Archief - FPS Flash

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KoenDK

Legacy Member
Mag deze standaard op 12 blijven staan? Wij hebben hier een e-card gemaakt en die schokt
(teveel om goed te zijn) is een te lage fps de reden?

ps: wij gebruiken een preloader en de file is 68kb, wat toch niet veel is denk ik :eek:
er is wel veel animatie in een korte tijd, maar ik had dit toch ook graag vloeiend gezien bij iedereen


anyway, ik wil er een algemeen Q topic van maken ivm de ideale fps, alvast bedankt!

el shorty

Legacy Member
ik ken niets van flash, dus neem het niet als waar aan, maar dvd's in Europa draaien aan 24 fps. Probeer eens? Het is maar een wilde gok, maar als het te traag gaat...? (ik ken dus niets van flash he)
Ik dacht evenwel vroeger dat flash altijd in 12 fps stond (vroeger als in een jaar of 6-8 geleden). Toen werkte ik nog wat met flash. Dus daar zou niets mee verkeerd zijn in dat geval.

j design

Legacy Member
De FPS zorgt er wel degelijk voor de als je tweens ofzo gebruikt, die gaan schokken.
Logisch ook als je het mij vraagt, de tweens zijn eigelijk grafische elementen die tussen 2 toestanden een beeld gaan genereren.
Tussen die 2 toestanden zit plaats, de tween gaat die opvullen, hoe meer beelden tussen de 2 toestanden hoe beter.

Volgens mij werk je dan met de gewone tweens.
Probeer het eens via een script, dan is dat volgens mij FPS onafhankelijk.
Ben het wel niet zeker.

Ik werkte altijd met een fps 25-30, volgens mij een goed resultaat

KoenDK

Legacy Member
j design zei:
Volgens mij werk je dan met de gewone tweens.
Probeer het eens via een script, dan is dat volgens mij FPS onafhankelijk.
Ben het wel niet zeker.

ga het eens proberen! thx!

Gerritn

Legacy Member
Alle animatie werkt in Flash frame-based, dus ook de gescripte tweens. Beste is gewoon je fps verhogen naar 30 ofzo. Hoger moet je niet gaan, dan wordt het wat te zwaar.

KoenDK

Legacy Member
is 30 niet te hoog? wij hebben een groot bereik, dus ook mensen met een oude pc...

KoenDK

Legacy Member
mja, ik begrijp er niets van
misschien overdrijf ik wel met dat schokken, maar ik zie het toch wel (andere mensen verwaarlozen dit kleine schokeffect)

in ieder geval, fps verhogen lost dit probleem niet op
en mindere kwaliteit publishen ook niet


misschien ben ik iets té perfectionistisch ingesteld :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan