Archief - HOSTING: gezocht voor een webwinkel (+ domeinnaamregistratie)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

*Mercenary*

Legacy Member
Vriend van mij opent binnenkort een winkel van motoronderdelen/tuning, pocketbikes,...

Hij zou graag ook via internet verkopen dmv een webwinkel.

Mijn advies was om een winkel te starten met osCommerce (http://www.oscommerce.com/) denk niet dat dit een slecht idee is als begin?

Nu moet hij daarvoor wel hosting hebben + zijn domeinnaam registreren.

"osCommerce can be installed on any server where a web server with PHP has been installed on and has access to a MySQL database server."



Enig advies wat er aangeraden is want daar ben ik totaal niet in thuis.

Zero Grav

Legacy Member
Gewoon kijken dat uw hosting PHP & MySQL geïnstalleerd heeft op de webservers. (Anders kan die de gegevens niet verwerken/opslaan en werkt de site dus niet)

op www.hostzoeker.net worden een aantal hosts weergegeven met daarbij ook de ervaringen van andere gebruikers.

*Mercenary*

Legacy Member
Kan je mss ook een richtlijn zetten wat een webwinkel bvb aan traffiek verzet op een maand?

hosting en domeinnaam best bij zelfde bedrijf aanvragen?


Edit: linux of windows hosting? moet ik daar op letten wat ik neem? Welk verschil is er voor de gebruiker op gebied van beheer van uw website?

Zero Grav

Legacy Member
Hebben we ondertussen al niet genoeg threads met sluikreclame voor hosts?

*Mercenary*

Legacy Member
Zero Grav zei:
Hebben we ondertussen al niet genoeg threads met sluikreclame voor hosts?
idd, wie vanaf nu nog een een hosting bedrijf post zonder xtra uitleg report ik (ook al is het goed bedoeld, zet er dan wat info bij).

Ik zou graag advies krijgen en antwoord op m'n vragen ipv willekeurige hosting sites waar ik verder niks mee weet.

Bunz

Legacy Member
*Mercenary* zei:
idd, wie vanaf nu nog een een hosting bedrijf post zonder xtra uitleg report ik (ook al is het goed bedoeld, zet er dan wat info bij).

Ik zou graag advies krijgen en antwoord op m'n vragen ipv willekeurige hosting sites waar ik verder niks mee weet.

alsof dat veel gaat uitmaken, janken bij mensen die toch niets doen :ironic:

Ik ben pro "Maak 1 algemen thread met alle hostings in (webmasterblalbalba) wilde de uwe derbij zien mailt dan naar ene mod of pm'd hem voor de vraag om hem er bij te zetten"

En voor de rest zijde allemaal vuil spammerkes :tongue:

*Mercenary*

Legacy Member
EA lover zei:
Die Oscommerce, is dat gratis?
Is idd gratis.

kan iemand hier nu antwoord op geven aub?

1) linux of windows server en waarom?
2) hoeveel traffiek verzet zo'n webwinkel +/-?
3) hosting en domeinnaam bij 1 bedrijf nemen of beter niet?

Viper5000

Legacy Member
1) linux, is beter voor php+mysql die je nodig hebt voor oscommerce en meestal ook goedkoper dan windows
2) waarschijnlijk niet echt veel in het begin. ik denk voor een kleine belgische webwinkel dat meeste hosting pakketten genoeg bandbreedte voorzien (en een host heeft meestal meerdere pakketten waardoor je probleemloos een zwaarder pakket kan kiezen als het nodig is)
3) dat kan je zelf beslissen, maar het is mss handig om je domeinnaam ergens anders te nemen omdat je dan zeker geen problemen gaat hebben mocht je van host moeten veranderen (zorg er wel voor dat je de dns van je domein gratis kan aanpassen, wat enorm handig is maar waar ze in belgië geld durven voor vragen)

ivm welke host: je kijkt het best een beetje rond op internet, er zijn genoeg sites die hosts bespreken en waar commentaar van gebruikers op staat. Misschien is het veilig als je in het begin een maandelijks opzegbaar abonnement neemt zodat je eventueel nog kan veranderen indien het echt zou tegenvallen

*Mercenary*

Legacy Member
OK, mooi antwoord :)

mss qua traffiek een concreet getal? 2 Gb/maand of moet ik het ruimer zien?

Viper5000

Legacy Member
2GB zal normaal volstaan de eerste maand(en), maar uiteindelijk hangt het allemaal af van het aantal bezoekers en de hoeveelheid "grote" bestanden (foto's e.d.) die bezoekers bekijken

gille

Legacy Member
Ik zou een host aanraden met Fantastico. Dan is de installatie van OsCommerce des te vlotter :)

*Mercenary*

Legacy Member
En wat houd "Fantastico" dan in?

btw, vorige 2 reclameposters heb ik gereport.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan