Archief - FLASH SITE: www.chilli.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Undeadhunter

Legacy Member
Ik weet niet of het aan mij ligt of niet maar ik vind de tekst nogal wazig, zeker het menu. waarschijnlijk te wijten aan laptop display maar kom ^^ op mijn desktop is het iets beter maar tohc nog vrij wazig (persoonlijk dan toch)

en ... ik zou niet weten waarvoor de site moet dienen ... is dit niet meestal de bedoeling? wat doet chilli wie zijn ze en waarom? kan ik niet op het eerste gezicht vinden.

voor de rest is het een mooie site :) kleuren zijn goed, behalven op het contacteer ons scherm

Zelete

Legacy Member
wizard slayer zei:
Ik weet niet of het aan mij ligt of niet maar ik vind de tekst nogal wazig, zeker het menu. waarschijnlijk te wijten aan laptop display maar kom ^^ op mijn desktop is het iets beter maar tohc nog vrij wazig (persoonlijk dan toch)

en ... ik zou niet weten waarvoor de site moet dienen ... is dit niet meestal de bedoeling? wat doet chilli wie zijn ze en waarom? kan ik niet op het eerste gezicht vinden.

voor de rest is het een mooie site :) kleuren zijn goed, behalven op het contacteer ons scherm
Voor mij viel het toch direct op dat het een portfolio is hoor :)

On topic: Zeer mooi gedaan, één van de betere flash-site's :niceone:

EDIT: Misschien toch een klein minpuntje, die pagina's van portfolio, services enzo veranderen telkens (al is het maar een klein beetje) van grootte. Misschien zou ik ze toch even groot maken. De eerste pagina bij het binnenkomen van de site mag klein blijven, maar die andere zijn bijna even groot en misschien stoort het wel na een tijdje dat die telkens wat veranderen van grootte.

Obliv`

Legacy Member
knap!

De tekst is inderdaad soms wat wazig. Mss mogen er ook wel hovers op je menu komen.

Voor de rest is hij heel goed.

Slynx

Legacy Member
Ik ga akkoord met de comment van Zelete, kzou de pagina's int algemeen ook even groot laten, kleuren zijn goed gekozen, vij goede afwerking!

Bigbuddha

Legacy Member
* leuk logo

* wit op lime green is a nono, niet goed leesbaar

* beetje raar dat op de "home" (nieuws) je met een nieuw venster projecten open doet.

* raar dat als je op de "home" bent en je klikt op "nieuws" je dezelfde pagina krijgt, maar dat er dan een pagina achter lijkt te liggen.

* mooie, duidelijke voorstelling van portfolio. Wel hier opletten voor leesbaarhied.

* Service weer moeilijk leesbaar op dat lichtblauw.

* mooie pagina overgangen.

* Contactform errors moet je zelf weg doen als je bv. naam niet invult. Ook staat er als je verstuurt een "bedankt" in het knopje. Dit is ok, maar ik zou je form alpha 20 maken ook ofzo. En zeker je inputs disabelen. Dat zou iets duidelijker zijn.

* Waarom geen achterliggen blad bij contact? 'k zou consequent blijven.

* Misschien een active/hover kleur voor je menu voorzien.

* Mij stoort het hoegenaamd niet dat het venster groter/kleiner wordt. Dat maakt het verschil met standaard template portfolios.

Al bij al, heel goed. Simpel maar professioneel. 'k Zou vooral de leesbaarheid wat omhoogtrekken. Altijd leuk om te weten is, hoe "aanpasbaar" is de site? met andere woorden in de portfolio dynamisch met een cms erachter?

GLX

Legacy Member
ik vind het een heel strak design. Zeer duidelijk, volle kleuren. Heel netjes afgelijnd.
De animaties zijn ook goed, maar niet meer dan dat.
ik zou ook een ander lettertype kiezen, een iets meer dikker, voller lettertype, ik vind het te smal.

voor een flash-site vind ik het ook nog items ontbreken. Moest ik iemand zijn op zoek naar een webdesigner/dev. dan zou ik niet overtuigd op je portfolio zelf om je in te huren. Als je dan naar de referenties kijkt is dat dan al iets anders.
Maar ik vind dat je portfolio het paradepaardje moet zijn van gans je oeuvre.

blaZe

Legacy Member
Knap !! enkele puntjes idd die BigBuddha al aanhaalde maar mag toch gerust zeggen dat het grotendeels details zijn.

zeer mooi, sober stijlvol etc...

:niceone: (ps: ik vind het heel leesbaar qua fontgrootte of scherpte, maar ik heb daar eigenlijk nooit/zelden problemen mee )


en Bigbuddha, hij gebruikt amfphp dus vermoed dat er toch een vorm van CMS achtig iets erachter steekt :)

borisson_

Legacy Member
ik vind het kei proper, enkel beetje schokkerig (laggy) bij het openen van je witte balk naar de hoofdpagina.

-gL-

Legacy Member
Alvast bedankt voor de vele comments!!

borisson: mm. schokkerig? Raar, zoveel cpu kracht vergt de site normaal niet.

Blaze: Bedankt!

GLX: Lettertype vinden wij hier oké. Persoonlijke smaak waarschijnlijk.
De site is flash 8 dus zou normaal geen probleem mogen zijn qua leesbaarheid. Ik kan de site gerust exporteren naar de 7 maar daar zal je zien dat de fonts veel slechter worden gedisplayed. Alleen daarvoor zou iedereen moeten overstappen naar de 8 :-)

bigbuddha:
We zullen het lime green eens herbekijken.

* mooie, duidelijke voorstelling van portfolio. Wel hier opletten voor leesbaarhied.

Inderdaad sommige kleuren geven wat problemen.

* Contactform errors moet je zelf weg doen als je bv. naam niet invult. Ook staat er als je verstuurt een "bedankt" in het knopje. Dit is ok, maar ik zou je form alpha 20 maken ook ofzo. En zeker je inputs disabelen. Dat zou iets duidelijker zijn.

oke

* Waarom geen achterliggen blad bij contact? 'k zou consequent blijven.

oke

* Misschien een active/hover kleur voor je menu voorzien.

oke

portfolio is dynamisch via amfphp

Zero Grav

Legacy Member
Lol, droog.

Ah, professionaliteit, dat straalt deze site voor me uit. Simpel, mooi en duidelijk. De enige opmerking erop is die wat al gegeven werd, lime en wit zijn moeilijk zichtbaar.

(Maar ik heb ook wel het gevoel dat mijn scherm opnieuw ingesteld dient te worden qua kleuren)

Da Turtle

Legacy Member
de nieuws pagina is voor mij ook wel op het randje van leesbaarheid, misschien moet je dat kleur aanpassen.

Rhodariel

Legacy Member
Heel goed, alleen is die witte tekst op de groene achtergrond ambetant om te lezen.

Xavez

Legacy Member
Eerste prioriteit is voor mij het aanpassen van je menu: niets zo vervelend als een menu dat van grootte verandert en knoppen die verplaatsen en over m'n scherm rondspringen. Ook heb je nog een kleine 'vergetelheid': je "news" dat initieel zonder achterliggend blad laadt en na het drukken op de "news" button mét achterliggend blad laadt.

Kleuren zijn hier wel goed zichtbaar, maarja, 'tis een CRT monitor hier dusja!

//edit: het belangrijkste vergeten: zalig mooie website, fijn gebruik van flash, heel veel dynamiek. Vind het best wel geslaagd na het uitwerken van die navigatie"foutjes"!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan