Archief - FLASH SITE: venstraat

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lambik

Legacy Member
yu

Graag even een check voor devolgende website!

>> venstraat <<

Wat vinden jullie ervan, waar kan ik verbeteren... fouten?
Opmerkingen "waarom in flash" worden genegeerd...reden van flash = werk graag met dit programma!

thx op voorhand!
sven.

peng

Legacy Member
Over't algemeen vind ik het een fijn, sober design met goed kleurgebruik.
Maar 't moet toch gezegd, 't is belachelijk om dit met Flash te maken.

Anyhoe! Best te pruimen, knap werk.

Bigbuddha

Legacy Member
lambik zei:
Opmerkingen "waarom in flash" worden genegeerd...reden van flash = werk graag met dit programma!

Daar heeft de venstraat geen boodschap aan. 't Is niet omdat jij graag met flash werkt dat dat dan de aangewezen tool is om de site te maken. Er zijn heel wat andere factoren die de tools bepalen. Doelgroep, functionaliteit, toekomst plannen, enz.. Deze even in acht genomen gaat flash als enigste tool geen goede optie zijn. In dit geval gaat combinatie (x)html(css) + flash beter zijn. En flash dan enkel voor de header images te tweenen of de menu ofzo. Verder zelfs niet. Voor de rest heeft het een frisse uitstraling, maar het heeft heel veel weg van een template. Welk? geen idee, het geeft me dat gevoel gewoon.

Quilombo

Legacy Member
uw lettertype komt bij mij nogal korrelig over, zeker rechtsonder die links
wrom zet ge die links eigenlijk twee keer op je site ? (home staat er zelfs drie keer :x)

die rollovers vind k maar onozel maar das subjectief

over t algemeen is t wel mooi en properkes :)

edit: k zou uw thumbnails iets groter maken da ge toch IETS kunt zien van tgeen er op die foto staat

blaZe

Legacy Member
moet me grotendeels aansluiten bij bigbuddha.

met het verschil dat ik er niets op tegen heb dat een site zoals venstraat in full flash is.
maar de meerwaarde is dan ook niet direkt terug te vinden en daarom dat meestal de vraag komt "waarom dit in flash?" en hier imho terecht.

het straalt html uit, het werkt als html en toch volledig flash - dus verwarring.

points of improvement.

- preloading
- load images zoals in de header mogelijk apart in, nu blijkbaar niet het geval.
(ik zit atm met een projectje dat momenteel 160Kb weegt en daar zit alleen al 2500 regels code in... en dan is de file nog niet geoptimaliseerd.)
dus in principe moet jou site veel lichter kunnen.
- qualiteit logo linksboven is ondermaats
- font = wat blurry, of benut de mogelijkheden van flash8 tegoei en anders -> pixelfonts.
- mogelijke functionaliteit van flash word niet ten volle benut. (povere rollover effecten/geen eigenlijk)
- navigatie is belangrijk, maar 3 keer een home knop ???

foto's bij home/news:

- kleinigheidjes zoals, wit bij thumb onrollovers vind ik niet zo positief
- geen indicatie welke thumbnail je aant bekijken bent.
- geen preloading weeral (kreeg een tijd een witvlak en dan plots inhoud)

voor de rest idd sober/ leuke kleuren voor dat 'thema' en vormt het een mooi geheel.

kwas normaal vant weekend nog op fragmalan in putte.
ziet er alvast een zeer leuke straat uit, leuke zomers dan :)


editje: toch een beetje verbaas over jouw filesizes. index+ingeladen home zou een 440Kb in totaal zijn? :eek:
foto's BBQ = 922Kb :eek:

dat je een swf inlaad die een pagina moet voorstellen kan ik nog begrijpen maar een fotogallery fixed maken is echt wel een :naugthy:

1. updaten of toevoegen gallery's maakt het zo een heel karwei
2. onnodige grote swf files die je apart moet inladen.

lambik

Legacy Member
- Enkele dingen zijn gebaseerd op templates... maar heb geen enkele overgenomen! Meeste dat erinzit is aangepast of "bedacht" door mezelf.

- mja het gedacht om met html de pagina's te maken lijkt me na jullie commentaar idd niet zo slecht idee!

- het font heb ik zelf niets over gemerkt, ik zal het eens bij iemand anders gaan bekijken...welk font raden jullie me aan?

- de grote van de foto's, de links en de rollovers ga ik ook nog eens nakijken

- dankuwel over mijn kleurkeuze...die valt blijkbaar over het algemeen wel in de smaak!?!

denk

Legacy Member
Bijna alles is gezegd behalve
Je hebt een verwijziging naar Home in je menu'bar' en ook rechtsbovenaan, in mijn ogen heeft dit niet echt veel nut, of toch? :)

S3TH

Legacy Member
denk zei:
Bijna alles is gezegd behalve
Je hebt een verwijziging naar Home in je menu'bar' en ook rechtsbovenaan, in mijn ogen heeft dit niet echt veel nut, of toch? :)


Dat is al 2 maal vernoemd... :)

Wat de lay-out van de website betreft: erg proper & simpel, zo moet het ;)

Dieterg

Legacy Member
lambik zei:
meendet??? :d waar ligt die straat van u dan???

thx voor de tips!!
Ik woon in Retie ge hebt die straat ook nog in een buurgemeente Dessel, die naam komt ge nie vaak voor he ;)

lambik

Legacy Member
Mam zei:
Ik woon in Retie ge hebt die straat ook nog in een buurgemeente Dessel, die naam komt ge nie vaak voor he ;)

tis waar...ik wist dat er nog een straat was...in nederland...

de naam bij ons is wel logisch...achter ons straat is een groot ven (meer)
vandaar de naam!

GenesisX

Legacy Member
Beetje grof off-topic, maar ik woon in de Veenstraat :p

Verder leuke site, alleen de tekst een beetje wazig ;)

Anendel

Legacy Member
Er zijn véél venstraten, dus misschien zou ik nog iets duidelijker maken dat het over de venstraat in Putte gaat. (in Boortmeerbeek is er ook één)

Site zou meer potentieel hebben als je er een blogsysteem zou insteken zodat alle bewoners van uw straat er nieuws kunnen opzetten. Dat ge in flash werkt is daarvoor geen probleem. Je kan de teksten dynamisch laten inladen via XML i think (geen ervaring mee)... Een uitdaging ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan