Archief - Hoe bewerk je een flashbanner dat ik Studio Webdesign zit?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

promaxius

Legacy Member
Hey iedereen,

Volgende week is mij gevraagd iemand les te geven in het maken van websites. De persoon waaraan ik bijles moet geven had zichzelf al Studio Webdesign 3 aangeschaft, blijkt het nu te moeilijk is voor mee te werken.

Ik zelf heb enige ervaring in frontpage en ben later overgeschakeld naar dreamweaver voor php toepassingen.
Vreemd genoeg vind ik het programma Studio Webdesign ook niet zo makkelijk om mee te werken, nogtans zou dit voor leeken zijn.

Website aanpassen enzo, gaat allemaal vlotjes, maar ik zou niet weten hoe ik een standaard flash animatie moet aanpassen. Dit zou nogtans via het programma zelf makkelijk te doen zijn, kan iemand mij aub helpen?

promaxius

Legacy Member
heb gevonden dat het via de html code kan gewijzigd worden, mits alles gescript is.
Mocht iemand weten hoe dit kan via het programma, mag ie dat zeker laten weten !

groeten,

Curahee Q

Legacy Member
Lesgeven in het maken van websites en je gaat hem met een programma leren werken? Beste manier om het te leren is pure html te typen in jawel, kladblok.

promaxius

Legacy Member
omg Curahee Q.
Da wete nu toch zelf wel dat da geen waar is he.

Ik snap niet waarom iedereen zich zo wilt gedragen alsof programmeren niets is, om erzelf uit te komen van " ik kan het".
Ik vraag gewoon iets dat ik niet weet uit een programma, en dan kom je af dat ik iemand een volledige programmeertaal moet aanleren.
Eer je de basis onder de knie hebt kan nog maar een site maken dat op de ballen trekt.

Programmeren vereist ervaring, ik durf wedden dat je zelf ook maar een index kunt maken met wat knoppen, foto's en een banner op.

Lang leve frontpage en Studio Webdesign voor html pagina's met eventueel wat flash en actionscript op.
Lang leve dreamweaver voor html & php

Fuck kladblok, kruipt veel teveel werk in om zoiets aan te leren dat er zich enkel mee wilt bezighouden voor een website te maken voor zichzelf.
Moest die gast nu een webdesign bedrijf willen opstarten, ok...

Curahee Q

Legacy Member
Misschien even mijn excuses aanbieden dan, maar dat is wat mijn ervaring is met html. Ik weet niet in hoeverre die persoon wilt dat zijn html kennis reikt. Ik ken iemand die echt wel mooie dinge kan met dreamweaver, maar eens hij iets moet doen in de code zelf, ho dan maar.

En html'en is niet programmeren. Je kan perfect al na een kleine maand een redelijke webpagina maken. Kan je dan ook nog wat photoshop, zit je helemaal gebakken. Het voornaamste bij html (en programmeren) is het begrijpen van wat je doet, weet waar je mee bezig bent. Met dreamweaver of dergelijke weet je dat je met een programma bezig bent, niet wat je werkelijk doet.

Mijn standpunt staat gewoon vast, en ik zeg fuck die programma's. Jouw standpunt ligt blijkbaar ook vast en jij zegt fuck kladblok. Goed, daar is de kous mee af want zulke discussies zal je altijd hebben.

En tuurlijk wil ik wedden, want jij hebt mijn dingen nog niet gezien van wat ik allemaal kan. En trust me, dat stopt niet bij een paar knoppen met wat foto'tjes.

Nu terug ontopic:
Kan je die flash niet gewoon editeren met het programma flash? Lijkt me dat je daarmee nog altijd al de functies hebt en dus ook het gemakkelijkste en het beste ervan kan maken. Kan ook aan mij liggen, ken echt niks van studio webdesign. Google geeft ook niet veel soeps.

promaxius

Legacy Member
bedankt voor je reactie.
Nee je kan 'm niet bewerken in flash, er zit een beveiliging op op het swf bestand, wat natuurlijk wel verstaanbaar is.

Kheb gevonden dat het allesinds kan via de html code zelf ,maar ik denk niet dat dit de bedoeling is van het programma studio webdesign in elk geval.

Curahee Q

Legacy Member
Misschien omdat er juist een beveiliging opzit lukt het niet met studio webdesign? Heb je al eens zelf iets van flash gemaakt in dit proberen aan te passen?

Dus het was enkel de bedoeling van de achtergrondkleur ofzo? Dat kan inderdaad met de parameters.
Flash OBJECT and EMBED tag attributes

Daar vind je meer param mogelijkheden. Al is het wel kuttig werken natuurlijk.

Smoerf

Legacy Member
wat is je beroep als ik zo vrij mag zijn?
en check anders eens swfobject, da's wel javascript
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan