Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hannes_ zei:Ge dacht dat ik die dj zelf getekend had ofwa ? Lijkt me logisch dat dat gewoon een vector was. Moest ik dat kunnen tekenen had ik hier toch geen hulp nodig![]()
).

dresse zei:wie heeft dan dat voorlopige ontwerp gemaakt?
Ik veronderstel niet jij, want iemand die dat kan maken weet ook wel hoe hij de extra info erbij moet zetten. Kan je het dus niet vragen aan de oorspronkelijke ontwerper van dit "voorlopige ontwerp" ?
Hannes_ zei:Dit heb ik gemaakt. Ik weet wel hoe het technisch in elkaar zit, maar ik heb gewoon geen inspiratie om de tekst en info in de flyer te verwerken. Vandaar dat enkele suggesties me handig leken![]()
Hannes_ zei:Ge dacht dat ik die dj zelf getekend had ofwa ? Lijkt me logisch dat dat gewoon een vector was. Moest ik dat kunnen tekenen had ik hier toch geen hulp nodig![]()

)Brick Top zei:Het was toch vrij duidelijk dat hem om die DJ ging hé...
Offtopic: Is het echt 'not done' om bestaand materiaal te gebruiken in een eigen ontwerp? Want ik heb pas een geboortekaartje ontworpen voor mijn zus en heb daarvoor ook schaamteloos een vlinder gekopieerd uit een vector-wallpaper die ik ergens had gevonden. Ok, ik heb hem wel een andere kleur gegeven maar voor de rest was dat dus 100 procent rip.
Dit is een serieuze vraag aangezien ik zelf ook nog maar pas bezig ben met zo'n zaken.
Cat_Organs zei:Wel, op mijn werk hebben ze een abo op shutterstock om 25 ontwerpen per dag te downloaden, dan kunnen we de grafische elementen gebruiken. Het is "not done", weet ik, maar tegenwoordig is "time is money" belangrijker.
Xavez zei:What a load of utter crap.

NAGD zei:Je kan zo'n free vectors gebruiken als inspiratie of startpunt maar als het ook je eindpunt is (mits aanpassen van kleur en wat details) dan ben je imo beter dat je je grafisch bedrijf, waar geld belangrijker is dan kwaliteit, gewoon nu al sluit en de wereld verder spaart van crap design.
Sorry als dit hard klinkt maar: wat Xavez said![]()

First of all: de economische crisis mag wat mij betreft geen lame-ass excuse worden om sneller design goedkoper aan te leveren. Integendeel: just be the fucking best and you'll survive. Ik probeer misschien geen grafisch bedrijf staande te houden maar ik run dan weer wel een bedrijf in die andere creatieve sector en tot nu toe blijkt toch wel dat creatief zijn en origineel zijn, meticuleus werken en dingen ten gronde doen lonen ten opzichte van haastig samengeplakt werk. Waarmee ik niet wil zeggen dat stockfotografie geen voordelen heeft.Cat_Organs zei:Kheb al veel hardere dingen meegemaakt in de grafische wereld. Concurrentie van het buitenland en financieele crisis zijn de huidige boosdoeners...
Ik vraag me af wat sommige mensen tegenhoudt om *neen* te zeggen tegen bepaalde klanten. En kom niet af met "dat is onrealistisch" en yadda yadda. Als een klant niet bereid is om de tijd te wachten die ik nodig heb om iets fatsoenlijks af te leveren, dan is het het wellicht ook niet waard om te werken voor die klant en dan laat ik hem gaan. Ja, it's as simple as that.Cat_Organs zei:En ik begrijp de reacties hier wel, maar als de klant vraagt naar schitterende ontwerpen, op korte termijn en in kleine oplage gedruk, Dan grijp ik naar mijn database met shutterstockvectoren. We spreken hier wel nog altijd over een flyerke en aanverwanten hoop ik…