot: 1280px, de website zal zelfs niet volledig op een res van 1280px reedte werken sinds er rechts een scrollbaartje komt. Je hebt dus al een res van meer als 1280px in de breedte hebben. Maar mischien is dat jouw doelpubliek...
Ik raad je aan om met een breedte van MAX 1000px te werken

2) als je iets in het midden wilt positioneren. Doe dat dan met een wrapper met de volgende css:
#wrapper {position:absolute; left:50%; margin-left:'de helft van je width' ; width:'je width'; height:auto }
en zet dan deze div rondom alles. Dan staat je site overal in het midden

3) je spacer.gif gebruik je een 30 tal keer in dzelfde row, waarom maak je er niet gewoon één cel van....? dat zal je code al veel beter laten uitzien. En werk niet zo slordig, het ziet er redelijk wanordelijk uit imo.
Als je sliced, dan moet je 'nuttig' slicen. Hele stukken zoveel mogelijk, enzo weinig mogelijk spacers, en als je spacers gebruikt, zet er dan geen 30 naast elkaar. Maar maak er 2 of 3 van. Vooral as je spacer maar 1*1px is

voor de rest, zeer mooie design, strak, allees mischien iets meer kleur? maar dat is persoonlijk. De hovers zijn ook zeer mooi. Maar ik zou persoonlijk nog een klein accentje op de active knop doen.

sinds het een handboekerij is, mischien hier en daar wat boeken fz in de banner, is maar een idee he, zie maar wat je ermee doet

deze comentar was niet om je af te breken maar om je te helpen. Moest iets in mijn taalgebruik niet al te vriendelijk overkomen, mijn excuses daar voor.

Als je nog vragne hebt, laat ze dan weten. Daarvoor dient dit forum
grts
pioniq
aka schaap

FreakyLeash

Legacy Member
Hoe moet met CSS werken?
Ik weet niet hoe ik die positie moet bepalen van héél mijn slice geheel?

Edit:

Ben trouwens helemaal opnieuw begonnen,
Dus nu heb je alleen dit:

http://users.skynet.be/fb022166/

Breedte max 950 pixels alleen ziet hij er nu niet uit :P
Dus tjah :D

orez

Legacy Member
Tips:

1. Get rid of frontpage.
2. Ga naar www.w3schools.com en leer html & css
3. "Werk met slices" is géén webdesign related iets... je werkt niet met slices, dat is gewoon iets wat je doet met uw design, is de nodige afbeeldingen opslaan van uw design om later volledig zelf uw html/css te gaan schrijven.

orez

Legacy Member
gryffoer zei:
pffff
als ik dit lees;
Code:
<div style="position: absolute; width: 100px; height: 100px; z-index: 1; left: 343px; top: 357px" id="laag1">
dan krijg ik koppijn :D

normaal zeg je alleen;

<div id="picture">hier zet je dan die immage</div

en dan ga ja met css die div id opmaken.
en dat komt dan ofwel in een apparte css file te staan (ext. is .css) ofwel in je head... Maar zo uw pagina opmaken is vragen om fouten...


Maar euhm veel succes nog ;)
en de aanhouder... :baard:

Zelfs dit niet mijn beste, allemaal goed en wel, en chapeau dat je zo behulpzaam bent... maar ge moet nu ook weer niet alles in divs gaan proppen hé ...

<img src="......" /> Gewoon opmaken met css is voldoende...

gryffoer

Legacy Member
heb juist nog eens gezien naar uw site.

Uw footer "copyright enzo"; mss kan je die beter zo oplossen:

nu staat er: position:absolute; bottom:10px;
nu gaat die footer altijd 10px van uw bottom blijven...

Code:
<div id="footer">copyright enzo</div>
deze zet ge in div id="alles"

en in uw css zet ge bv dees;

Code:
#footer {
	background-color: #666666;
	text-align: center;
	color: #FFFFFF;
}


Is maar een sugestie, want zie dat je footer nu altijd blijft staan...

Voor de rest ziet ie er al een heel pak beter uit ;) keep up the good work

[ImpacT]

Legacy Member
FreakyLeash zei:
Dank je dat helpt echt veel,
Zo'n plaatje ineens snap ik alles,
nee jongens het is al goed,
iemand helpt me er al mee :)
We zjin dus opnieuw begonne met de site :)

Is't niet een beetje logisch dat je eerst "zelf" wat zoekt i.p.v. alles voorgekauwd te krijgen ?!?!

Ik weet niet hoor, maar Lightbox is een van de SIMPELSTE dingen om online te gooien... 't staat in de manuel echt wel heel makkelijk uitgelegd.

Uit deze topic blijkt gewoon dat je niet echt veel moeite doet.. IMO na 2 posts een slotje en kom eens terug als je echt een probleem hebt.

Xavez zei:
Geef dan liever een echt boek mee: http://www.zeldman.com/dwws/

Denk je nu echt dat ie ooit een boek gaat kopen? Is zelfs te lui om even te zoeken... 'k weet niet maar zelfs op het fora staat een uber grote link naar 'HTML handleiding' - 'Sitemasters' enz...

Xavez

Legacy Member
[ImpacT];10225832 zei:
Denk je nu echt dat ie ooit een boek gaat kopen? Is zelfs te lui om even te zoeken... 'k weet niet maar zelfs op het fora staat een uber grote link naar 'HTML handleiding' - 'Sitemasters' enz...

Als ge de informatie niet krijgt, kunt ge er ook niks mee doen. Ik zag mezelf ook geen boeken kopen toen ik pas begon met die dingen en ik was ook liever lui dan moe. Maar hey, things change :)

[ImpacT]

Legacy Member
Kan'k misschien wel inkomen, maar 'k denk dat de uren die in de tut's en post met links enz... gestoken zijn dat die wel wat tot z'n recht mogen komen, maar goed, sad to see the forum still is as shitty when I left it.

welp

Legacy Member
[ImpacT];10226133 zei:
Kan'k misschien wel inkomen, maar 'k denk dat de uren die in de tut's en post met links enz... gestoken zijn dat die wel wat tot z'n recht mogen komen, maar goed, sad to see the forum still is as shitty when I left it.
Wat heb jij een grote mond zeg...:wtf:
Vertrek dan maar snel want het stinkt hier (edit) nog meer sinds je vorige posts...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan