Archief - HL² Editor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rudy A'pen

Legacy Member
Der was toch een nieuwe hammer editor uitgekomen die al voor HL²moest dienen hé? Kan iemand me zeggen waar die post naartoe is?

Dank bij voorbaat.

Rudy A'pen

Legacy Member
OK Negeer mij pse. Het ging om de softimage modeller.

Caretaker

Legacy Member
Wij Antwerpenaren zijn zo superieur aan de rest van de belgen dat ze hun eigen problemen kunnen oplossen! Geweldig niet? :)

TH.EraSerX

Legacy Member
die buiten antwerpen stellen gewoon geen zo'n domme vragen :p

downset818

Legacy Member
welja... het ziet ernaar uit dat de antwerpenaren ook iets beter zijn in het begrijpen van ironie :)

jefkepeeters

Legacy Member
Lol, :rofl: afgeven op antwerpenaren, altijd wel lachen....

atropos

Legacy Member
XSI is om characters te modellen en character animations te creeren (voor zover ik weet).

Of was het maar om te lachen gevraagd?

mshadow14

Legacy Member
Met XSI kan je "mappen". Je kan kleine wereldjes maken, textureren en licht effecten aanbrengen maar dat wilt niet zeggen dat je het in .Bsp formaat kan ombrengen, wat HL2 gebruikt. Voor het echte HL2 mappen word Worldcraft a.k.a Valve Hammer gebruikt.

XSI is dus eigenlijk wel mainly voor het maken van charachters, wapens enzovoort, maar elke mapper zal toch ook een basis kenis XSI moeten hebben voor zijn map te decoreren... (melk fles, blikje, papier etc...).

ducky hutty

Legacy Member
Originally posted by mshadow14
XSI is dus eigenlijk wel mainly voor het maken van charachters, wapens enzovoort, maar elke mapper zal toch ook een basis kenis XSI moeten hebben voor zijn map te decoreren... (melk fles, blikje, papier etc...).

Wat evengoed met 3Ds max kan gedaan worden?

Squad

Legacy Member
Normaalgezien wel. Maar XSI is wat VALVe zelf gebruikt voor HL2, dus hiermee moet het ook wel lukken (en 't is gratis natuurlijk).

mshadow14

Legacy Member
Idd, XSI zal dan mischien later ook, de nodige plugins bevatten. Die je nodig kan hebben voor HL2. Je weet maar nooit. Maar het kan natuurlijk altijd ook gedaan worden in 3DsMax.

En voornamelijk, wat Squad zei. XSI voor HL2 is gratis. Dit alleen speelt al een groote factor. ;)

Rudy A'pen

Legacy Member
Ja sorry het kwam omda'k heel vlug iets gezien had op VERC over ne nieuwen beta voor hammer, maar da is nog voor HL. Tegelijk had ik hier ergens iets gelezen over ne modding tool voor HL² die al uit kwam. En op een interview ergens me een van de makers van HL² stond dan weer nen hoop info over mapmaking voor HL² met map coords en de nieuwe features van de hammer editor, en lap, ik dacht da we konden beginnen maps maken voor HL².

mshadow14

Legacy Member
Ik denk zelf, dat je XSI altijd zal nodig hebben. Wegens, in een tech filmpje over HL2. Waar ze een muur van duizende polygonen, naar een plaat van 1 polygoon omzette. Die zelf toch nog 3D Shaders had, dit gebeurde in XSI. Tenzij ze later plugins gaan vrijgeven voor 3DsMax?

@Rudy, Ah :)

L'ombraDelFuoco

Legacy Member
as ik da zo lees denk ik da ge dan normal mapping bedoeld van da 1000 poly naar 1 poly (2 ma goed) principe
das heel normaal proces en heeft ni echt iets met hl te make en er zijn op dit moment al meer dan genoeg plugins voor max en convertes uit om da te doen
tis enkel da ik ni weet hoe ze da importe in half life ma as da gewoon model importe is met juiste uv coordinate en dan gewoon de juiste normal map texture erop zette is dan zou da toch met zowa elk degelijk 3d pakket out there gaan zouk zo zegge, is ook beste voor hun
dan kunne mense er sneller mee weg, moette ze geen xsi lere :)

natuurlijk geld enkel as hunne editor ook toelaat om shaders te make, en da ge ni al uw shaders moet gaan opzette in xsi, ma kveronderstel da hunne editor toch wel degelijk genoeg is :)

w00tw00t

Legacy Member
is da nu nie viez
ze brenge al da gedoe uit
xsi voor half life ² en na een tijd blijkt da hl² helemal nie uitkomt
just ne nachmerrie:(

mshadow14

Legacy Member
/troost w00tw00t.

Het zal wel uitkomen, hopelijk ergens dees jaar nog! ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan