Archief - Gastenboek

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mad_piggy

Legacy Member
Beste

Onlangs had ik een website gehost bij telenet. Maar door enkele tekortkomingen van telenet ben ik overgestapt naar yourhosting.nl

Nu had ik op de site een gastenboek aangemaakt. Welke perfect werkte op de telenet server. Maar nu na het overschakelen naar yourhosting.nl werkt deze niet meer.

Het blijkt dat het gastenboek gebruik maakt van gastenboek.cgi welke door telenet aangereikt werd. Nu zou ik graag mijn gastenboek ook aan de praat krijgen op de andere server.

Weet iemand of ik het gastenboek.cgi van telenet ergens kan downloaden?
Of kan iemands dit namaken?

Het zou namelijk mogelijk zijn om enkel dit file up te loaden in de "cgi-bin"-folder op yourhosting.nl om de gastenboek terug te laten functioneren

Alvast bedankt
Piggy

micksk3

Legacy Member
ge kunt die cgi file toch gewoon afhalen van uw telenet map? ma afaik ondersteunt telenet toch geen cgi (of eender welke web-taal) en hebde daar geen database om uw gegevens in op te slaan?

of heeft telenet een eigen service waar ze webapplicaties zoals gastenboeken aanbieden?

anyway, ik veronderstel da uw nieuwe hositng wel php ondersteunt, dus ge zoekt best naar een nieuw gastenboek php script en installeert dat. :p

Mad_piggy

Legacy Member
micksk3 zei:
ge kunt die cgi file toch gewoon afhalen van uw telenet map? ma afaik ondersteunt telenet toch geen cgi (of eender welke web-taal) en hebde daar geen database om uw gegevens in op te slaan?

of heeft telenet een eigen service waar ze webapplicaties zoals gastenboeken aanbieden?

anyway, ik veronderstel da uw nieuwe hositng wel php ondersteunt, dus ge zoekt best naar een nieuw gastenboek php script en installeert dat. :p

Telenet ondersteunt wel degelijk cgi, maar enkel de door hun aangereikt bestanden. De gastenboek was van een telenet zelf waardoor dit geen problemen gaf.

Maar ik zal mss beter, zoals jij zegt, eens zoeken naar een ander script voor mijn gastenboek

Alvast bedankt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan