Archief - HOSTING: kan dit zomaar?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DSK

Legacy Member
Heb reeds voor het 2e jaar een hosting pakket bij Be-Hosted.be. Eerste jaar was ik tevreden, af en toe down maar niet storend iig.
2e jaar (nu dus) hebben ze hun site vernieuwd waardoor ik (geregistreerd in hun oude site) geen toegang meer heb tot support (toch niet met mn pakket erbij).

ik had een nieuw add-on domein nodig die moest geregistreerd worden en gekoppeld aan mijn hosting. Zoals ik reeds het jaar ervoor had gedaan om een extra domein te registreren stuur ik een mail. Na diverse mails, verschillende telefoontjes (waarbij nooit wordt opgenomen) krijg ik enkel een mail terug waarom in zoveel bel. (mensen zaten te wachten op hun domein) Na 3 weken pas was het domein geregistreerd maar nog steeds niet gekoppeld aan mijn hosting. Weer diverse malen proberen bellen, gemaild e.d. Na + 1 maand was dit pas in orde :doh:
Blijkbaar moest ik het ticket systeem gebruiken op hun website (wat er vroeger niet was & waar ik dus ook nie vant op de hoogte werd gebracht). Bellen heeft geen zin want het is een eenmansbedrijfje en de vent doet nog andere dingen ook liet hij mij weten.

Dit alles kwam dan uiteindelijk toch in orde maar gisteren was er nog iets leuker:
plots waren er berichten weg uit mn shoutbox, raar maar mss heeft iemand mn paswoord. Wil een bestand van mn server halen via FTP: niet in te loggen, ga ernaar via HTTP: bestand onvindbaar, plots ook geen custom errorpage meer.

POP3 kan ik plots niet meer binnen e.d.
Blijkt dat ze zonder verwittigen, zonder melding op hun site alles hebben overgezet op een andere server. Nieuwe wachtwoorden zijn mij gemaild naar mn oude adres (van voor de registratie (+2 jaar ondertussen)) en dat is het.

Uiteindelijk aan de wachtwoorden geraakt, maar vandaag nog steeds geen toegang tot FTP, POP3,... blijkbaar zijn ge geuploade bestanden & scripts ook verdwenen.
Sterktste van al is dat nu het controlepaneel is veranderdt naar een minderwaardig alternatief voor (wat ik dus heb voor betaald) cPanel X
volgende dingen ontbreken er:
Zo is het mij nog steeds niet duidelijk hoe ik het password kan wijzigen voor Medusa (wat nu blijkbaar het beperkt controlepaneel moet worden). hoe ik een Database kan verwijderen, hoe ik mijn email-wachtwoord kan wijzigen, wat het huidige wachtwoord is voor mijn mailbox, waar ik statistieken over de domeinen kan zien (deze zullen waarschijnlijk gewoon weg zijn). Add-on domains beheren kan niet meer, FTP-accounts toevoegen/verwijderen niet te vinden, custom error pages niet beschikbaar, directories beveiligen eveneens onbeschikbaar.

Ben momenteel in onderhandeling met een andere hosting-provider hoeveel me het overzetten gaat kosten maar ik blijf zeker niet bij Be-Hosted

Na mn lang verhaal nu mijn vraag: ik heb betaald tot eind augustus, kan dit zomaar dat er plots een ander minderwaardig controlepaneel komt, bestanden weg,... Mn geld zal ik prolly wel kwijt zijn.

Rvl

Legacy Member
wel na u beklag gedaan te hebbe, lees gewoon u contract da ge in 99% van de gevalle terugvind op de site en dan weet je aan welke voorwaarden iedereen moet voldoen. U beklagbrief is bij deze geklasseerd.
Wat verwacht je dat we antwoorden? Nee dat kan niet? Post anders je klacht maar op hostzoeker.net daar heeft dit mssh nog een nut maar hier ...

dJeez

Legacy Member
Tjah, dat heb je met met zolderkamerbedrijfjes, goedkoop ja, service : vergeet het. En als er problemen zijn blijf je steeds in de kou staan.

Nijntje

Legacy Member
Sluit me aan bij dJeez.
Betaal liever iets meer aan hosting, dan heb je zoiets niet voor.

PerfectPC

Legacy Member
Ben zelf ook niet altijd voorstander van Jeroen's methode van werken, maar uw klaagzang komt wel ewa laat hé. Medusa is er ongeveer een jaar geleden bijgekomen, wat wilt zeggen dat ge vrijwel zeker nog es hebt moeten betalen toen ge al verhuisd waart. als ge daar toen niet mee akkoord waart had ge dat dan moeten duidelijk maken.

DSK

Legacy Member
PerfectPC zei:
Ben zelf ook niet altijd voorstander van Jeroen's methode van werken, maar uw klaagzang komt wel ewa laat hé. Medusa is er ongeveer een jaar geleden bijgekomen, wat wilt zeggen dat ge vrijwel zeker nog es hebt moeten betalen toen ge al verhuisd waart. als ge daar toen niet mee akkoord waart had ge dat dan moeten duidelijk maken.

Ik had tot op gisteren cPanel en daar was ik zeker en vast tevreden voor. In mijn eerste jaar reageerde hij ook direct op email of telefoon (add-on domein toevoegen was geklaard in minder dan een dag).

Het is gewoon niet netjes om zonder verwittigen zo'n ingrijpende veranderingen door te voeren.

DSK

Legacy Member
PerfectPC zei:
dat betwijfel ik toch denkik ;)

toch is het zo...
maandagavond heb ik nog een database zitten bijmaken via cPanel en een script getest en wa aangepast via de editor in cPanel...

zoiets is nu nie meer mogelijk dus.

nuja heb al andere hosting besteld en betaald.
zijn dan 5 maanden & het overzetten van enkele domeinen dat ik kwijt ben :s

be-hosted

Legacy Member
@ Jensd

Eerst en vooral, we hebben uw site niet gisteren (dinsdag overgeplaats) op de nieuwe server maar maandagvoormiddag al.
Wij weten dat de overstap van crappy cPanel naar ons eigen ontwikkelde controlepaneel Medusa misschien wat zwaar overkomt, je verliest plots enkele opties en fancy icons, maar de overgang van cPanel naar ons eigen controlepaneel is al een jaar aan de gang.
Blijkbaar was enkel een support ticket op onze site niet genoeg voor U, en vond U het nodig om ons via een publiek forum zwart te maken.

Mag ik erop wijzen dat meer dan 1000 klanten tevreden! gebruik maken van het Medusa controlepaneel, dat wij een pak minder eigenaardigheden (eigen aan Bug, excuseer cPanel) moeten oplossen, dat wij daardoor meer tijd hebben om andere zaken op te lossen?

De ontwikkeling van een eigen controlepaneel gebeurt niet op 1 2 3 he, dat is een weloverwogen beslissing, hierin is al serieus veel werk gekropen (wat voor U misschien niet onmiddelijk zichtbaar is).
Ondertussen zijn wij al een tijdje bezig aan versie2 hiervan, wat een pak meer functies zal bevatten, en wie weet, enkele fancy icons.

Dat er data ontbreekt op uw site, of in een mysql tabel kan U steeds vragen om dit op te lossen via ons support ticket systeem op onze site (sorry als wij U hiervan niet persoonlijk op de hoogte gebracht hebben dat U dit kon doen, wij gaan er toch wel vanuit dat als een klant een probleem heeft, hij eens naar onze site zal surfen en zich zal registreren...)

Om nog verder in te gaan, U kan nog steeds aan alle data/cpanel/mail's/mysql db's op het oude systeem, als U de discussie wilt verderzetten via onze site zal ik gerust hier verder op willen ingaan, niet nodig om dit hier te plaatsen hoe dit te doen.

Ik snap het toch van eene kant niet, wij doen de investering van een nieuwe server (Sun Dual opteron V20 (2 x 2GHZ, met 2gb ram en 2 x 146 scsi disken) waardoor de problemen op het oudere systeem van de baan is en dan is het terug niet goed, terwijl een 90 tal klanten die overgplaatst zijn, stuk voor stuk tevreden zijn, en wij via mail al dankwoorden gekregen hebben.

Gisteren kon U mij idd niet bereiken telefonisch, daar ik op Cebit was.
Ik heb idd nog een vaste job (IT consultant) maar aangezien dit in ploegenwerk is ben ik toch vrij veel thuis, en ook vanop mijn werk kan ik alles doen.
De aanvraag van uw domein enkele maanden geleden kwam omdat dit in de gratis .be actie was, wij zijn toen, net als zoveel andere bedrijven, overrompeld met aanvragen (a rato van 5-700 domeinen per week).

@ djeez, ik nodig U uit om mijn bedrijf te leren kennen, we zijn ondertussen al 3 jaar op de markt, hebben meer dan 3000 gehoste sites, waaronder enkele grote namen, voor iedereen goed doen is onmogelijk, maar ik doe men best, aan een eerlijke prijs, we hebben alle support tickets in 2005 bvb geannaliseerd en 95% van alle support vragen via onze website waren binnen de 24uur behandeld.

Zo, Jens, ik hoop dat U volwassen genoeg bent om deze discussie verder te zetten via onze website. Voor mijn part mag topic toe, maar daar heb ik niks over te zeggen.

.kw

Legacy Member
Iedereen het zijne natuurlijk, maar ik vind het nogal amateuristisch overkomen dat de eigenaar van een hostingbedrijf(je) op dit forum reageert op klachten van zijn klanten. Het is bovendien duidelijk dat meneer, ook al refereert hij telkens naar zijn bedrijf met "we", de enige is die er zich mee bezighoudt. En dan nog deels op kosten van zijn eigen werkgever. Je moet het maar kunnen, op je eentje meer dan 1000 klanten tevreden houden en dan nog eens een job uitoefenen.

EA lover

Legacy Member
.kw zei:
Iedereen het zijne natuurlijk, maar ik vind het nogal amateuristisch overkomen dat de eigenaar van een hostingbedrijf(je) op dit forum reageert op klachten van zijn klanten. Het is bovendien duidelijk dat meneer, ook al refereert hij telkens naar zijn bedrijf met "we", de enige is die er zich mee bezighoudt. En dan nog deels op kosten van zijn eigen werkgever. Je moet het maar kunnen, op je eentje meer dan 1000 klanten tevreden houden en dan nog eens een job uitoefenen.
Ik vind dat eerder zever. Iemand die ik ken, werkt ook en heeft een van de grootste hoestingbedrijven van België.
24 uur op 24 support, bereikbaar op msn,...

passero

Legacy Member
Ik moet eigenlijk lachen met zo een systeem van support :)
Ik werk ook bij een hostingbedrijf en ik moet zeggen, onze support is toch wel wat anders hoor.

Wij schakelen ook over naar een ticketsysteem maar om dan zo plots alle andere kanalen stop te zetten is gewoonweg dom.
Mensen zijn gewoon om te bellen, mailen, dan is het logisch dat niet iedereen op 1 2 3 het ticketsysteem gaat gebruiken.
Zo iets moet je goed communiceren en mensen die het systeem neit gebruiken en als ze dan nog bellen, gewoon zeggen dat ze in het vervolg het ticketsysteem moeten gebruiken.

Een domein registreren duurt 2 min, 1 min als het al uw 2de is ofzo.
een forwarding instellen duurt dan nog eens 2 min. Een normale configuratie mag je dus op een 10-tal minuten rekenen. dit is toch wat wij doen.
Als ik een mail binnen krijg voor een registratie + koppeling aan hosting dan 10 of 15 min later is het domein online en werkt het.

Vind het dus beetje overdreven dat alles zo lang moet aanslepen ma bon :)

orez

Legacy Member
Fuji1337 zei:
dJeez, ik denk toch wel iets te overhaast gereageerd?

Ik denk dat dJeez iets meer verstand van dergelijke zaken heeft dan jij vermoedt.

Nu bij deze ==> is eigenlijk iets waar wij hier nog weinig aan kunnen doen. topic closed.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan