Archief - HTML: Iframes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flurk

Legacy Member
Hi,

ik ben voor een project op school een website aan het maken maar heb enkele probleempjes (het is geen informatica school :D)

Ik heb 2 vraagjes: ten eerste ben ik op zoek naar een scriptje dat ervoor zorgt dat als ik over een link komt, er in een iframe een jpeg getoond wordt, maar ik vind niks.

ten 2de: ik zou als ik op een link klik, tegelijk, meerdere pagina's moeten kunnen laden in verschillende iframes.

DJ_Trash

Legacy Member
waarom met iframe werken?

zet op uw page ne foto (desnoods ewa positioneren met css)
en verandert dien me javascript

iframe is toepasbaar voor pagina's in te laden, voor pics bekke overbodig

een toepassing van da principe
http://www.javascript-page.com/chpic.html

voor ge afkomt met "ja maar da doe ni exact wa ik wil hebben":werk dan me 1 pic en laat alels daarnaar verwijzen.

WoDkA

Legacy Member
en voor dat 2e gebruik je ook wat javascript ..

hang aan je link aan onclick event, die dan bv. de function loadNews() oproept ofzo ..

function loadNews()
{
parent.xxx.location.href="newsContent.htm"
parent.yyy.location.href="newsNavigation.htm"
}

waarbij je xxx & yyy vervangt door "name" van iframes

als je die onclick aan een <a></a> hangt, kan je via zijn href ook al iframe inladen eh .. dus moet je 2 iframes inladen, doe 1e via de <a> en de 2e via dat scriptje ..

de beide doen via het script gaat ook ( als dat je overzichtelijker lijkt ) , maar dan moet je ofwel die href uitschakelen bij <a> ( href="javascript:void(0)" ) ofwel die onclick op een span hangen ofzo, die je opmaakt dat het lijkt op een hyperlink ..

Flurk

Legacy Member
ok dit is wat ik nu gedaan heb
<head ...
<script>
function loadinframe()
{ parent.Head.location="home.php"
parent.BovenInfo.location="BovenInfo2.html"
}
</script>
<\head ....


<body ...

<a href="javascript:loadinframe()" ><img src="images/Site-school_10.gif" alt="" width="23" height="25" border="0"></a>

<\body ...


dit werkt perfect, maar is het nu mogenlijk van die 2 paginas variabel te maken ? dat ik verschillende knoppen heb, en bij elke knop worden er 2 andere paginas geladen zonder dat ik voor elke knop een script moet schrijven ? hoe los ik dit op


AL REUZE BEDANKT

WoDkA

Legacy Member
perfect mogelijk ..

voorwaarde is dat je 2 pagina's dan bv. nieuws.htm en nieuws2.htm noemen ..
wat doe je dan ? je geeft bij loadinframe() een variabele mee .. bv. "nieuws"

in het script haal je die var dan op, en plak je achter die var een keer ".htm" en een keer "2.htm" , en dan redirect je naar die 2 paginas ..

dus, stel dat er onclick(nieuws); staat, dan zal het script de strings nieuws.htm ( nieuws + htm ) en nieuws2.htm ( nieuws + 2.htm ) maken ..

en dan gebruik je die 2 strings in je .location eh :)

indien nodig code ik wel een voorbeeld ..

WoDkA

Legacy Member
als dit je body is :

PHP:
<body>

	<a href="javascript:openURL('A');" >Klik Mij</span>

	<iframe name="frame" src="http://www.google.be" />
	<iframe name="frameSub" src="http://www.google.be" />

</body>

dan is script zo :

PHP:
<script type="text/javascript" language="JavaScript1.2">

function openURL(doel)
{
	var urlMain = doel + ".htm";
	var urlSub = doel + "2.htm";

	parent.frame.location = urlMain;
	parent.frameSub.location = urlSub;
}

</script>


hier zal hij dus navigeren naar pagina A.htm en A2.htm ..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan