Archief - Hardcover boekbinden van één dossier

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flipkikker

Legacy Member
Dit semester moet ik 12 weken werken aan mijn bachelorproef. Om verrassingen op het einde te voorkomen zou ik meteen al aan mijn dossier beginnen werken die in de "eind"-layout staat.

Als ik tevreden genoeg ben van mijn werk zou ik dit laten inbinden in hardcover boekformaat. Eén exemplaar voor de jury en waarschijnlijk een tweede exemplaar voor mezelf, héél beperkte oplage dus...

Zijn er winkels/drukkerijen in Antwerpen _stad_ die deze service leveren op een kwalitatief niveau?
Een prijsschatting zou ook welkom zijn (kan ik natuurlijk zelf ook nog gaan vragen), kan ik iets verwachten zoals Blurb Bookstore of zal dit pakken duurder zijn?

Het zal een boek zijn van een 50-tal pagina's (maximum toegelaten...), landscape A4, full-colour met een aantal pagina's volledig bedekt door foto's/afbeeldingen (tot op de rand, dus zal oversize A4/A3 geprint worden),
op de hardcover zou ik natuurlijk ook graag een print aanbrengen.

Welke hardcover mogelijkheden zijn er zoal? (ik had ergens iets gelezen op GAD denk ik ivm een manier van inbinden waardoor je bladzijden altijd perfect horizontaal liggen, dmv een scheiding van de 2 harde helften ofzo)


Grtz Jeroen

m-be

Legacy Member
hardcover binden houdt in principe altijd 3 dingen in:

* binden van de katernen + aanbrengen van de schutbladen
* vervaardigen van de hardcover
* samenbrengen dmv van inkleven van de schutbladen in de hardcover

geen idee waar ze zoiets handmatig doen. 'k weet wel een beschutte werkplaats, maar die hebben een levertermijn van zo'n 6 weken :p dus da's voor u geen optie. Misschien eens kijken of de fotoboeken van mediamarkt, spector etc misschien geen oplossing zijn voor u.

net eens gekeken op de site van Blurb, voor minder dan 50 euro ga je'm iig niet vinden denk ik, en als ge't vindt, let me know :p

Flipkikker

Legacy Member
Hmm,

als ik zo dat stappenplan lees is het misschien mogelijk dit zelf te fixen:

Laten printen, versnijden, etc.
Cover ook laten printen op aangepast papier om rond kartonnen plaat te doen
Unibind inbindsysteem toepassen op de bundel,
daarna karton plakken langs beide kanten

Probleem bij Blurb is dat ze geen pdf's accepteren (valt nog op te lossen door highres bmps/jpgs in te laden van de in indesign gecreëerde pagina's) en de levertermijn die meer dan 7-10 werkdagen is :(

Andere voorstellen om op een deftige manier een dossier in te dienen zijn anders ook welkom hoor :)
Kwil gewoon es afwijken van de traditionele metalenringetjes dossier met op iedere pagina hetzelfde typische "dossiersjabloon" :)

FreakyLeash

Legacy Member
Ik ken iemand die dat handmatig doet,
als je geintresseerd bent laat mij maar weten via PM,
Het is wel in regio Antwerpen - Schilde,
Dit word wel met de hand gedaan en ambachtelijk !

Typhon`

Legacy Member
ik ben ook eens benieuwd. Ik zou dit graag ook doen voor m'n dossiers, ik had gedacht om over te schakelen op blurb maar ik heb schrik voor het feit dat je ze moet omzetten naar jpg, waardoor het ws nooit echt 100% zal zijn, en ik weet niet of de 300 dpi dan behouden blijft? Ik ga alvast m'n portfolio eens laten printen bij blurb als test. :). Het is idd een nadeel dat de levertermijn enkele dagen is. Maar afgezien van dat is het niet duurder (ik betaalde onlangs nog bijna 30 euro voor een boekje van rond de 15 pg's bij printshop, bij quickprinter is't goedkoper maar daar is de drukkwaliteit veel lager).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan