Archief - HTML: codes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Deefees

Legacy Member
Hallo ik zoek wat codes,

namelijk
de tag die het uur weergeeft (plaatselijk ofzo)

en ik zou ook willen hebben dat er een knopje of pop up kotje komt waarbij je de site makkelijk in je favorieten zet.

Dank u.

tikketim

Legacy Member
om het uur weer te geven kan je best een javascriptje zoeken , die geeft dan het uur weer zoals het bij de bezoeker van je site is , een tag zelf is er niet voor ...

dat knopje is ook wer met javascript
btw gebruik alsjbft een knopje als je zoiets echt wil , popups zijn er alleen maar om irritant te zijn :p

Deefees

Legacy Member
Thanks.

Nog wa codes gevraagd :)
ja ik verbouw de hele site :)

1. zo een knopje om muziek af te spelen terwijl je de site bekijkt + knopje om de muziek uit te zetten.

2. mss een klein kadertje waarin een filmpje zich afspeelt ?

3. Hoe maak je een guest book / forumpje (al dan niet een kleintje waar mensen gewoon iets plaatsen ? :)

Bedankt !

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Missch u lijstje voor sinterklaas ook plaatsen. Zoek eens op google/dit forum.

"Ik zoek" zegde dan. Volgens mij nog ni veel gezocht.

Quilombo

Legacy Member
leert gewoon alles op www.w3schools.com en kom dan es terug ;) html en xhtml is echt niveel, de rest weet k ni want daar zittek nog ni :)
check ook de sticky thread

Deefees

Legacy Member
Quilombo zei:
leert gewoon alles op www.w3schools.com en kom dan es terug ;)
Die site kennek zo bijna van buiten, allé dan toch t'html gedeelte :p
maar daar word nie echt alles besproken,
alleen meer heel algemene dingen vind ik.
(ook weetek nie juist wa javascriptjes zijn en wat niet...)

Nou ja kzal wel zelf zoeken :p

Quilombo

Legacy Member
sudden_striker zei:
Die site kennek zo bijna van buiten, allé dan toch t'html gedeelte :p
maar daar word nie echt alles besproken,
alleen meer heel algemene dingen vind ik.
(ook weetek nie juist wa javascriptjes zijn en wat niet...)

Nou ja kzal wel zelf zoeken :p


html is dan ook heel algemeen
voor speciale dingskes hebt ge php of asp enzo nodig

Deefees

Legacy Member
kdoe iets verkeerd bij het "adden aan favorieten" script denk ik :


<head>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">


function addbookmark(http://www.deefees.tk)
{
bookmarkurl="http://www.deefees.tk"
bookmarktitle="Deefees crew"
if (document.all)
window.external.AddFavorite(http://www.deefees.tk , Deefees Footskating)
}

</script>
</head>

<body>


<a href="javascript:addbookmark(http://www.deefees.tk)"><b>Voeg ons toe aan je favorieten!</a>


</body>

Ziet iemand wat ?

dank u

Deefees

Legacy Member
trouwens met welke "taal" kun je een forum maken,
want ik vind niet veel nuttigs met google.
Thanks

orez

Legacy Member
ja tuurlijk... je vult 36 keer die url in terwijl je eigenlijk met variabelen zou moeten werken.


Code:
function addbookmark(url)
{
bookmarkurl=url
bookmarktitle="Deefees crew"
if (document.all)
window.external.AddFavorite(bookmarkurl , bookmarktitle)
}

zou al beter moete zen..

servi

Legacy Member
dit moet er natuurlijk ook veranderd worden
<a href="#" onclick="addbookmark('http://www.deefees.tk')"><b>Voeg ons toe aan je favorieten!</a>

orez

Legacy Member
oj, had ik overgelezen :) idd zoals servi zegt, ook een onclick state toevoegen aan uw url

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Een forum is erg makkelijk te maken in php/asp.

Je kan er zelf een schrijven maar aangezien je niet met php/asp vertrouwd ben kun je beter een forum downloaden.
In asp ben ik absoluut niet thuis maar voor php heb je trouwens erg veel gratis fora die je kan downloaden en laten draaien op je website.

Ik noem maar even de bekendste: phpBB.
Je host moet dan wel php/mysql ondersteunen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan