Archief - Goede web designer software

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TheAntropoid

Legacy Member
ik ben nogal een leek op vlak van php, html, sql etc
Maar ben der wel in geintresseerd.

kzoek echter nen goede web designer software om wat hulp te krijgen.

Kheb al veel goeds gehoord van dreamweaver.

Iemand meer info hierover.. of iemand die me wat suggesties kan geven hoe ik best met dit alles begin?

Kheb wel nen webaccount met php enabled etc dingen.
Dus kan altijd alles uittesten.

GregoryCo

Legacy Member
Ik zelf gebruik voor het moment ook dreamweaver, ben er wel content van... Maar de preview in design suckt wel vind ik

TheAntropoid

Legacy Member
gesliced?

Ik ben ook van plan het design in photoshop te maken maar hoe slice je der dan alles mee?
Hoe maak je dan buttons uit die foto en deel je alles in secties
etc

Carrion

Legacy Member
gesliced is dat er een gewoone jpg/gif wordt gemaakt in photoshop en deze daarna met imageready in stukken kan gesneden worden, dit noemt men slices, en elk van die slices werden daarna opgeslaan als apparte html bestanden en zo kan je makkelijk info aan een bepaald deel toevoegen, al is imageready sinds cs3 verdwenen, weet niet of het er al trug inzit bij cs4.

Wat ik meestal doe is gewoon afbeelding maken met photoshop en dan met css alles mooi op z'n plaats zetten.

Wat je best kan doen is zeker zorgen dat je toch de basic html tags kent :) je kan bv met dreamweaver tekst in bold/italic/bepaald corps/lettertype zetten en dan kijken welke tag hiervoor gebruikt wordt

Spectre

Legacy Member
[B!'X!R']['@(V);10900022 zei:
Ik zelf gebruik voor het moment ook dreamweaver, ben er wel content van... Maar de preview in design suckt wel vind ik

Die design is boecht, gewoon altijd uw code schrijven en dan online checken is veel makkelijker en beter.

Jerre Muesli

Legacy Member
Voor php + mysql is het beste nog steeds Zend studio. Maar een goed alternatief is natuurlijk dreamweaver of eclipse + plugin

GregoryCo

Legacy Member
Spectre zei:
Die design is boecht, gewoon altijd uw code schrijven en dan online checken is veel makkelijker en beter.

Ja je hebt gelijk. Maar soms is het toch wel handig om te zien waar een bepaalde div van bv tekst "ongeveer" staat. Toch blijft het totaal slecht zoals je zei, want bij mij is het precies of er geen pagina is in design, terwijl in een browser het er helemaal anders uitziet

TheAntropoid

Legacy Member
kzal me dreamweaver aanschaffen.
Eerst de website maken in photoshop en derna in stukken snijden é ;)

Zin der geen goede websites die zo nen approach verder uitleggen?

TheAntropoid

Legacy Member
zin der goede sites waar zaken zoals php apache mysql worden uitgelegd etc?
liefst in het vlaamsch

Bottom

Legacy Member
Mja, installeren is niet zo echt moeilijk ze.
Php waar veel van staat is: PHP: PHP Manual - Manual
Eens apache lokaal runt moet je daar (praktisch) niet meer naartoe kijken.
En van mysql kan je er ook wel terug vinden.

Haal ze desnoods door de google translator: Google Translate
Zie wel geen optie staan om te vertalen in het sint-nikloas

dJeez

Legacy Member
x4xk3 zei:
Voor php + mysql is het beste nog steeds Zend studio. Maar een goed alternatief is natuurlijk dreamweaver of eclipse + plugin
Zend Studio is nu een repackaged versie van Eclipse... Je kan de gratis community versie ervan (PDT) overigens ook downloaden op Zend.com.

Zend Studio - What's new in Studio 6.0.1 - Zend.com

Vergelijking van de features : Zend Studio - Edition Comparison - Zend.com

@TheAntropoid:
Voor een WAMP installatie kan je terecht op WAMP: lokaal je eigen php sites ontwikkelen | Technation. Ik ga daar trouwens asap eens wat extra info op zetten, heb die site te lang laten liggen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan