Brick Top
Legacy Member
Beste,
In maart wordt mijn zus mama van haar eerstje kindje en ik mag peter zijn. Als 'cadeau' leek het mij wel leuk om de geboortekaartjes te ontwerpen. Geen paniek, als het uiteindelijk op niks trekt bestelt ze gewoon een ontwerp bij de drukker.
http://users.skynet.be/bk334383/Kaartje3.jpg
Dat is wat ik voorlopig heb. Het word dus een kaartje van 16x8 dat je dus kan dichtvouwen tot 8x8 (die 'bloemstructuur' zit dan eigenlijk op de 'scheiding'). Dit heb ik gemaakt met een combinatie van Illustrator en Photoshop (nogmaals, dit is de eerste keer dat ik die programma's effecties gebruik).
Wat vinden jullie van het ontwerp? Persoonlijk denk ik dat sommigen de kleuren afschuwelijk gaan vinden (including me
) maar mijn zus vond het echt mooier zo dusjah... Ik was eerder een fan van de simpele grijswaarden maar zus is baas. Dit wordt dus de buitenkant (of voorkant, zoals u wil). Aan de binnenkant zou enkel een vlinder komen, voor de rest tekst.
Eén probleem is het lettertype. Ik heb echt al zo veel lettertypes overlopen maar niets is écht mijn goesting. Heeft er iemand mss een lettertype in gedachten dat perfect bij dit soort kaartjes zou passen? Ik zou u eeuwig dankbaar zijn.
En nog één drukkers-gerelateerd vraagje: Krijg je zo'n kleuren (lees: die 'fade-out' van dat roos) überhaupt wel afgedrukt?
Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden! Je mag me gerust de grond inboren maar hou er rekening mee dat je mij daar niet mee helpt zonder vervolgens opbouwende kritiek te geven.
Brick Top
In maart wordt mijn zus mama van haar eerstje kindje en ik mag peter zijn. Als 'cadeau' leek het mij wel leuk om de geboortekaartjes te ontwerpen. Geen paniek, als het uiteindelijk op niks trekt bestelt ze gewoon een ontwerp bij de drukker.

http://users.skynet.be/bk334383/Kaartje3.jpg
Dat is wat ik voorlopig heb. Het word dus een kaartje van 16x8 dat je dus kan dichtvouwen tot 8x8 (die 'bloemstructuur' zit dan eigenlijk op de 'scheiding'). Dit heb ik gemaakt met een combinatie van Illustrator en Photoshop (nogmaals, dit is de eerste keer dat ik die programma's effecties gebruik).
Wat vinden jullie van het ontwerp? Persoonlijk denk ik dat sommigen de kleuren afschuwelijk gaan vinden (including me
) maar mijn zus vond het echt mooier zo dusjah... Ik was eerder een fan van de simpele grijswaarden maar zus is baas. Dit wordt dus de buitenkant (of voorkant, zoals u wil). Aan de binnenkant zou enkel een vlinder komen, voor de rest tekst.Eén probleem is het lettertype. Ik heb echt al zo veel lettertypes overlopen maar niets is écht mijn goesting. Heeft er iemand mss een lettertype in gedachten dat perfect bij dit soort kaartjes zou passen? Ik zou u eeuwig dankbaar zijn.
En nog één drukkers-gerelateerd vraagje: Krijg je zo'n kleuren (lees: die 'fade-out' van dat roos) überhaupt wel afgedrukt?
Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden! Je mag me gerust de grond inboren maar hou er rekening mee dat je mij daar niet mee helpt zonder vervolgens opbouwende kritiek te geven.

Brick Top

En ga niet te wild op het lettertype als je er niet vaak mee bezig bent