Archief - FLASH SITE: www.JINFUIF.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xeeder

Legacy Member
Nog een ontwerpje van mij, ditmaal volledig in Flash.

Ik weet dat het opnieuw met muziek is die automatisch start maar er zit een vocal in verwerkt waarvan we graag hebben dat iedereen die kan horen.

www.jinfuif.be

Comments altijd welkom!

Xiao

Legacy Member
- Zoals ge al zei, die muziek.
Ik vind da persoonlijk irritant.

- Als ge op 'information' klikt op de intropagina verschuift den achtergrond een beetje, maar verder gebeurt er niks. Mss wa duidelijker maken da de persoon zich al op die pagina bevind

- Op de andere pagina's gebeurt de verschuiving iets te traag, daardoor duurt het lang voorsdat de tekst leesbaar is

Voor de rest wel mooi gedaan.

exxhal

Legacy Member
Spelen met 2 kleuren is nat. safe.
Anders is het wel proper, knap die spots.

blaZe

Legacy Member
Kan wel zonder flash, maar het blijft een flauwe opmerking.
Zou eerder vragen achter de redenen waarom het persé zonder zou moeten.

mijn opmerkingen:

- pause/play muziek was me echt niet opgevallen en per abuis ontdekt. Geluid op dergelijke sites autostarten heb ik geen bezwaar mee maar wil dan wel niet zoeken achter een mute knop
- lightflashes routine beginnen al zeer snel te vervelen, eentonig.
- verbaasd over hoeveel bitmap informatie je hebt erin gestoken waar je eenvoudig een vectorbased voor kan gebruiken.(logo, bolletjes menu, ...)
- jammer dat voor 'information' en 'contact' idem afbeelding is gebruikt
- afbeelding DJ's wat fout gekozen imho, mocht meer silhouette based zijn zoals bij de dansers.
- contact text wat te klein gezien de zee aan ruimte, ook het verschil in grootte tussen information en contact stoort me lichtjes.
- nergens mouseover states :( ...
- eventueel je slide animatie pixelbased doen, dan krijg je niet dat vervorm effect op je items. (Math.round) of als je fusekit gebruikt is daar ook een functie voor. (ken niet van buiten)
- algemene saaie uitwerking, de kleuren zijn al safe gekozen en het aspect design is ook maar zeer elementair. Mist dat beetje extra om flashworthy te zijn / aandacht te trekken.

Voor de rest mooi werk, laad vlot (al prop ik idem site in een file van <100Kb ip 320Kb).

Ook jammer is dat het mindere aan creativiteit word bewezen adhv www.muchmore.be je eigen site.
Bijna een copie.
Herbruiken is verstandig maar laat het dan niet opvallen ;)

Devastate

Legacy Member
Zeker niet verkeerd hoor.
Het spelen van muziek lijkt mij hier nu ook niet zo'n groot probleem, eerder een goeie keuze, hoewel het idd vrij moeilijk is eens je dat liever niet wil en je de play button moet gaan zoeken in het logo.

...Maar zoals blaze al zei, de gelijkenissen met je eigen website zijn wel eh, ... vrij groot.

Smokyke

Legacy Member
Ik vind het goed gevonden.
Normaal ben ik ook niet voor achtergrondmuziek maar hier past het wel zeker met de spots. Duurde wel een tijdje voordat ik de stop knop had gevonden:P
mailform kon beter.

opperkameeltje

Legacy Member
Devastate zei:
Zeker niet verkeerd hoor.
Het spelen van muziek lijkt mij hier nu ook niet zo'n groot probleem, eerder een goeie keuze, hoewel het idd vrij moeilijk is eens je dat liever niet wil en je de play button moet gaan zoeken in het logo.

...Maar zoals blaze al zei, de gelijkenissen met je eigen website zijn wel eh, ... vrij groot.

http://www.digitaldesignandmedia.be/

En deze site lijkt er precies ook goed op :lol:

koebeest

Legacy Member
opperkameeltje zei:
http://www.digitaldesignandmedia.be/

En deze site lijkt er precies ook goed op :lol:

Zo zullen er nog wel sites iets of wat op lijken hoor :/. Daar gebruiken ze gewoon ook die horizontale schuifmethode.

Over de site:

- Muziek is goed maar zet die pauze knop ergens anders ik ergerde me direct aan het feit dat uw muziek door mijn muziek zat te spelen.

blaZe

Legacy Member
niet om die gast zijn verleden op te spitten maar de link met digitaldesignandmedia is er wel hoor.

Hij heeft ook immers ook op Howest gezeten.

Xeeder

Legacy Member
blaZe zei:
niet om die gast zijn verleden op te spitten maar de link met digitaldesignandmedia is er wel hoor.

Hij heeft ook immers ook op Howest gezeten.
Verleden, verleden, ik zit er nog steeds. En nog wel in het eerste jaar! :)

En die link is er inderdaad, het is hetzelfde effect. Maar wat is er nu voor de rest gelijkend aan die website? Het is een totaal ander ontwerp en volledig verschillende kleurencombinatie. Ik zie nie wat hier het probleem is? Volgens mij trekt hij er totaal niet op! Dan kan je evengoed zeggen dat 9lives.be op monneke.be trekt want ze hebben allebei een menu aan de linker kant :confused: :ironic:

Dj Aero

Legacy Member
Xeeder zei:
Dan kan je evengoed zeggen dat 9lives.be op monneke.be trekt want ze hebben allebei een menu aan de linker kant :confused: :ironic:

:lol: goeike!

ontopic: ik vind uw sites zeer proffesioneel overkomen, doe zo verder :niceone:. Ik ken echter te weinig over webdesign en dergelijke om uw technische kritiek te geven.

adrianhates

Legacy Member
mja ik ga akkoord met DJ Aero , Ge moet rekening houden met de commentaren die hier gegeven worden , maar u zeker niet laten doen! De mensen die hier commentaar geve zen soms wel professionals, maar zij bezoeken je site niet

Ill say it again: De alledaagse surfer vindt deze site's magnifiek

Steffo

Legacy Member
Ben ik de enige die het design wat goedkoop vind ? Maar goed het is dan ook maar voor een fuifje.

Kvind flash ook beetje overbodig.. Aangezien er niet echt speciale technieken worden toegepast, de lichteffecten lijken wel een gif.. En zijn iets TE eentonig.
Het gebruik van flash bij deze site geeft geen meerwaarde aan de site.

Nog een ding probeer misschien ook niet alles van tafel te gooien wat men hier verteld, probeer er dingen uit te leren. Anders heeft een site-check niet veel zin.

Xeeder

Legacy Member
Steffo zei:
Ben ik de enige die het design wat goedkoop vind ? Maar goed het is dan ook maar voor een fuifje.

Kvind flash ook beetje overbodig.. Aangezien er niet echt speciale technieken worden toegepast, de lichteffecten lijken wel een gif.. En zijn iets TE eentonig.
Het gebruik van flash bij deze site geeft geen meerwaarde aan de site.

Nog een ding probeer misschien ook niet alles van tafel te gooien wat men hier verteld, probeer er dingen uit te leren. Anders heeft een site-check niet veel zin.
Het is jouw recht om dat te vinden. Ik geef gewoon mijn eigen mening in een reactie terug. Ik heb hier gewoon al enkele bij de haren getrokken commentaren gelezen. Mensen die vinden dat ze het zelf beter kunnen mogen mij altijd eens iets laten zien. Voor de rest kan ik opbouwende commentaar zeker appreciëren.

Devastate

Legacy Member
Xeeder zei:
Het is jouw recht om dat te vinden. Ik geef gewoon mijn eigen mening in een reactie terug. Ik heb hier gewoon al enkele bij de haren getrokken commentaren gelezen. Mensen die vinden dat ze het zelf beter kunnen mogen mij altijd eens iets laten zien. Voor de rest kan ik opbouwende commentaar zeker appreciëren.

Het is niet omdat men niet in staat is beter werk te leveren dan jij, dat men daarvoor geen inzicht heeft inzake websites, designs, enz.

Xeeder

Legacy Member
Devastate zei:
Het is niet omdat men niet in staat is beter werk te leveren dan jij, dat men daarvoor geen inzicht heeft inzake websites, designs, enz.

Xeeder zei:
Het is jouw recht om dat te vinden. Ik geef gewoon mijn eigen mening in een reactie terug. Ik heb hier gewoon al enkele bij de haren getrokken commentaren gelezen. Mensen die vinden dat ze het zelf beter kunnen mogen mij altijd eens iets laten zien. Voor de rest kan ik opbouwende commentaar zeker appreciëren.

Dat bedoel ik dus, dat sommige mensen wat meer opbouwende commentaar moeten geven in plaats van gewoon maar zeggen van "dit lijkt goed op dat" of "kan zonder flash" of "lichteffecten lijken wel een gif..".

Ik verwerp trouwens niet alle kritiek, Blaze zijn reactie bijvoorbeeld, dat was nu eens opbouwende commentaar. Wat je hier veel tegenkomt is gewoon 10 mensen die net hetzelfde zeggen, zonder er eigenlijk bij te zeggen hoe ze het zelf zouden doen.

Accordis

Legacy Member
ik vind het zeker geslaagd! ;)
mooi design en ook heel overzichtelijk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan